lijkt me echt waterpokken met meerdere blaasjes bij elkaar zijn gekomen bij armen en benen. op romp zie ik ook pokken maar die zie je minder goed op de foto. maar ze hft pokken overal volgens mij.
Hopelijk is het duidelijk zo. hier zou je wel zeggen dat het waterpokken zijn, toch? Bekijk bijlage 302931 Maar zo ziet haar lichaam het meeste uit, hele grote rode vlekken met kleine zwarte puntjes erin Bekijk bijlage 302932
Wat sneu,amr meisje. De plekken lijken te groot voor water pokken.De beginnende bultjes zijn die gevult met een vocht blaasje? Mijn zoontje heeft het ook heel erg gehad alleen niet zulke grote plekken. Hier een foto van mijn zoontje zijn rug met water pokken.Zoals je ziet zijn de plekken minder groot dan bij jouw meisje. Lees dat je menthol poeder gebruikt.Dat zou ik niet doen.Mijn huisarts vertelde dat je juist door menthol poeder litteken vorming kan gaan krijgen.(wist ik ook niet)
nou mijn dochter had hele erge waterpokken... nog veeeeeeeel meer dan de plekken op jouw foto echt amper nog een stukje huid zonder, maar dat zag er toch echt anders uit. Kan nu geen foto uploaden, maar het ziet er m.i. niet uit als waterpokken.Maar goed dat heeft nu ondertussen iedereen hier wel gezegt haha
Mijn dochter had dit ook, maar dan wel over haar hele lichaam, ook naar de ha geweest omdat het er niet normaal uit zag... Ze had gewoon een soort kraters van sommige wel 6 cm doorsnee. Bleek dat ze waterpokken had i.c.m krentebaard. Dit duurde wel 2 weken voordat het weg begon te trekken en nu heeft ze op sommige plekken nog de littekens hiervan.
ik denk dat menthol poeder enorme irritatie veroorzakt heeft. stop meteen! wij mochten het ook niet gebruiken ivm jonge leeftijd en gevoelige huid. vr de rest lijkt het waterpokken. naar HA om iets anders te krijgen die huid helpt te herstellen. geen warme bad!!!!gewooon geen bad of douche of zeep.
O god, en ik heb ze net 10 minuten geleden nog helemaal ingepoederd. Ik heb dan wel mentholpoeder en gewone talkpoeder voor kinderen, ik weet niet of dat verschil maakt? Ook een uur geleden getemperatuurd en ze heeft nu 40.7 . Mijn moeder is net ook even geweest en ze zegt dat ze helemaal opgezwollen is (op alle plekken waar vlekken (lees: plakaten) en vlekjes zitten). Ja echt die knieen van haar, gewoon zielig 1 grote bult. Ze heeft nu een paracetamol gehad en nu is ze eindelijk van de bank gekomen en is ze aan het kleuren.
Ik keek trouwens nog ff de foto van gister terug, maar jezusmina zeg, er zijn echt veel meer plakaten ontstaan.
hehe.. tja.. vroeger deed iedereen er mentholpoeder op... voor de meeste mensen gaat het gewoon goed... je kunt natuurlijk wel net pech hebben. kun je de huisarts niet even bellen? die heeft er vast middeltjes voor die effectiever zijn dan die van de drogist. en ook hier... ik vind het er maar vreemd uit zien die pitjes.. is dat van het krabben ofzo? want.. als ze open zijn en je kleren komen er langs.. dan kunnen er best pluisjes in komen die met de korstjes hard worden en er dus heel vreemd uitzien qua kleur. brrr krijg er de rillingen van weet je dat en jeuk ook... wel fijn dat ze nu gewoon even lekker aan het kleuren is. dan voelt ze zich toch wat beter dankzij de pcm blijkbaar. hoop voor jullie da thet snel over is! ziek grut is altijd zo.. tja.. zielig
ah wat erg. misschien kun je met een vochtig doekje zachtjes schoon maken? ik kon het ook niet tegen tijdens zwangerschap die menthol poeder talk poeder. koorts komt waarschijnlijk van iets anders. laat ook de oren en keel checken.
Als het echt van die plakaten zijn. Kan het ook netelroos (galbulten) (allergische reactie) in combinatie zijn met waterpokken. In ieder geval vreemd.. Ben benieuwd wat de dokter heeft gezegd xx
Het zou inderdaad een combi kunnen zijn van waterpokken met een overgevoeligheidsreactie. Dat laatste is prima te onderdrukken met cetirizine. Dat kan natuurlijk bijwerkingen hebben, maar ik weet uit ervaring dat dit soort vlekken vreselijk kunnen jeuken, en dat je je er ook echt heel beroerd van kan voelen, terwijl het na één pilletje (of lepeltje drank) heel snel veel minder wordt. Maar dat zou ik wel even laten beoordelen door de huisarts, met kleine kinderen niet zelf gaan dokteren... Heel veel beterschap, en sterkte!
Jee, ik schrik er van, er is bijna geen huid meer 'normaal' gekleurd! Hoop dat je wijzer wordt bij de huisarts! Wij kregen hier ook het advies om geen mentholpoeder te gebruiken,alleen van die zemelenbadjes en de waterpokkenmousse. Sterkte met je meisje!
Nou dams ik ben weer terug van de HA. Hij heeft haar van top tot teen nagekeken, inclusief oren, mond en longen gecontroleerd. En wat blijkt... Onze lief poppetje heeft toch echt waterpokken, in een hele extreme vorm helaas. Die grote plakaten zijn een stuk of 10/20 pokken bij elkaar. Ook in haar mond zit het bomvol en ook in haar oren . Ze zit nu op dag 5, en dit is ook de dag dat ze echt koorts heeft (ze ligt nu ook te slapen) en vandaag of misschien morgen nog is het het ergst en dan moet het af gaan nemen. Is dan niet zo kan ik in het weekend naar de eerste hulp (dus hopen dat het vanaf morgen minder wordt) Hij heeft gekeken of het geen mazelen of rode hond was (dit is het gelukkig niet), gordelroos en netelroos heb ik gevraagd, maar hij zei meteen dat dat het zeker niet was. Wel vroeg hij of ze veel hoeste (wat niet is) want anders had het een gevaarlijke bacterienziekte kunnen zijn. Dus dit valt af. Ik had als ik echt wilde bloed kunnen laten prikken, maar de HA is er 100 procent van overtuigd dat het waterpokken zijn, en dan vind hij het zielig om haar te laten prikken incl met koorts. Ik had afgelopen maandag al een drankje (aerius 0,5 mg) gekregen tegen de jeuk, en ik kon gewoon verder gaan met poeder, ze is daar niet gevoelig voor. DUs ja, ik ga toch verder met menthol/kalkpoeder, misschien helpt het goed omdat ze zo weinig krast. Ook loopt ze al sinds maandag met haar pyama rond, lekker luchtig. En nu krijgt ze er dus pcm bij vanwege de koorts. Hij zei wel dat Vera toch wel het ergste waterpokkenkind is wat hij ooit heeft gezien, hij vond het zo zielig . Nu maar hopen dat het vanaf morgen beter gaat, anders ben ik bang wordt het toch bloedprikken of ritje eerste hulp.
Hmm als je huisarts al zegt dat hij het nooit zo erg gezien heeft... Ben je er mooi klaar mee. Gelukkig jeukt het niet verschrikkelijk.. Dat scheelt echt een hoop Nog even doorbijten!
Ocharme.... het goede nieuws is, dat waterpokken wel weer overgaan. Ik hoop dat dit niet lang meer duurt!