Zakgeld baby?

Discussie in 'De lounge' gestart door Marjannn, 15 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hier voor allebei de meiden een automatische spaarrekening.

en dan allebei een spaarpot die in de keuken staat.
    al het losse geld wat ik vind gaat daar in!

2. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    Sven krijgt zakgeld sinds dat hij 6 geworden is.
    Ik geloof dat dat ook een beetje de leeftijd is volgens het Nibud om te beginnen met zakgeld.

3. Thirza02

Thirza02 Fanatiek lid

20 jun 2007
    3.703
    0
    0
    Leeuwarden
    Hier storten we de kinderbijslag op een rekening en dat krijgt Aaron als hij het huis uit gaat.
    Verder doen we niet echt aan zakgeld. Hij heeft wel een spaarpot en daar stoppen we zo nu en dan een paar euro in. Maar dat is meer voor ons. Daar kopen wij nu dingen van voor hem.
    Het echte zakgeld komt wel als hij het begrip geld gaat snappen!

4. Rups

Rups Actief lid

29 jun 2008
    304
    0
    0
    Den Haag
    Ik heb voor allebei mijn kinderen een groeirekening geopend dus ze krijgen maandelijks alletwee 15 euro op hun bank gestort, bij de oudste heb ik dat ook vanaf zijn geboorte gedaan en hij heeft nu al iets van 1100 euro op zijn bank daarnaast krijgt mijn oudste van 5 soms wel eens zakgeld.

5. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Groepsleidster Knderopvang
    Friesland
    Wij hebben van de week 2 spaarrekeningen geopend voor Jara.
    1 regenboogrekening (rabobank) waar het geld uit haar spaarpot op kan en 1 gewone spaarrekening om te sparen voor bijvoorbeeld studiekosten.
    Of wanneer ze niet gaat studeren voor het rijbewijs, samenwonen of trouwen.

Zo hebben mijn ouders het ook gedaan. Ik kreeg de helft van het geld toen ik ging samenwonen en van de andere helft heb ik mijn trouwjurk gekregen.
    Mijn zusjes hebben er beide hun rijbewijs van gehaald.

Zakgeld gaat Jara pas krijgen als ze weet hoe geld ongeveer werkt.

6. hardloper

hardloper Niet meer actief

hier moeten ze hun zakgeld verdienen. mijn oudste is 6 en we zijn er een half jaar geleden mee begonnen, mijn middelste (5) verdiend dus ook eigen zakgeld, er zijn dingen waar ze iets voor krijgen, aan het eind van de week rekenen we dat om naar zakgeld. dat gaat in een spaarpot. mijn jongste krijgt (1) dus ook zakgeld, maar das maar net wat voor muntje ik heb liggen en hoe veel zijn zusters hebben verdient. er gebeurt trouwens verder niets mee, ze sparen gewoon.

7. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    sinds isa geboren is gaat er maandelijks 25 euro naar zijn eigen rekening tot zijn 21ste, maar hij mag het niet opnemen

8. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

25 jun 2007
    996
    0
    0
    Ik heb voor Dana een regenboor rekening geopend en daar stort ik elke maand een bedrag op. Daarnaast heeft ze een eigen spaarpotje en daat sopt ik al t kleingeld in wat ik hier in huis vind, en dat loopt nog best op aangezien we sloddervossen zijn op dat gebied :oops: :)

9. mama aes

mama aes Bekend lid

10 dec 2005
    684
    16
    18
    ik stort verder geen geld en Anne krijgt ook geen zakgeld.
    Wel kreeg ze voor de vakantie van Oma 7 euro s voor elke dag 1 om er een ijsje van te kopen dit vond ze heel leuk vroeg ook echt of ze voor dat geld dat ijsje kon kopen dus ik denk dat ze het op aardige jonge leeftijd al wel door hebben.niet de hoeveel heden maar dat soms iets te duur is.

10. valhalla

valhalla Niet meer actief

Vind je idee wel heel mooi! Gooi nu al het losse geld uit portemonnees enzo in een grote spaarpot voor Lena.

Inmiddels is het al een hele berg (althans in volume) , het is 'haar' geld. Als ze dan straks iets wil (speelgoed ofzo), kan ze het daar van kopen. Ik hoop dat ze dan op die manier gaat zien dat als je iets wil, je ook geld 'kwijtraakt'.

Wanneer je ermee moet beginnen... wanneer jij wil toch? Lena vindt het al wel leuk om te kijken hoe de centjes in de spaarpot vallen :D Snappen duurt vast nog een heeeele tijd, maar ik hoop dat ze er enig besef van geld van krijgt.

11. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Hier gaat er automatisch elke week 5 euro naar haar rekening. Zo gaat het ongemerkt. En dit zou bij een 2e kindje ook nog kunnen. Na 18 jaar is dit toch 4680 euro.
    Ook gaat het nieuwjaarsgeld naar haar rekening.

12. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    ik heb even op het nibud gelezen! Mooie tips!

hier doe wij elke maand 60 euro storten po zijn rekening.

daarnaast heb ik van mijn collega een spaarpot gekregen voor hem die niet open kan. Daar doe ik dus alle centjes in die wij vinden. Dus wij hebben nooit losgeld hius hahaha.

En hij vind het prachtig, zodra hij een centje te pakken heeft loopt hij gelijk naar de spaarpot en zegt dan "die". En gooit hem er zo in!

Wordt een goede spaarder! ;)

13. Sandra1982

Sandra1982 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.442
    0
    0
    Mama
    Puth
    Wij storten elke maand 25 euro op zijn regenboogrekening, en ik gooi vaak kleingeld in zijn spaarpotje wat ik om de zoveel tijd op zijn rekening zet.

14. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Klopt, ben ik met je eens. Dat dacht ik vroeger ook.
    Maar ik heb dat opgelost door maandelijks een bedrag te sparen en dan na lange tijd (als ik weet dat er geen kinderen meer komen) het bedrag delen door het aantal kinderen, dat op n eigen rekening van ze te storten en dan per kind verder te gaan sparen. Dan weet je ook wat je per kind kunt missen.

15. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Vergeet je niet dat als een kind een bepaalde leeftijd heeft bereikt opeens wel aan t geld kan komen.
    Zou toch vervelend zijn als dat gebeurt terwijl het kind t slechte pad ingeslagen is en er bv drugs voor koopt.

Deel Deze Pagina