CV. Wat was ook alweer zuinig?

Discussie in 'De lounge' gestart door Boordevol, 4 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.173
    4.321
    113
    Onlangs was hier een topic over centraal verwarming en wanneer deze het zuinigst gebruikt werd. Nu ben ik die topic kwijt maar hoop ook zo antwoord te krijgen op mijn specifieke situatie. Bij ons staat de CV zelden aan. Meestal een dikke trui aan of een dekentje op de bank en dat was/is voldoende, ook waren we weinig thuis. Binnenkort komt er een kleintje en dan kan dat natuurlijk niet meer.

Hoe stook je dan het zuinigst?

's Ochtends de CV aan en op 20 graden bv en dan de hele dag + nacht aanlaten of 's nachts uitdoen? Of op minder graden aan doen, het huis goed laten opwarmen en dan uit tot het weer wat koeler is en opnieuw? En ruimten waar je zelden in zit, daar de knop van de cv dichtdraaien of alle verwarmings(toe?)stellen openlaten?

Hoop dat iemand die er veel van weet kan antwoorden. Wij krijgen altijd veel geld terug maar kan mijn babytje natuurlijk nooit in de kou laten maar wil het dan wel goed/zuinig doen.

2. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Heel simpel: de ruimtes waar je niet komt of slaapt, bv zolder, logeerkamer, daar zet je de verwarming uit, dus ook slaapkamer. Babykamer moet rond 18gr zijn, als je een normaal en goed geisoleerd huis hebt, kan de verwarming ook daar uit, is ook heel ongezond om ze aan te laten. Op de badkamer, in de keuken, woonkamer draai je ze open en zet je overdag/ 's avonds de thermostaat op 20 of 21, als je baby er net is zul je 21 voor hem/haar doen lijkt me. Een uur voordat je naar bed gaat draai je hem terug naar 18gr. Het koelt dan niet te ver af en blijft redelijk behaaglijk en 's ochtend hoeft de ketel niet eerst 3 uur te branden voordat ie weer op 20 zit. Zeker in het begin als je nog nachtvoedingen moet geven zul je zien dat je 18gr te koud vindt, die weken liet ik hem ook weleens gewoon op 20 staan, op jaarbasis valt dat echt wel mee dan, het is maar tijdelijk natuurlijk.

Deel Deze Pagina