hoi dacht ik al....ik heb het daarom ook maar voor de zekerheid niet gegeten en de afgelopen maanden ook niet....maar bedankt voor de informatie...nu weet ik dat ik er goed aan heb gedaan om de verleiding van het zachtgekookt eitje te weerstaan... hardgekookt lust ik niet, dus nog ff 10 weken geduld hebben en dan neem ik een megaontbijt van broodjes filet americain van de keurslager (die romige) en 2 zachtgekookte eitjes
Ik eet regelmatig een eitje waarvan de dooier nog niet helemaal is gestold hoor. Ik eet geen rauwmelkse kaas, geen rood vlees, en geen alcohol. Dat van kaneel is alleen als je het in enorme hoeveelheden eet, en echt niet van een keertje appeltaart of onbijtkoek. Pim
Heb net nog even gegoogled. Je kunt idd een salmonellabesmetting oplopen, maar dat kan geen kwaad voor je kindje. Is wel vervelend voor jezelf natuurlijk. Pim
Hey meiden. Gisteren zijn we gaan uiteten. Dagmenu was carpaccio, heerlijk mals rood vlees met rode wijn saus, tiramisou na. Gezellig he, mag dus allemaal niet. Nagerechten, moet je voorzichtig mee zijn ivm rauwe eieren die men erin verwerkt. Nou, soms denk ik dat ik niks meer mag eten........ Heb toen een vega pasta besteld. Nou las ik vandaag dat te veel champignons niet goed zijn ivm kwik? Hoe zit het met mozzarella en feta kaas, mag dat wel?? Ik ben nl helemaal verzot op die mozzarella pizza's......?????
toen ik net zwanger was kwam ik bij de ha deze vertelde me dat ik alles mocht eten wat ik wilde maar wel met gezond verstand. zo vroeg ik hem dus ook naar zacht ei geel en hij zei dat mag je gewoon eten anders mag je ook geen majo eten he daar zit ook rauwe eieren in ik dek dat je niet teveel moet letten op al die dingen die je niet mag. tegenwoordig mag je steeds minder. kijk net als die kazen en rood vlees oke maar kaneel zit ook door heel veel dingen heen he en het is nog niet bewezen geloof ik dat het kwaad kan. ik drink niet meer mijn dagelijkse kopjes kaneel thee maar een spekulaasje of stroopwafel eet ik nog wel eens hoor. het wordt steeds meer verboden dingen te eten straks leven we op speciale voeding als we zwanger zijn. ik eet trouwens ook nog gewoon drop zolang je geen hoge bloeddruk hebt of aanleg hebt ervoor kan dat gewoon volgens de ha lieg ik ligt hij ook.
Wij gingen gisteren bij mijn schoonouders brunchen. De hele tafel stond vol met rosbief, rookvlees, filet american, rauwe ham, osseworst enz. Normaal zou ik daarvan smullen, maar ja Er lag 1 soort beleg dat ik wel mocht hebben (salami), daar heb ik me dan maar op gestort. Ik was wel bang dat het op zou vallen. We willen voorlopig nog niets zeggen, maar zij weten ook dat ik dat normaal wel lekker vind. Het zou me niets verbazen als het ze wel is opgevallen.
Hè? Ik dacht dat rookvlees ook mocht. Dit is toch gerookt, waardoor het zo dood is als een pier, dat is toch niet rauw meer... Word eigenlijk misselijk van al die beperkingen ipv van de zwangerschap Tja, wat zei die banner weer, nog 173 dagen Liefs Kitty
Dingen als rauwe ham en rookvlees enzo, dat mag toch wel? Die zijn speciaal bewerkt als ik het goed begrepen heb. Maar zeker weten doe ik het niet want ik eet het zelf niet (houd niet zo van vleeswaren). In het rijtje dat je noemde is volgens mij alleen filet americain gevaarlijk. Kun je misschien nog een navragen? Zou jammer zijn als je het voor niets liet staan... Ik heb mezelf een flinke schaal sushi beloofd na de zwangerschap. Dat ga ik denk ik nog wel missen, als de misselijkheid over is.
