Tot welke leeftijd buggy of wandelwagen?

Discussie in 'Met je kind op pad' gestart door DearDeer, 30 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Tot welke leeftijd kindje in wandelwagen of buggy

1. 2-2,5 jaar

2. 2,5-3 jaar

3. 3-3,5 jaar

4. 3.5-4 jaar

5. 4-4.5 jaar

6. 4.5-5 jaar

7. Ouder dan 5 jaar

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. DearDeer

DearDeer Bekend lid

10 nov 2016
    560
    3
    18
    NULL
    NULL
    Ik had het hier laatst over met een vriendin. Tot welke leeftijd gebruik je ongeveer een buggy of wandelwagen?
    Ik snap dat het persoonlijk is hoor. Sommige kindjes willen gewoon er niet meer in en gewoon lopen.

Hier meer kindjes die er graag in gaan.

De oudste moést er uit, en op het meerijdplankje omdat de jongste kwam. Met 3,5 nog wel met dagjes weg, Efteling of dierentuin.
    Met 4 ook nog wel es geloof ik....

Wanneer ging bij jou de wandelwagen of buggy eruit? En waarom?

Zijn er ook kindjes van 5 die er nog in gaan?

2. Boommm

Boommm Niet meer actief

Hier eigenlijk tot 2.5 jaar. De oudste moest met twee jaar al op het plankje staan ivm de geboorte van de jongste. De middelste staat nu ook veel op het plankje of loopt zelf. Alleen als we echt een hele dag wegblijven bouwen we de donkey weer om naar duo, omdat ze dan tussen de middag in de wagen slaapt.
    Die van drie kan rustig de hele dag in de dierentuin lopen. Vind het persoonlijk geen gezicht, een kind van 4 nog in een buggy en ook best wel onnodig.

3. Deedee1

Deedee1 Bekend lid

2 mrt 2015
    877
    1
    0
    Mijn dochter zat met 4 jaar nog graag in de wandelwagen.
    Zeker met een dagje uit in de dierentuin ofzo.
    De reden dat we hem toen nog mee hadden was eigenlijk voor mn zoon van 2.
    Maar zodra mn zoon kon lopen wilde hij eigenlijk nooit meer in de wadelwagen tenzij hij echt heel moe was.

Op een dagje uit zat mn dochter dus het eerste deel veel in de wagen en als mn zoon moe was dan ruilden ze om.

Tegen de tijd dat mn zoon 3 was (en dus ook niet meer sliep smiddags) hebben we de wandelwagen weg gedaan. M'n dochter van toen bijna 5 heeft hem meer gemist dan mn zoon :D

4. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik heb tweeënhalf à drie jaar gestemd, maar dat was toen enkel nog voor een hele dag weg. Al de rest deed ze te voet, of meestal met de loopfiets.

5. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.866
    5.104
    113
    Tot 2 jaar. En nu af en toe nog als we een dag weg zijn zodat ze in de kinderwagen kan slapen.

6. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Oudste tot 2-en-een-beetje, ik wilde graag dat ze zelf goed kon lopen omdat ze een zusje kreeg en dus zat ze al ruim voor de bevalling eigenlijk nooit meer in de kinderwagen. Na de bevalling wel regelmatig op het meerijdplankje.
    Mijn jongste is 2,5 en gaat er nog dagelijks in... we doen veel te voet, best flinke afstanden, en als het dan vies weer is of koud etc, vind ik de kinderwagen veel te makkelijk ;) Zij lekker warm ingepakt, ik kan lekker doorlopen. Maar binnenkort toch maar eens gaan afbouwen ;)

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.274
    113
    Vrouw
    Brabant
    Tot een jaar of 3. Oudste wat korter, 2 jaar en 3 maanden, toen werd haar zusje geboren en moest ze op het plankje. Met dagjes weg gingen wij dan niet 2 kinderwagens/buggy's meenemen, oudste kon dan even op onze nek zitten.

Jongste heeft tot een jaar of 3 wel in de buggy gezeten, vooral als ik de oudste van school ging halen. Dan had ze net haar middagslaapje gedaan en dan plukte ik haar uit bed en zette haar in de buggy en ging lopen, ideaal, op die manier geen last van een peuter met ochtendhumeur ;)

8. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    Tot mijn dochter kon lopen, nu met 2 jaar hebben we hem al tijden niet meer gebruikt.

9. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Wij hebben de wandelwagen gebruikt tot gemiddeld 2jaar. De buggy ligt nu in de auto voor een dagje weg, lange stukken of voor bij oma als ze hem wil gebruiken.

10. DearDeer

DearDeer Bekend lid

10 nov 2016
    560
    3
    18
    NULL
    NULL
    Haha herkenbaar

11. Ocean83

Ocean83 Bekend lid

13 mei 2015
    731
    82
    28
    Dochter was net geen 2 toen mijn zoon werd geboren. Toen hebben we een meerijdplankje voor haar gekocht en sindsdien gaat ze niet meer in de wandelwagen.

12. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ik weet het ook nog niet.
    Dochter wil het liefst lopen maar ik ga met haar altijd lopend boodschappen doen. Ik gebruik hem dan als 'karretje' ik heb een mutsy met funseat. Dat lijkt een soort fietsje met enorme mand eronder. Ideaal dus een veel leuker dan een buggy!

Naar de dierentuin oid neem ik wel graag de gewone zitting mee. Hoewel ze er niet graag in wil kan ze dan wel even uitrusten en rustig wat eten of drinken.

13. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

23 apr 2008
    2.758
    1
    36
    Ik nam toen hij 4 was de buggy nog wel mee naar bijvoorbeeld de dierentuin ofzo, als hij dan wilde rusten of even geen zin had om te lopen, kon hij in de buggy.

14. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Dl (3,5) gebruikt nu de loopfiets ipv buggy. In de dierentuin etc gebruiken we zo'n kinderkarretje, en bij hele lange wandelingen gaat de opvouwbare bolderwagen mee..

15. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Eigenlijk doet ons zoontje van 2,5 alles al lopend met als uitzondering een dag dierentuin ofzo...

16. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Dat kun je wel makkelijk zeggen
    . Maar als ik hele dagen wegging ging mijn zoon van met 4 er ook nog in. Hij sliep normaal nog 1 5 aan 2 uur in de middag en lopen hield hij gewoon niet vol.. en daar doe je niks aan.. dus hoezo onnodig..

17. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Mijn tweeling is net 2 en hebben een zusje van 9 maanden. Al vroeg moesten ze om en om op het plankje en eentje in de zitting. Ook heb ik een bakfiets waar een baby van 4 weken al in mag.

Voorlopig houd ik het zo, ik woon aan een drukke weg, in het centrum. En gezien ze allemaal zo dicht op elkaar zitten heb ik m'n aandacht niet voor 1 maar voor 3 ukkies tegelijk.

18. Buitenleven

Buitenleven Niet meer actief

Mijn zoon zat tot net iets ouder dan 2 in de buggy. Vanaf dan altijd lopen. Ging en gaat altijd prima.
    Zelf vind ik 3 de max, maar ook dat vind ik eigenlijk al te groot/"oud" . Tenzij kinderen een handicap hebben waardoor zij niet (lang) kunnen lopen-wat je niet altijd aan de buitenkant kunt zien- maar anders vind ik het echt geen gezicht die lange benen in de buggy.

19. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.766
    18.910
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb 2-2,5 jaar gekozen, maar bij beide kinderen gebruikten wij de buggy toen l nauwelijks meer. Voor de oudste namen we hem wel mee als we echt een hele dag weg gingen. Voor de jongste gebruikten we op die leeftijd voor dat soort uitjes de bolderkar. Maar voor naar de stad e.d. hebben we het zelden gebruikt toen ze eenmaal goed genoeg konden lopen zonder te vallen. Als ze moe werden: even bij mij in de heupdrager of bij man op de nek uitrusten. En zodra ze het weer beu waren gewoon weer lopen.

20. Boommm

Boommm Niet meer actief

Een gezond kind van 4 kan prima een dag lopen, is puur gewenning dat hij dat niet "kan" of volhoud. En ik persoonlijk ken geen kinderen van 4 die smiddags nog slapen, erg onhandig ook ivm school.

Deel Deze Pagina