zachte ontlasting, toch veel last....

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Makkie, 12 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Makkie

Makkie Niet meer actief

Hee meiden!

Ons ventje van 9 weken oud heeft erge moeite met zijn ontlasting. Niet omdat het hard is, tis mooi zacht, maar krijgt het er moeilijk uit. Je hoort hem persen, maar het lukt niet. Dus weer een huilbui als gevolg. We 'helpen' hem soms, maar zelfs dat werkt niet altijd. Het lukt overigs niet altijd niet zelf, maar als het hem zelf gelukt is, gaag er uren aan vooraf (met persen, krampjes, huilen en een hoop frustratie)

Iemand tips?? (heb het CB al gebeld, zij zeggen dat hij moeite heeft met waar naar toe te persen.... dus veel met zijn hoofd perst waarschijnlijk)

2. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

Ik herken het wel een beetje, mijn zoontje had dit ook. Ik heb hem op goed moment een paar drupjes lactulose gegeven. Dat gaf bij hem de aanzet tot darmprikkeling en goed persen. Is maar enkele keer geweest, maar hielp wel. Verder ben ik ook bij een osteopaat geweest ivm darmkrampjes, veel huilen en voorkeurshouding. En daarna was het helemaal over. Dus wellicht kan dit een optie voor je zijn?

3. Makkie

Makkie Niet meer actief

Dank je voor je reactie!

dat van de lactulose zou ik dan eens met de ha kunnen overleggen. En over de osteopaat, daar zijn we al met hem geweest voor onrustig slapen, last van zijn nekje en overstrekken. Hij vertelde ook dat hij wel wat onrust in zijn darmpjes had maar niet veel. We moeten binnekort voor de 2e behandeling, dus zal vragen of hij daar toch mee aan de slag wil gaan.

Wat fijn dat alles bij jou zoontje verholpen is!

4. MamavanDane

MamavanDane Bekend lid

23 sep 2009
    916
    2
    18
    Centralist meldkamer
    Voorschoten
    Ik gebruik af en toe Inflacol voor m'n zoontje, werkt super!

5. lenka

lenka Bekend lid

13 aug 2009
    754
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lennert was hier ook geholpen met Lactulose. Je zou ool glicerine suppo's kunnen opsteken

Deel Deze Pagina