Creche met 8 maanden (eenkennig?)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Foody, 5 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Foody

Foody Lid

16 mrt 2009
    46
    0
    0
    Onze dochter gaat over twee maanden naar de creche toe, ze is dan 8 maanden. Nou las ik pas ergens dat ze rond die periode eenkennig (kunnen) gaan worden.

Zou dat dan niet heel ongelukkig uitkomen om haar juist dan voor het eerst naar de creche te gaan brengen (niet dat ik nu nog veel keuze heb, want we hebben het met vrije dagen etc. het al zo lang mogelijk uitgesteld, daar voelden wij ons zelf prettiger bij).

Iemand ervaring hiermee? Vast wel ;)

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    wij zijn ook met die leeftijd voor het eerst gegaan en ja, weggaan was niet zo leuk... Maar zodra we weg waren was het goed. Niet al te veel bij nadenken, als je weet dat het binnen 5 minuten nadat je wegbent wél goed gaat ;) .
    Het duurde zo'n 6 weken (ze ging 2 halve dagen in de week) voor het over was.
    En af en toe hebben die fases zich nog herhaald. Kort geleden nog.... Duurde zo'n 4 weken, dat ze ook niet wilde dat ik wegging. Terwijl ze normaal gesproken gelijk gaat spelen of aanschuift om te gaan eten bij de andere kinderen.

3. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.421
    446
    83
    Limburg
    Hier gaat onze meid al vanaf 3 maanden naar het kdv en ze is nu 9 maanden. Ze heeft ook rond de 8 maanden een paar weken gehad dat ze huilde als ik wegging. Maar meestal voordat ik echt weg was was ze al stil. Daarvoor ook nooit gehuild bij het weggaan. Dus denk dat ze dat zowiezo wel krijgt, hoe erg is natuurlijk afhankelijk per kindje.

4. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    mijn dochter gaat al sinds haar 4,5 maand naar het kdv maar heeft nog helemaal geen eenkennigheids fase gehad... elk kind is verschillend.

Kan best zijn dat jouw kind dat ook niet krijgt...

5. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Zoey is voor het eerst gegaan toen ze 9 maanden was en dat ging super goed. Nu is ze helemaal niet zo'n eenkennig meisje, maar dat verschilt natuurlijk heel erg per kind. Hopelijk zal het bij jullie ook zo makkelijk gaan!

6. suze238

suze238 Actief lid

9 mrt 2009
    296
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    spijkenisse
    ik werk zelf op een kdv, en vaak zien wij dat kindjes die wat ouder zijn wat meer moeite hebben met wennen idd. Ze beseffen veel meer dat ze ergens anders zijn en dat mama (of papa) weg gaat. Vaak is de wenperiode hierdoor langer. Maar eenmaal gewend gaat het vaak goed!

Wat ik wel als tip wil meegeven: iets wat ik vaak zie bij ons op het kdv is dat ouders, omdat ook hun het afscheid moeilijk vinden, lang blijven hangen. Proberen nog een keer te troosten, nog maar even een kus, nog een boekje enz.
    Hierdoor onstaan vaak dramatische taferelen (beetje overdreven hoor maar toch ;) ) Het beste voor het kindje is echt, gewoon even kort overdrachtje naar de juf, even een knuffel en dan wegwezen. Het is dan even moeilijk maar idd al snel weer over. Als je steeds maar terug komt of blijft hangen duurt het vaak veel langer voor het kindje gekalmeerd is en lekker gaat spelen.

7. EmyD

EmyD Niet meer actief

Onze meid gaat ook vanaf 3,5 maand naar het kdv. Tot een maand of 8 ging dat prima, ze had het er goed naar d'r zin. Toen ze 8 maanden was ging ze over naar de verticale groep. Dat was voor haar helemaal een verkeerd moment. Ze heeft er enorm moeten wennen en dat heeft zeker 6-8 weken geduurd. Op het moment zit ze weer in een moeilijke fase (14 maanden). Ze huilt heel even als we weggaan, maar dat is zo over. (afscheid idd kort houden..).
    Ik denk wel dat hoe ouder je kindje is, hoe moeilijker. Je kindje beseft meer. Maar ze zal er toch doorheen moeten en misschien vindt ze het vanaf het begin juist wel gezellig.. Mag ze eerst een paar (halve) dagen gaan wennen??

Deel Deze Pagina