Dochter moet een boek lezen voor school, normaal kijkt ze in de bieb wat ze leuk vindt, maar dat kan nu natuurlijk niet. Dus,..heeft iemand een tip voor een leuk boek? Ze was aan harry potter begonnen maar is te dik Ze wilt het liefs een 'meisjes boek'
Serafina en de zwarte mantel is mijn dochter nu aan het lezen + Arlo Finch (die kwam toevallig uit de schoolbieb) Alea Aquarius vond ze ook leuk -maar dat was vorig jaar. Dochter leest overigens liever B boeken nog dan C boeken... Stravaganza serie is ook heel mooi - maar is voor mijn dochter nog wat te moeilijk..
Mijn 11 jarige en 13 jarige hebben net de serie "eilandgeheimen" van Gerard van Gemert gelezen. Zijn boeken die aardig vlot te lezen zijn. C boeken meen ik? In elk geval was de lerares akkoord (vwo 1).
mijn dochter van net 12 leest veel van Mel Wallis de Vries voor school: spannende boeken! https://www.melwallisdevries.nl/boeken/
Zou ze de boeken van Carry Slee leuk vinden? Bijv. Spijt, Afblijven, Razend enz. Wij vonden zelf de serie van Susan Cooper 'De duistere vloed cyclus' mooi, maar dat zijn niet perse meisjesboeken.
mijn dochter van bijna twaalf leest nu de Warriors cats serie van Erin Hunter Klassiekers die de oudste van veertien ook heeft gelezen zijn De Kloof Terlouw en Koning van Katoren van Jan Terlouw. Carry Slee. boeken.
Kijk eens naar boeken van de volgende auteurs: Anna Woltz (titels: 100 uur nacht; Alaska; Gips) Maren Stoffels (de serie van Dreadlocks & lippenstift) Caja Cazemier Boeken van Caja Cazemier en Martine Letterie samen (titel: familiegeheim) Elle van de Bogaart Mel Wallis de Vries (spannende verhalen) Marlies Slegers Joost Heyink (wat spannender en realistisch. Titels: obsessie, de indringer, loverboy & girls) Mirjam Mous (vaak wat spannender, tenzij je aan de serie van De Strandtent kunt komen) Daniëlle Bakhuis (titel: 6 seconden) Nanda Roep (de vlinderserie, maar die kun je waarschijnlijk alleen tweedehands kopen. Misschien wel in de bibliotheek te verkrijgen). Je kunt ook kijken op de site lezenvoordelijst.