Instant camera voor dochter

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door aardbei1707, 1 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.244
    681
    113
    Jullie een idee of zo'n instant camera al iets voor mijn 9 jarige dochter is? Ze wilt deze erg graag maar twijfel of ze niet te jong is

2. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.292
    10.263
    113
    Onze zoon heeft een gewone camera en dat gaat goed ( hij is 7).

Volgens mij is het niet veel anders. Alleen even rekening houden dat de foto's per stuk gezien duur. Dat ze ook kijkt waar ze foto's van neemt en dat je leert dat ze de knopjes zachtjes in duwt anders schuift het beeld.

3. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Dat kan prima. Maar ik zou wel even doorvragen waarom ze dat graag wil. Vindt ze het leuk dat ze de foto’s direct daarna op kan hangen in haar kamer, bijv? Met een digitale camera kun je ook foto’s laten afdrukken, dat is uiteindelijk goedkoper. Ik zou ook uitleggen dat de film voor die camera’s duur zijn. Hoe denkt ze daarover? Schat jij zelf in dat ze zuinig is met de film? (niet één pakje in één dag er doorheen?) En gaat ze zelf sparen voor nieuwe film?

Ik heb zelf een hele collectie oude polaroidcamera’s. De nieuwe instant camera’s die je in de winkel koopt zijn natuurlijk wel een stuk gebruiksvriendelijker en de film makkelijker te verkrijgen. Alsnog betaal je voor de camera zo’n 70 euro nieuw, en 16 euro per film. Het kan een hele leuke hobby zijn, natuurlijk, als ze het écht graag wil.

Deel Deze Pagina