Zakgeld vakantie

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by Knuffelmonster, Jul 11, 2023.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Knuffelmonster

Knuffelmonster Bekend lid

Nov 15, 2014
    794
    287
    63
    Dat is inderdaad ook een goed idee! Ga ik onthouden

2. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,345
    36,200
    113
    Ja dat doen wij juist heel vaak. Pizza afhalen oid ipv in het restaurant eten. Wij hebben beiden een hekel aan koken, maar de kosten lopen heel erg op als je met 5 man ook drankjes en dergelijke erbij moet kopen. 5 pizza's halen en dan kan water bij het huisje. Probleem opgelost en scheelt zo de helft. Met zijn tweeën hoeft dat allemaal heel niet duur te zijn.

Knuffelmonster and sidmick like this.
  3. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,386
    10,330
    113
    Met dat budget moet dat zeker lukken. In plaats van dat we ergens lunchen gaan we naar de supermarkt halen we wat broodjes en wat te drinken en zoeken we een leuke plek op.

Voor het avondeten gaan we naar de supermarkt. De vorige keer hadden ze gegrilde kip en dat soort dingen kant en klaar. Kwestie van wat brood en tomaat/komkommer en we waren klaar.

We nemen ook vaak 1 bolletje ijs. Liever 2 keer een ijsje dan in 1 keer 2 bollen.

Drinken uit de supermarkt is goedkoper dan op het teras. Ook vaak voldoende mooie plekken om te genieten.

We betalen entree voor een watervallenpark maar we nemen dan broodjes mee.

Overigens vinden wij het leuk om dingen uit de supermarkt te testen zonder uitgebreid te koken :D

Knuffelmonster likes this.
  4. Sophie2019

Sophie2019 Fanatiek lid

Jul 21, 2018
    2,016
    1,560
    113
    Female
    Griekenland is qua eten vrij goedkoop, drinken is in verhouding veel duurder (bij uit eten gaan).

qua zakgeld geen idee. Ik zou kijken wat je kunt missen/wilt uitgeven en dat als uitgangspunt nemen.

wij hoeven niet echt op t geld te letten maar we kiezen er altijd wel voor om bijv bij een dagje uit zelf brood mee te nemen en dan wel een ijsje te halen. Dat geld wat ik anders kwijt ben voor een (veel te duur) patatje geef ik liever uit aan een los ander uitje.

Knuffelmonster likes this.

Share This Page