Inmiddels heb ik het opgegeven. Ik heb haar al zoveel winterjassen laten zien, maar bij alles is het 'Nee!". En waarom dan niet? "Gewoon, niet mooi". zucht.... Mijn dochter is bijna 14 en zit in de 3e klas van het VO. Ze wil geen echte kinderkleding meer aan, meer iets voor jonge vrouwen. Ze heeft een hele mooie grijze mantel, maar die is straks in de winter op de fiets te koud. Daarbij is hij niet waterdicht/ waterafstotend. Ze moet dus wel een echte jas hebben, maar welke?? Welke jas heeft jouw dochter? En bij welke winkel is de jas gekocht?
Dat is ook haar probleem. Damesjassen passen haar zeker nog niet. Ze is niet zo groot. Ze past een (x)xs of 164. Maar ze wil dus geen kinderjas.
Mijn dochter van bijna 14 jaar heeft een Airforce jas gekregen. Zij draagt wel een damesmaat maar ze zijn er ook in kindermaten. Ik vind het wel een enorme rib uit mijn lijf maar ze fietst door weer en wind en daarom gun ik het haar een keer. Hij staat haar ieder geval erg mooi.
Dan zou ik haar lekker zelf laten zoeken. Mijn dochter is een stuk jonger en wilde na een aantal 'zwarte jassenjaren' opeens een blauwe jas. Heel wat anders dan jouw dochter mooi vindt, denk ik. Het is een blauw/turquoise ski-jack geworden, bij Zalando besteld. Eigenlijk wilde ze een andere (die was ook mooier), maar die vond ik niet warm genoeg voor op de fiets.
Mijn leerlingen kopen graag bij Bershka. Geen idee of ze daar iets leuks hebben voor jouw dochter. Anders zou ik denken aan Only of Street Called Madison. En heeft Protest of een ander sportmerk geen mooie jas voor haar? Heb je ook al samen gekeken bij Kinderkledingtekoop of thekidsrepublic? Ik weet niet welke maat ze heeft, maar die winkels gaan tot maat 188.
En een jas van bijvoorbeeld napapijri? Dragen ook veel jongeren, mijn zoon heeft er 1 en die is lekker warm en bestand tegen regen.
Thanks ladies! Ik ga het allemaal aan haar doorgeven. @NiekeKris Omdat zij zelf niks kon vinden ben ik met haar mee gaan zoeken. Maar dat schiet dus ook niet op. Ik hoop dat er bij jullie tips iets voor haar bij zit. Er moet wel IETS komen. Gelukkig is het nu nog niet zo heel koud, maar dat zal snel veranderen, ben ik bang.