ik ben nu bijna 14 weken zwanger en ik vroeg me af wanneer je nou eigenlijk begint met de babykamer? wanneer zijn jullie begonnen of wanneer gaan jullie beginnen? Liefs,Denise
ik ben ook nog niet begonnen. Als het maar voor maand 7 af is, zegt de verloskundige, dus we hebben nog even. De keuze tussen babykamers....... weet niet waar ik moet kijken. Alles is zooooo mooi knuf Juud
Hoi Denise, We waren er pas 2 weken geleden mee begonnen (in m'n 23/24 week) en zijn nog steeds bezig om dingetjes af te werken. Maar ik zou wel alvast rondkijken als je meubels wilt bestellen, de levertijden zijn vrij verschillend. Gr., Pamela
Ik heb de babykamer gekocht, nu moet alleen het kamertje nog worden uitgeruimd, zal wel binnen een paar weken gebeuren. En dan hoop ik te beginnen met texen, mits dat ik dan niet meer zo moe ben. Ik wil 's middags nog steeds slapen. 's morgens is mijn beste tijd voor iets te doen maar dan ga ik werken en 's middags en 's avonds doe ik niets liever dan op de bank liggen.
Wij hebben de kinderkamer al uitgezocht toen ik drie maanden zwanger was, maar daar was wel een reden voor hoor! Omdat wij zijn verhuisd naar Aruba en we hadden gehoord dat het hier allemaal tierlantijn was en goedkoop plastic, hadden we zoiets we nemen het gewoon mee vanuit NL! Ik denk dat ik het zo rond de 6e maand in elkaar ben gaan zetten, want je moet idd met de 7e maand alles klaar hebben! Pas later ben ik de box neer gaan zetten en de kinderstoel in elkaar geschroefd!!! Maar ik zou ook als ik jou was al gaan rondkijken, omdat de levertijd soms erg lang kan zijn!!! Succes ermee, ik vond het zooooooooo leuk om te doen !!!
ik was dan ook wel een beetje vroeg met de babykamer, beter nog ik heb alles nu al!! Ik was zo'n 20 weken toen ik de babykamer al thuis had, ik heb hem trouwens ook niet nieuw gekocht maar op marktplaats een hele mooie gekocht en voor een scherpe prijs! xxx Marijke
Haha nou dat wordt hier dan lachen. Bij ons vindt er een grote verbouwing plaats vanaf half augustus tot minstens half september. Ik zal tegen die tijd wel een bedje etc in huis hebben, maar of de kamer dan volledig is ingericht vraag ik mij af. Ons dak gaat er helemaal vanaf en wordt opnieuw opgebouwd. Achter wordt de gevel opgetrokken. Omdat wij in een oud huis wonen moeten de balken van de zoldervloer (en dus plafonds van eerste verdieping) worden verstevigd. Alles moet er dus uit. Met het hele plafond/vloer gebeuren zijn ze ongeveer een week bezig. Maar ik ga dus niet eerst een hele kamer op orde maken als vervolgens alle troep er weer uit komt! We zien het allemaal wel. En dat is ook eigenlijk precies hoe mijn man en ik zijn. Alles komt wel op zijn pootjes terecht niet waar!
Met 30 weken had ik alles al klaar. Maar dat kwam ook omdat onze "hulptroepen" die 5 weken daarna afwezig waren en ons niet konden helpen.
Ja gelijk heb je dan zou ik er ook nog niet te veel aan doen nee, maar spulletjes aanschaffen kan natuurlijk wel lijkt me toch? xxx Marijke
we hebben al spulletjes,die kregen we mega ideaal dus! moet alleen alles opnieuwe verven mja houdt me van de straat he maar ik lees dat ik nog wel even de tijd heb voordat we beginnen haha! ik vroeg het me ineens af wanneer je eigenlijk moest beginnen maar als het pas rond de 7 maanden af moet zijn hebben we nog wel ffkes
hallo iedereen wij hebben de baby-kamer nu net afgelopen zaterdag klaar . helemaal compleet met alle serop en eraan. Nou hebben wij geluk wij wonen hier net 5 maanden dus de kamer hoefden we alleen wat te stofzuigen de gekste spulletjes eruit en de baby kamer in te richten verf niks hoefde meer dus lekker vroeg denk je maar voor ons voelt het wel goed . Nu alles klaar is en het was voor een zacht prijsje bij de Leenbakker. gr loesmari
Ah ja dat zeker wel. En we zullen ook echt al wel een duidelijk beeld hebben van hoe het gaat worden qua kleur en de plek van meubels.Ach en als het echt niet op tijd af is, dan slaapt ie maar even een weekje of wat bij ons op de kamer. Overal komt een oplossing voor hoor!
