Zak aardappeltjes staat al twee dagen bol maar is nog houdbaar?

Discussie in 'De lounge' gestart door Tweekids, 13 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Sinds eergisteren staat de zak met gebakken aardappeltjes bol terwijl die nog houdbaar is tot vandaag. En dit is zeker niet de eerste keer met die van de Lidl. Is het nou nog wel houdbaar of niet?? :(

2. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik zou even ruiken of het zuur ruikt.

3. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Ze zijn veel gekruid zou ik het dan alsnog ruiken ?

4. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Wanneer bacteriën groeien op voedsel ontstaan er soms gassen, die ervoor zorgen dat de verpakking zwelt. Dit is de meest waarschijnlijke verklaring voor een verpakking die bol staat. Je kan niet weten welk type bacterie dit veroorzaakt, daarom is het veiligste om het product weg te gooien, zelfs wanneer het product verhit moet worden voor consumptie. Tijdens de groei van bacteriën kunnen er hitte-stabiele toxinen gevormd zijn, die ernstige ziekten kunnen veroorzaken.
    Hogere temperaturen bevorderen de bacteriële groei. Daarom is het belangrijk om voedsel zo snel mogelijk in de koelkast te plaatsen, met name wanneer het warm weer is (probeer te voorkomen dat voedsel lang in een warme kofferbak van de auto blijft). Voedsel kan ook te warm zijn wanneer de koelkast niet koud genoeg is. Gebruik een koelkastthermometer en controleer of de temperatuur op de koudste plek in de koelkast tussen de 0°C en 5°C ligt. Wanneer de koelkast ook een vriesvak heeft dat vol met ijs zit, dan betekent dit dat mogelijk de koekast niet in staat is om de temperatuur constant te houden.
    ----
    Dit vond ik online, zal het maar niet opeten.

5. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Ieuwww nee ik gooi het weg haha. Wel vreemd want koelkast is prima temp niet lang in de auto gestaan , stomme aardappeltjes van de lidl sonde van me geld..

6. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Misschien hebben ze het bij de Lidl niet snel genoeg in de koeling gelegd.

7. Eylem

Eylem Niet meer actief

Een zak die bol staat doe ik zelf altijd weg. Als het al twee keer gebeurd is allicht de moeite om er eens mee terug te gaan.

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.766
    18.910
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Mijn schoonbroertje heeft de opleiding tot groentebroer gevolgd en van hem heb ik geleerd, dat als een verpakking bol staat dat hij dan weg moet. Dus dat doe ik altijd braaf.

Ik weet niet wat lidl doet als je met een bolle verpakking terugkomt. Zij kunnen niet weten of jij het wel goed bewaard hebt. Maar soms zijn ze wel coulant. Als je in de winkel zelf een bolle verpakking tegenkomt, zou ik het zeker even melden. In ieder geval zelf niet meenemen dan.

9. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    niet openmaken of gebruiken en ook niet weggooien. mee terug naar de winkel en een nieuwe eisen of je geld terug.

ik heb het ook een keer gehad met een zakje van de AH. en vorige week afbakbroodjes die nog 2 weken houdbaar waren en die helemaal blauw waren. heb gewoon mn geld terug gekregen.

10. KimK

KimK Niet meer actief

Als je hem openmaakt ruik je het meteen. Zuur is slecht. Had laatst bij appie... Zakje was nog 3 dagen houdbaar, ik wil het maken, zuur, gadver! Meteen geen trek meer. Terug naar appie en geld terug. Ik probeer met zoiets altijd de aardappeltjes zsm te maken, zorg altijd dat ze nog een dag of twee houdbaar zijn op de dag dat ik ze maak.

11. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik zou er mee terug naar de Lidl, niet losmaken. Je krijgt dan gewoon een nieuwe. Laatst nog gehad met mozzarella, kreeg gewoon een nieuwe:)

Deel Deze Pagina