hallo iedereen!! mijn vriend zeurt al maanden dat hij heel graag een keer pastasalade wilt eten maar nu heb ik er eigenlijk geen recept voor heeft iemand voor mij een lekker recept?? alvast heel erg bedankt!!
Wij doen vaak: Paksoi (vlees)tomaat komkommer paprika feta tuinboompitten en pasta eventueel nog met tonijn er door heen. Beetje olijfolie en peper erbij, lekker rood wijntje, stokbroodje met kruidenboter en voila! En behoorlijke maaltijd
komkommer tomaat augurkjes pijnboompitjes geroosterd feta uitgebakken spekjes of hamreepjes pasta lekkere dressing erover bijv honing mosterd of pesto dressing
Wij doen: Een zak gemengde sla komkommer ei tomaat Mango Evt stukjes gerookte kip Evt zongedroogde tomaatjes Pasta Van Calve heb je een hele lekkere dressing, zo'n klein flesje. Volgens mij iets van olijf/oregano. En ik heb ook altijd zo'n croutonmix voor.eroverheen.
Hier is het standaard: Wokkelpasta (gekookt en koud afgespoelt) tomaat komkommer sla feta tonijn uit blik spekjes (uitgebakken) Dressing naar keuze (ik naturel, manlief honing mosterd, kind ketchup Evt paprika (ben ik zelf niet zo gek op) mozzerela ipv feta Brood (ciabatta) met kruidenboter ernaast
Ja, inderdaad, gekookte en afgespoelde pasta. Het beste is koud, want anders is het echt niet lekker. Die kipreepjes erdoor heen klinken ook niet slecht
Ontzettend simpele variant: Gekookte pasta, afgespeold met koud water en afgekoeld. Een potje sperziebinen, uitgelekt, er doorheen. Een uitje fijnsnipperen. Bieslook er doorheen knippen. Misschien een augurkje als je daar zin in hebt. Stukjes knakworst erdoor. Afmaken met mayonaise. Ook erg lekker als je er een koud blikje bietjes door doet.
Deze van de AH is mijn absolute favoriet. Heel eenvoudig maar de smaken zijn echt heerlijk! Ga 'em zo ook klaarmaken . Recept - Italiaanse pasta-tomatensalade - Albert Heijn
oooehw er staan al wat lekkere ideetjes tussen we gaan vandaag voor die van de AH uitgekozen door mijn vriend
250 GR Fusillipasta Voor de pasta: Een halve komkommer Bos radijs Bieslook 150 gr oude geraspte kaas 250 gram ham Geheel snijden en mengen! Voor de dressing: 3 eetl olie 3 eetl mayonaise 3 eetl yoghurt 3 eetl witte wijn azijn of balsamicoasijn
Wij eten deze regelmatig: -ijsbergsla -komkommer -mie nestjes -grote garnalen (liefst goed in de knoflook -surimi -sesamzaadjes -chilisaus De garnalen bak ik op het einde pas zodat ze warm in de salade gaan. Hier vinden zelfs de kindjes het erg lekker (4 en 2)
Ohh ik doe altijd dit erin: Pasta koken in pesto-water Augurk Mais Ananas Kipfiletblokjes (boni, 79 cent, zijn het lekkerst) Mayonaise of Yogonaise of iets.. Komkommer Tomaat Parmezaanse kaas Dus..zoiets.. je kan er van alles in gooien.. maar deze vind ik het fijnst om te eten
ik doe het zo: pasta koken(ik gebruik fussili) en af laten koelen. dan een lenteuitje, stukjes komkommer erbij. Een zakje veldsla erdoorheen (kan ook met rucola) en een pot zongedroogde tomaten. voor de dressing: 4 eetlepels olijfolie, 2 eetlepels witte wijnazijn (als je het te zuur vind kun je er wat meer olijfolie in doen) dan een mespuntje mosterd en 3/4 theelepel suiker. Dan nog italiaanse kruiden erin. Alles door elkaar scheppen en dan met een stokbroodje.
Hier maak ik hem zo; Macaroni koken en afspoelen met koud water Eitje koken en in stukjes snijden Zilveruitjes en augurk in stukjes Smak in blokjes snijden Alles onder elkaar roeren en slasaus erdoor roeren. Op smaak brengen met zout en peper. Paar uurtjes in de koelkast laten intrekken
Fusilipasta trostomaatjes door de helft Vleessalde half volle yoghurt bosui zakje sla kaas in kleine blokjes peper chilikruiden en een beetje dressing met knoflooksmaakje. Heerlijk.
Wat we hier maken: Pasta Bleekselderij Rozijnen, Appel Blikje Mandarijntjes En blokjes belegen of oude kaas Dan dunne bechamelsaus maken. Pasta en saus warm vermengen met de rest, want dat smelt de kaas lekker een beetje. Zout en peper toevoegen en af laten koelen, dan zitten alle smaken lekker door elkaar. Maar heb al hele lekkere andere recepten langs zien komen, dus ook maar weer eens wat uit gaan proberen!
Spekjes uitbakken, uitje erbij, verse groenten meebakken (bijv. courgette en champignons), 1/2 bouillonblokje, peper en zout erbij. Pasta erdoor roeren. Flink wat pesto erdoor roeren en evt verse basilicum. Af laten koelen.. (of lauwwarm eten)
ik krijg helemaal honger van jullie lekkere ideeen die van de ah was opzich wel lekker over een paar dagen maar een nieuw recept uitkiezen en maken want het klinkt allemaal zoooo lekker
Wat staan er lekkere dingen tussen,ga er zeker van proberen.Jammer genoeg is mijn man totaal niet van de vis want ik vind zalm in een pastasalade zo lekker!