Hoe doen jullie dat dan toch?? als ik boodschappen ga doen is er altijd wel eentje aan het huilen, en dan als je in de rij staat te wachten gaat het huilen over in keihard krijsen... sinds kort heb ik mijn jongste voorin de wagen en mijn oudste wandeld mee naar de winkel en als we bij de winkel zijn moet ze achterin de duowagen zitten... als ik dat niet doe loop ik me helemaal rot dus het moet echt... maar dan begint het gedram en dan niet te vergeten de opmerkingen van cassieres en andere mensen he!! pfff heb het ffe helemaal gehad vandaag bah!!
geen idee hoe t met twee moet.. met 1 vind ik t al niks.. Als ik hier de wekelijkse boodschappen haal, is paps binnen ( = melkveehouder en in de winter is t meestal geen probleem ff binnen te zijn) Want ook al zijn we met zn 3tjes.. dan nog vind ik t niet handig.. dus met 2 kids.. lijkt me helemaal een ramp.. Misschien ga ik dan wel bij boodschappenxl shoppen.. lekker achter de pc en de boel word thuis gebracht..
oo dat is handig!! die boodschappenxl... nog nooit van gehoord.. wel van de alberthein service maar die is net weer niet in deze regio... het is idd een ramp om met 2 kleintjes de boodschappen te doen... pffff
Ik hier in m'n eentje met 1 kiddo: Beeb in wagen, rolmandje mee van de C1000, speen in de aanslag. Meestal gaat het goed. Soms wordt ze een beetje zeurderig, maar echt hard huilen heeft ze eigenlijk in de winkel nog nooit gedaan. Mijn dochter ziet er heel lief uit Dus ik krijg alleen maar ahh's en ohh's in de winkel Is het een idee om voor je oudste bijvoorbeeld een boekje of knuffel te hebben die ze alleen mag als je boodschappen gaat doen? Hoe oud zijn ze eigenlijk, kan ze niet meehelpen? Blijft een lastig moment. Soms is het heel leuk, soms is het echt een crime. Ik ga trouwens ook altijd op rustige momenten naar de winkel hoor! Op zaterdagmiddag worden we allemaal gek!
gelukkig heb ik gretige opa´s en oma´s die op de loer staan als we boodschappen gaan doen, dan zeggen ze "aah, laat haar toch even hier, dan kunnen jullie rustig je gang gaan". ehh, nou graag!! bij ons is het ook altijd huilen geblazen als ze wel mee gaat, wat dat nou is met supermarkten en kinderen? slechte combi in ieder geval......
Hier eigenlijk nog nooit last van gehad.... Toen ze nog in de mc lag, gewoon de mc in de winkelwagen en ze keek wat rond of ik liet haar een beetje spelen met een klein kartonnen pakje van het een of ander. Nu zit ze sinds een maand of 2 in de winkelwagen in het zitje en ze kijkt haar ogen uit, ze heeft nog nooit 1x gehuild... Maar de winkels zijn toch elke dag tot 20-22u open, kun je dan geen boodschappen doen als je man thuis is of iemand anders heel even kan oppassen?
Hier eigenlijk nooit problemen. Oudste dochte van 2 jaar en 9 maanden loopt gewoon mee en mag zo'n klein karretje duwen en mijn jongste dochter van 6 maanden zit gewoon in de wagen. Dus de oudste helpt mij en de jongste slaapt of kijkt om haar heen En ik beloon de oudste altijd dat ze mij zo goed heeft geholpen door een stukje brood/croissant of banaan te geven wat ik dan net heb gekocht. Maar ik doe dus niet elke dag boodschappen misschien 2 keer per week met de meiden.
mijn dochters zien er ook heel lief uit hoor.. ze zijn 22 maand en nog een kleine meid van 7 maand... mijn oudste dochter mag sinds kort wandelend mee naar de winkel en als we er zijn moet ze in de wagen anders rent ze de hele winkel door en dan weetje het wel he... meehelpen is ze nog net iets te jong voor.. dus vandaar dat het erg lastig is... heb al vanalles geprobeerd, speeltjes mee... een boekje.. een lekker broodje krijgt ze altijd maar zels dat werkt niet meer... nu kan het zijn dat zij de duowagen achterin niet leuk vindt, dus ik denk dat ik een andere ga aanschaffen waar ze naast elkaar zitten.. mijn jongste zat daar altijd achterin maar ook zij begon dan te huilen.. dus ik dacht als mn oudste toch meeloopt naar de winkel hoeft ze er maar eventjes in te zitten tot we klaar zijn met boodschappen doen... ik heb voorheen nooit geen drama's gehad in de winkel, ze vond het altijd prachtig en zat prinsheerlijk om zich heen te kijken en een broodje te eten... vindt mezelf toch wel heel slecht hoor pfff
ik heb eerder ook nog nooit last gehad met mn kinderen in de winkels... dat is echt wat nieuws helaas... opa's en oma's wonen 2,5 rijden hiervandaan dus dat gaat niet lukken... mijn man heeft een eigen zaak en is vaak pas heel laat thuis dus meestal is het gewoon niet anders... en hier zijn de winkels tot 20.00 uur open hoor niet tot 22.00 uur... als dat zo was dan kon ik savonds ffe gauw gaan...
nou dan kan jij lekker relaxed winkelen zo te horen mijn dochter van 22 mnd is daar nog net te jong voor want die gaat zo alleen aan de wandel... ze begint nu net mee te lopen naar de winkel om te oefenen met op de stoep lopen en een handje geven bij de straat... in de winkel gaat ze er zo vandoor en dan sta je daar bij de kassa met nog een kleintje en mevrouwtje neemt de benen naar buiten!! nee dat kan echt nog niet...
