Een muziekinstrument leren bespelen.

Discussie in 'De lounge' gestart door Kukido, 18 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kukido

    Kukido Fanatiek lid

    16 jun 2016
    2.286
    2.896
    113
    Hoi,

    Ik overweeg om gitaarlessen te nemen. Vroeger heb ik wel muzieklessen gehad en nu wil ik er weer wat mee gaan doen. Lijkt me heerlijk om weer eens muziek te maken.

    Nu lijkt mij gitaar heel leuk, maar ben er een beetje een groentje in.

    Wat is het beste:
    gewone gitaar, elektrische gitaar, basgitaar? Ik heb echt geen idee.

    Wie heeft (andere) goede tips voor mij?
     
  2. Bubbel

    Bubbel Niet meer actief

    Ik ben niet muzikaal, maar mijn man wel. Hij is een paar jaar geleden begonnen met gitaarles. Eerst akoestisch en nu elektrisch. Zonder noten lezen trouwens.

    Ik vind zelf een basgitaar wat minder leuk voor thuis. Maar wil je in een band gaan spelen is basgitaar natuurlijk wel weer erg leuk :)
     
  3. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.027
    17.040
    113
    Vrouw
    Ik zou als eerste kiezen voor een akoestische gitaar.
    Heb het vroeger als kind ook een tijdje gedaan, maar ben niet zo muzikaal dus niet lang volgehouden.
    Het begin is het moeilijkste, hele zere vingers van die snaren, daar moet je ff doorheen haha. En ik had het idee dat m'n vingers gewoon te kort zijn:roflmao: kon amper bij die achterste snaar.
     
  4. Kukido

    Kukido Fanatiek lid

    16 jun 2016
    2.286
    2.896
    113
    Oké, ik heb nogal kleine handen. Dat zou dan een dingetje kunnen zijn dus?
     
  5. MissFluffy

    MissFluffy Fanatiek lid

    25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Kan. Hoeft niet. Ligt er meer aan hoe flexibel je vingers zijn.

    Ik zou beginnen met akoestisch, dan leg je een mooie basis. Daarna kan je voor elektrisch gaan, daar komt een hoop extra bij kijken. Basgitaar is een heel ander instrument en een andere manier van spelen. Overigens wel heel leuk en vrij gemakkelijk te leren, maar het is geen soloinstrument en komt pas echt tot zijn recht in een band setting. Als je thuis lekker liedjes op de bank wil spelen moet je geen basgitaar nemen
     
  6. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Begin altijd met de akoestische gitaar, daarmee leer je het 'ambachtelijke' gitaarspelen.
     
  7. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Nee joh, mijn dochter speelt vanaf haar 8ste, nu is ze 10 en speelt op de volwassenen model. Gaat prima.
     

Deel Deze Pagina