Zakgeld kind 10-11 jaar

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Zara75, 25 feb 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.185
    113
    Mijn 12 jarige krijgt 10 euro per maand. Hoeft hij verder niets van te betalen, kan hij mee doen wat hij wil. Na de zomervakantie als hij naar de middelbare gaat krijgt hij net als zijn 15 jarige zus 7,50 per week

2. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.185
    113
    Bij ING kan dat pas vanaf 16. Super irritant

3. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.610
    2.403
    113
    Wij lopen best wel vaak tegen de situatie aan dat ik onderweg ben met alle vier de kinderen en dat de oudste iets leuks ziet liggen in een speelgoedwinkel vitrine en zegt dat wil ik kopen. Of we gaan een ijsje halen en ze zegt ik wil van mijn eigen geld slagroom erbij doen. De jongste twee kinderen hebben natuurlijk nog geen zakgeld dus ik vind dat eigenlijk dan niet zo eerlijk en zeg dan dus vaak nee tegen de oudste.
    Hoe doen jullie dit?

4. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.006
    14.668
    113
    Vrouw
    Mijn jongste moppert ook wel eens over iets wat de ouderen al wel kunnen/mogen en hij nog niet.
    Heel simpel: dat mag/kan hij ook als hij zo oud is.
    Dat is een voordeel voor je oudste en dat komt vanzelf bij de anderen als zij ook die leeftijd hebben. Gewoon doen dus.

5. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.878
    6.405
    113
    Hier mag bv iets kopen wel, maar niet iets van €50 waar ze gewoon tegenaan zijn gelopen, de max voor ‘zomaar’ is €5 - en allebei doen ze dat misschien 1x per jaar, ze vinden het vooral snel zonde van het geld als ze er 3sec over nadenken. Jongste gaat wel eens gericht bv pokémonkaarten kopen, dat zien we dan niet als een opwelling, maar íedere week een pakje mag ook niet. Ik stuur dus wel heel erg. En soms koopt de jongste iets en de oudste niets. Ze hebben overigens altijd allebei wel geld gehad, bv van opa en oma voor zwemdiploma etc, dus het is nooit zo geweest dat alleen de oudste iets te besteden had en de jongste niets.

Bij bv een ijsje dat ik koop voor ze, is het blij zijn met wat je krijgt. We gaan geen groter ijsje kopen en het dan weer verrekenen ofzo, daar begin ik njet aan. Dus iedereen krijgt van mij een ijsje met twee bolletjes, punt. En bij gemok en gezeur als dat niet goed genoeg is, krijgen ze niks.

Deel Deze Pagina