vraagje over ontlasting

Discussion in 'Gezondheid' started by heppiedepeppie, Jul 21, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

Apr 6, 2011
    3,296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    het is niet zo'n smakelijk onderwerp maar ik zit er een beetje mee, dus hopelijk herkennen jullie het of hebben jullie tips!

In het begin van de zwangerschap heb ik heel moeilijk naar het toilet gekund. Dit heeft ongeveer geduurd tot 13 weken, daarna ging het beter.

Maar sinds een week heb ik last van het volgende: de hele dag heb ik het gevoel dat ik moet poepen, die drang is er. Dan ga ik naar het toilet en hoef ik bijna niet. Wat er dan uitkomt is zo minimaal maar er zit wel best veel slijm bij. Nu heb ik vandaag bijv. wel 5 keer op het toilet gezeten. Het zijn volgens mij geen aambeien, tenminste niet aan de buitenkant. Soms kriebelt het wel (alsof ik dan wormpjes zou hebben, die ik overigens wel eens heb aangezien ik de hele dag met kinderen werk), maar ook dat weet ik niet zeker en volgens mij mag je daar niets voor nemen in de zwangerschap.

Eten kan ik ook veel minder, mijn avondeten krijg ik nog maar 1/3 van weg. Ik voel me verder wel goed hoor.

Zijn dit gewoon zwangerschapsklachten? Aangezien het mijn eerste zwangerschap is weet ik dat niet!
    Of herkent iemand dit?
    Ik wordt er een beetje onzeker omdat het ook niet echt een onderwerp is om met veel mensen te bespreken! En om mijn gyn in het ziekenhuis hier nu voor te bellen zie ik ook niet zo zitten!

2. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

Nov 2, 2010
    3,489
    1
    38
    Herken het wel. Was bij mij echt een combi van obstipatie en aambeien. Kon ook niet zoveel eten en had die jeuk die je omschrijft ook.
    Misschien vezels proberen? Heb ik nooit gedaan, tegen de tijd dat ik het echt zat was ging het vanzelf weer weg.
    Succes!

3. Melanne

Melanne Actief lid

Apr 16, 2007
    371
    0
    0
    Ik ook hoor, zowel bij mijn eerste als bij mijn tweede zwangerschap. Dan had ik weer harde, dan zachte, dan slijmig, dan bloederige ontlasting. Ik had ook veel last van jeuk, bleek dat ik inwendige aambeien had.

4. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

Apr 6, 2011
    3,296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Kun je daar iets tegen doen? (inwendige aambeien?)

Ik heb wel eens sperti gebruikt maar dan had ik ze uitwendig.

Wel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben, want ik vond het maar een beetje raar!

5. Melanne

Melanne Actief lid

Apr 16, 2007
    371
    0
    0
    Je heb ook spertie voor inwendig gebruik. Zijn van die zalf zetpillen. De verloskundige heeft misschien ook nog wel tips voor je. Deze vragen krijgen ze echt dagelijks. Het is ook echt een zwangerschapskwaal. Succes, komt vast goed.

Share This Page