De meeste raden het niet aan http://www.zwangerschapspagina.nl/stel-vraag-de-verloskundige/133268-zacht-gekookte-ei.html
Het schijnt dat de salmonella bacterie die je op kunt lopen niet schadelijk is voor je baby maar dat je er alleen zelf ziek van kunt worden. Ik persoonlijk kies ervoor om helemaal geen risico te lopen en toch maar even voor een aantal maanden een hard gekookt eitje te eten.
2 jaar geleden mocht je ze gewoon hebben tijdens de zwangerschap en de gyn ziet hier ook geen gevaar in dus ik eet ze gewoon
Ik eet ze ook gewoon hoor. Ik zorg dan wel dat t verse eieren zijn. Vind hard gekookte eieren echt niet te eten.
Ik eet ze ook gewoon. Heb het nog extra gevraagd. Inderdaad salmonella kans voor jezelf. Maar goed die kans loop je ook met kip ofzo.
Het risico is idd dat je er zelf ziek van wordt en dat het daardoor dus niet goed voor je kindje is, maar de kans dat je ziek wordt van een zachte dooier is echt heel erg klein. De bacterie zit voor zover ik weet juist vooral in de schaal (en dan ook nog maar in de schaal van een klein percentage van de eieren). En de schaal verhit je juist heel goed, dus de kans dat de bacterie het overleeft is heeel erg klein.
Je kan alleen zelf goed ziek worden van salmonella. In het begin heb ik het regelmatig gelezen, totdat NooNooman had gelezen dat het niet 'mocht' en toen mocht ik het ook niet meer haha!