Mijn mannetje is ziek. Hij heeft 40 graden koorts. Hij drinkt bijna niet. Hij heeft vandaag nog geen flesje drinken op. Hij heeft vanochtend voor het laatst geplast. Deze plas wasook wat donker van kleur. Hij reageerd niet zoals hij normaal zal doen. Hij ligt maar wat op de bank en ligt daar maar. Hij slaapt heel erg veel. Hij zegt nergens pijn te hebben. WAt zouden jullie doen? De ha bellen? Hij heeft sinds gisteren koorts.
als hij niet meer plast zou ik wel ff bellen , nu kun je nog terecht voor t weekend dus zou ff bellen
Bellen sorry niet rot bedoeld maar in deze situatie snap ik niet dt je daat hiet gaat vragen en niet gewoon asan de assistente? Probeer alles om er vocht in te krijgen want aanders word ie opgenomen. groetjes kim
als je kindje gisteren nog wel genoeg vocht binnen heeft gekregen, zou ik het nu wel goed in de gaten houden, dat je kindje niet écht suf wordt. Bellen kan altijd- al is het maar om later niet het verwijt te krijgen dat je tot het weekend gewacht hebt. Maar ik zou zelf denk ik ook O.R.S al proberen. Verder knijpfruit of wat dan ook wat vocht bevat wat je kindje lekker vind. Soms drinkt het met een rietje ook wat sneller weg. Dat je kindje niet plast is ook wel logisch als er niet gedronken wordt natuurlijk en het vocht wat je kindje nu binnenkrijgt wordt uitgezweten door de koorts. Verder je kindje lekker proberen af te koelen - washandje op het hoofd is ook nog weleens lekker en simpelweg door niet te warm te kleden. Ik weet niet of je al paracetamol geeft? Dat zou ik dan nu ook geven. Koorts heeft een functie, maar als je kindje door de koorts niet drinkt, dan zou ik proberen de koorts wat te ondrukken zodat je kindje zich wat beter voelt en wat gaat drinken.
Je zegt het zelf al hè, hij heeft nog (vrijwel) niet gedronken en hij reageert niet zoals hij normaal zou doen. Bellen dus.. Beterschap
Zijn gisteravond nog met hem bij de huisartsenpost geweest omdat hij toch wel heel suffig werd en de hele dag maar 3 slokjes had gedronken. We moesten hem goed in de gaten blijven houden en als hij vandaag nog niet zou drinken moesten we weer komen en dan werd hij opgenomen. Hij knapt gelukkig weer op. Hij heeft nu al 2 bekers gedronken en een beschuitje gegeten. Hij is nog wel moe en nog niet zichzelf, maar er zit gelukkig weer leven in hem. Nu maar hopen dat het goedblijft gaan. Ik sta nog wel in dubio want we hebben vanavond een concert van dana winner of ik mee moet gaan of niet. Mijn schoonouders willen hier wel oppassen. WAt zouden jullie doen?
Is het heel ver weg? En wil je er héél graag naar toe? En ook belangrijk: Vertrouw je je schoonouders volledig? Als het dichtbij is, en je wil graag, dan zou ik gaan. Je kan zeker vanavond ws weinig voor je kindje betekenen. Wel zou ik zorgen dat m'n telefoon heel dichtbij was en tussendoor een paar keer bellen voor m'n gemoedsrust. Dus de optie open houden dat je naar huis gaat, maar wel proberen te genieten ondertussen. Ik ga er even vanuit dat opa en oma ook heel vertrouwd zijn met je kindje....
Het is ongeveer een dik half uurtje rijden. Hij eet weer en drinkt ook weer en hij speelt weer gelukkig.
Ons mannetje is weer ziek. Hij heeft nu weer 39 graden koorts. Hij is gisteren de hele dag koorts vrij geweest. Pffff morgen anders maar even de ha bellen.
Op zich mag dat he, dat koorts wat komt en gaat? Zolang hij blijft drinken en plassen en wel alert is als hij wakker is, is het een kwestie van uitzieken. Als hij niet meer drinkt, plast en wel erg suffig wordt, (suffer dan je bij ziek OK vindt, want ziek-zijn is natuurlijk altijd wat hangerig zijn), dan moet je bellen.
Misschien kun je even douche met je kindje. De koorts kan er iets van zakken en onze dochter speelt dan altijd graag met het water en drinkt dan ook vaak veel.