gelukkig ken ik dat probleem niet, hier 1 die het geweldig vind om mee te gaan met boodschappen doen (krijgt ook veel aandacht) en thuis helpt ze met uitpakken (nouja helt hihi)
Hier geen probleem; Iris vindt t altij gezellig. Bij de weekboodschappen zit ze in de winkelwagen en kletst ze lekker en ik geef haar meestal stukjes appel (vantevoren gesneden en neem ik mee). Als ik tussendoor een keer iets moet halen mag ze met zo'n klein wagentje / mandje lopen. Gaat best goed ondanks haar leeftijd. Soms wil ze wel weglopen maar ze weet nu wel dat ik dan een grote wagen pak waar ze in moet dus dat doet ze nu bijna niet meer.
maar dan heb je het over 1 kindje toch? toen mijn jongste nog niet geboren was ging het ook prima met het boodschappen doen hoor... alleen de laatste tijd dus niet meer... hopelijk is het een tijdelijk iets en tot die tijd verzin ik er wel wat anders op dan...
Oh ja..das waar , idd 1 kindje...Bij een 2e zien we wel. Ik zou me iig niet zo druk maken om anderen als 1 van de 2 huilt; gebeurt bij iedereen
Ik ga zo weinig mogelijk met 2 kids tegelijk naar de winkel. En als ik t eens doe zorg ik er wel voor dat ik maar heel weining hoef te hebben. En dat gaat meestal eigenlijk best goed. Soms loopt ze (2,5j) mee en dan moet ik opletten dat niet alles in mn kar beland Zoontje van 9 mnd kijkt vrolijk rond. Maar ik kan mij de drama's van vroeger met mijn grote jongens nog goed herinneren. Die lagen op de grond te krijsen en te stampvoeten. Gewoon geen aandacht aan schenken en lekker laten liggen en krijsen. En je vooral niks aantrekken van anderen en zelf rustig blijven. (jawel, t kan echt, oefening baart kunst) Ik kreeg af en toe zelfs complimentjes dat ik zo rustig bleef
En je oudste in de winkelwagen zetten en je kleinste meenemen in een draagdoek of draagzak? of als ze oud genoeg is in het zitje? Maar goed. Hier is de oudste heel makkelijk, loopt absoluut niet weg en ze vindt het meestal gewoon leuk om boodschappen te doen. Vaak zit ze in de wagen tussen alle boodschappen een boekje te lezen ofzo . En de jongste is zo klein, die vind alles wel best (als zn buikje maar vol is)
Begrijpen ze op die leeftijd nog niet "je mag mama helpen, dan moet je heeeel goed bij mama blijven en als dat nog niet lukt dan ga je weer in de wagen"? Ze zal het dan best 1-2 keer flink uitproberen, maar volgens mij heeft ze dan toch wel snel door dat ze netjes mee moet lopen. Ennem.. heel erg niet-pedagogisch.. maar je hebt ook polsbandjes dat ze niet weg kan lopen he En tsja, even in de wagen wordt ze ook echt niet slechter van. Misschien bij het in de wagen zetten duidelijk aangeven dat mama nu echt wilt dat ze even gaat zitten en dan mag ze strakjes weer lopen (of.. iets anders). Leuk die overgang naar de peutertijd haha, ik kijk er al écht naar uit *sarcastisch*
Ik heb gisteren nog flinke boodschappen bij de Lidl gedaan. Jongste (11 maanden) in het winkelwagenstoeltje en de oudste liep los erbij. Toen hij vervelend werd heb ik hem in het wagentje gezet en de boodschappen om hem heen gebouwd. Ik probeer het altijd een beetje leuk te maken. Als hij lief meewerkt hebben we nog tijd om even in het autootje bij het Kruidvat te zitten. En hij mag soms helpen om boodschappen te pakken en ze later helpen op de band te leggen. En naderhand krijgt hij een kapje van het brood. Bij de Super mag hij altijd een klein karretje duwen. Dat maakt het voor hem allemaal leuk genoeg om zich te gedragen. Ik vind het grootste gestress altijd nog om de boodschappen in de auto te laden en ze thuis weer naar binnen te brengen, vooral als het regent.
Met 1 was het niet zon probleem tot hij ongeveer 1,5 was, of in de MC of in de winkelwagen. Met 2 zit meteen de winkelwagen vol! Dus ik ga OF even met de duobuggy (kleine boodschap) maar als ik grote boodschap moet doen ga ik (of mn man) alleen... (liefst donderdagavond, dan is het niet zo druk en ben ik snel thuis) Ikk heb ook echt een hekel aan boodschappen doen. Nou ja, het is meer van te voren en het in de auto, uit de auto, in de kastjes.... BLUH! Maar het moet, minstens 1 keer per week...
Ik heb er nog maar 1, maar zelfs toen mijn man en ik nog maar met zn 2-en waren en allebei fulltime werkte, hadden we al een grote hekel aan de boodschappen. Dusssss.... bij mijn grote vriend albert geven wij ons boodschappenlijstje 1x per week door, die bezorgt tot in de keuken en dan halen mijn man en ik tussendoor soms nog wat vers eten uit ons werk, of op onze vrije dag als we met onze dochter gaan wandelen, maar dan hangen we gewoon een mandje aan de kinderwagen, want dan hoeven we maar heel weinig te halen.