Rauwe vis mag wel hé, alleen geen rauw vlees. Hoe ik dat te weten kwam: Als ik aan zee ben wil ik altijd een maatje en een schep ongepelde garnalen om lekker op te peuzelen. Mijn vriend weigerde me een maatje te kopen omdat dit rauwe vis was. En dus werd dit de eerste vraag die ik mijn gynaecoloog stelde en hij lachte ons vierkant uit. Rauwe vis mag wel, maar rauw vlees absoluut niet. Weekdieren als oesters en mosselen mogen niet rauw omdat dit nog iets anders is dan vis, maar een klaargemaakt gekookt mosseltje mag ook! Echt om een punthoofd van te krijgen hé, van al die verschillende verhalen... Enw at die kazen betreft, op al die kazen die ik eten/kopen wil staat au lait cru, of gepasteuriseerd gewoonweg niet op... Tja voor de zwangere vrouwen alleen al zouden ze dat meoten doen !! Liefs Kitty
nou ik heb ivm pasen gisteren en vandaag al een (half) zacht gekookt ei op dat wist ik dus niet, voortaan ook maar op letten.
Zou kunnen hoor, dat het wel mag, die vleeswaren. Filet American en rosbief mogen niet (de rosbief was nog rood). De andere dingen moet ik dan toch nog eens nakijken.
Ik heb het nog even opgezocht. Dit vond ik erover: De volgende producten worden tijdens jouw zwangerschap afgeraden: Rauwe melk Rauw vlees zoals tartaar; halfdoorbakken biefstuk Rauw vleeswaar zoals filet american; ossenworst; rosbief; fricandeau Rauwe kip(pevlees) Rauwe vis Rauwe schaal- of schelpdieren Kaas van rauwe melk zoals brie; camembert; roquefort Onverpakte kaas waarvan je niet weet of het van rauwe melk is gemaakt Lever (veel vitamine A, welke schadelijk is voor het ongeboren kind) Eet de volgende producten met mate: Leverproducten zoals paté; leverpastei; leverworst. Niet meer dan 15 à 20 gram er dag. Hierin zit veel vitamine A. Teveel vitamine A is schadelijk voor het ongeboren kind. Rookworst, rookvlees, rauwe ham, omdat hier veel zout in zit wat de bloeddruk verhoogt. Drop. In drop zit glycerinezuur waardoor je bloeddruk kan gaan stijgen. Zout en zoutproducten, zoals kant-en-klare sausen en soepen, aromas, omdat zout de bloeddruk verhoogt. Filet American, ossenworst en rosbief staan inderdaad in het rijtje wat je niet mag hebben. Rookvlees en rauwe ham staan in het rijtje "met mate". Maar oke, je hoort er nogal eens verschillende berichten over, dus wie heeft er gelijk In dit rijtje staat ook dat rauwe vis niet mag. Daar ben ik ook altijd vanuit gegaan. Ik ben ook nogal dol op sushi hihi Groetjes Noralien
Ach het is even vervelend dat je sommige dingen niet mag eten....maar soms lijkt het ook wel zo dat dingen die je niet mag dán juist wil. Kaneelthee drink ik wel gewoon elke dag, daar zit zo weinig in(als het al geen geur en smaakstoffen zijn die je proeft) Heb ik bij de eerste ook gewoon gedaan en heb een kerngezonde dochter op de wereld gezet. En drop eet ik ook gewoon want m'n bloeddruk is 60/100 Een zoute haring is juist erg gezond voor je kindje! Ondanks dat het rauwe vis is. En gerookte makreel en paling trouwens ook. Soms vind ik al die regeltjes een beetje overdreven omdat ze "vroeger"ook alles aten. Maar als je je dan bedenkt dat ze daardoor erachter gekomen zijn dat sommige dingen écht schadelijk zijn voor je kindje ben ik dan toch weer blij dat we het nu weten en er dus rekening mee kunnen houden. En, het is maar van tijdelijke aard, wat zijn nou 9 maanden op een mensenleven....... Groetjes Suus
Selaam @Suusje03 Ik geef je helemaal gelijk, ik zelf heb er niet zo heel erg last van dat je sommige dingen niet mag eten, want de meeste dingen lust ik niet eens, en alcohol drink ik zo wie zo niet want ik ben moslims. Die negen maanden gaan zo voorbij en je krijgt er toch iets moois voor in de plaats?
Ik ben vandaag bij de verloskundige geweest en ze zei dat ik gewoon kaneel mocht eten en dat ik niet alles moest geloven maar alleen het geen dat je mee krijgt van je verloskundige.