Wij zijn dit weekend begonnen. Vrijdagnacht kreeg ik het ineens op mijn heupen. Ik was toen bijna 20 weken en we hadden nog bijna niets gedaan aan de kinderkamer. We moeten nog zoveel spulletjes kopen (of bij elkaar verzamelen van familie en vrienden). De kamer was zaterdagochtend nog één groot rommelhok. Zondagavond was het merendeel verhuist naar mijn schoonouders (we hebben zelf weinig bergruimte en gebruikte die ene kamer daarvoor, maar mijn ouders gebruiken hun hele bovenverdieping niet). De kamer was zondagavond bijna leeg, behang eraf, plinten eraf, kleuren uitgezocht, plan gemaakt. Als we op schema blijven, is de kamer over twee weken klaar en kunnen we gaan inrichten. We hebben de wieg van mijn man's familie (waar hij nog in gelegen heeft), de commode van mijn vader's familie (waar hij nog opgelegen heeft), dus van beide familie's een erfstuk (vind ik zelf heel persoonlijk en leuk). Nu nog een kastje en ledikantje, maar dat wordt wel even shoppen op marktplaats. Ik ga echt geen 1.000 euro aan een nieuwe kinderkamer uitgeven als ze voor een paar honderd euro bijna nieuw op internet staan. Leuk eigen kleurtje eraangeven en klaar!
Wij zitten midden in een verhuizing dus ben bang dat het nog wel even duurt voordat de babykamer af is... Het behang zit wel al op de muur, de plinten zijn ook al geverfd en vanavond komt iemand de vloer erin leggen, maar eerst wil ik de rest zover klaar en ingericht hebben, de baby komt toch pas begin augustus (als het goed is)
Bij de eerste had ik al rond de drie maanden het kamertje besteld. Rond de 25 weken hebben we het ingericht en een paar weken later alles gewassen en ingeruimd in de kast. Nu hoef ik alleen maar alles van zolder te halen . Wil alleen wel een nieuwe kinderwagen; die ik eerst had was zo'n onding. Ben wel bang dat als ik deze ga kopen ik niet alleen met een kinderwagen naar buiten kom . Maar dit probleem komt waarschijnlijk bij meer bekend voor. Silly
Wij moeten eerst de zolder nog "even" verbouwen. Als het goed is, begint dat over 3 weken... Dan 3 weken verbouwen en dan kunnen de spullen die nu in de babykamer staan naar boven en dan kunnen we beginnen om er echte babykamer van te maken. De meeste spulletjes hebben we al wel. Hoop dat de verbouwing niet uitloop, want dan hebben we alle rotzooi beneden in de woonkamer staan...
Oei oei als ik dat hier zo allemaal lees zit ik achter op schema!!! Wij hebben enkel de commode al (gevuld en wel) maar voor de rest hebben wij nog niets gehaald. Het bedje & parkje zijn wel besteld & gereserveerd maar we hebben het nog niet gaan halen... Heb thuis ook 2 poezen lopen en heb schrik dat ze zich er zouden in gaan nestelen... Tegen wanneer zou ik alles echt wel moeten klaar hebben???
Ze schrijven voor dat je met 7 maanden alles klaar moet hebben staan. Maar als je alles besteld hebt en dit alleen nog moet ophalen, alles kan op het laatste moment het is net hoe leuk(prettig) je dit zelf vindt.
Goh, moest het aan mij liggen zou alles al klaar staan. Ik kijk nu al enorm uit naar de komst van ons zoontje maar het zijn de mensen rondom mij die mij temperen. Zoals bvb. ons mama die vreest dat als alles klaar staat en er iets fout gaat en je zonder baby'tje naar huis moet komen of dat het nog in de kraamkliniek moet blijven, het des te meer pijn doet. Moest ik hen laten doen zouden zij het klaarzetten terwijl ik in de kraamkliniek nog verblijf maar dat wil ik ABSOLUUT niet. Ik wil dit allemaal klaarzetten enzo... We hebben het afgelopen weekend alles herverfd & opgefrist dus ik denk dat we in de loop van deze weken maar best achter alles zullen achter gaan dan.
Al zet je alles pas klaar met 40 weken, dan loop je nog de kans dat je zonder kindje naar huis toe komt. Dat zijn toch dingen waar je niet over na wil denken, nu dat je zo gelukkig bent. Je kunt niet alle risico's uitsluiten, voor hetzelfde geldt ga je dadelijk naar buiten en kom je onder een auto. Niet te hopen natuurlijk.