zakgeld voor 8 jaar?hoeveel?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door belize, 4 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    €0,80ct per week.
    In een vakantie soms extra, zo'n 2 tot 5 euro. Vakantiegeld ;).

2. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Sinds ze 7jr is krijgt ze EUR 1,- per week, voorheen was dat 50ct voor de spaarpot en 50ct voor de portemonnee, om te voorkomen dat alles meteen op zou gaan. Nu krijgt ze het gewoon zoals ze wilt, want ze heeft bewijzen voorzichtig met haar geld om te gaan.

3. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    dl van 9 krijgt 2 euro per week.
    vaak wordt het ook wel vergeten maar dan krijgt ze soms wat meer om het goed te maken.
    ze helpt wel mee met kleine klusjes.
    denk dat het binnenkort wat verhoogd wordt

4. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    dat vind ik geen zakgeld. ik heb het over het geld dat je aan het kind in zijn hand geeft. en mag uitgeven wat hij wilt. is niet verplicht te sparen. mag zelfs snoep kopen(wel beperkt snoep eten per dag)ijs kopen etc

5. p1982

p1982 Niet meer actief

Dochter 6 jaar 0,50 per week
    Dochter 4 jaar 0,20 per week

Gaat in spaarpot en daar gaat ook extra geld in en soms kopen ze er wat voor

geld met verkochte spullen gaat in apart bakje en nu sparen ze voor walkie talkie

6. Linda86

Linda86 VIP lid

Mijn oudste is bijna 8. Hij krijgt elke zaterdag €1,-. Hij mag er in principe mee doen wat hij wil, maar hij stopt het altijd gewoon in zijn spaarpot (om het later weer op zijn rekening te zetten).

7. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Zoon is 8 en krijgt 2 euro per week. Hij mag er mee doen wat hij wil, er zijn geen dingen die hij er pertinent van moet doen.

8. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.641
    173
    63
    Vrouw
    Zoontje van 4 jaar krijgt 0,20.
    Zoon van 7 krijgt 0,50.
    Dochter van 9 krijgt 1,00. Eind deze maand is ze jarig en krijgt ze vanaf dan 2 euro denk ik.

9. Daniellexxx

Daniellexxx Bekend lid

11 feb 2013
    658
    158
    43
    Noord-Holland
    Ze beherem hun eigen rekening, mogen hier ook geld vanaf halen met een pinpas. Ijsjes kopen hoeven ze niet zelf te doen, vind ik niet nodig. En snoep al helemaal niet. Het gaat hier echt om extra speelgoed, skylander poppetjes of zoiets. In mijn ogen wel zakgeld dus.

10. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    zoontje hoeft ijsjes ook niet zelf te kopen. wat bedoel je hiermee eigenlijk? maar goed, het komt wel eens voor dat zoontje er een ijsje eet en daarna nog eentje wil hebben, en ik koop het niet. hij zei een keer dat hij dan het zelf met zijn zakgeld ging kopen. hij mag het kopen, maar eten mag nog steeds niet, omdat hij r al er een gegeten had. hij dacht dus dat hij met zijn geld een 'macht' kreeg om de regels te omzeilen. maar dat kan niet. geld uitgeven en de regels om ijsjes eten zijn 2 verschillende zaken. ijsje mag hij wel kopen, mag in de ijskast bewaren. hij mag 1ijsje per dag eten. ook als hij het zelf betaalt.

doen ze aan internet bankieren bedoel je? hoe beheren zij hun bankrekening? mijn zoontje mag geen internet bankieren.

11. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik zag inderdaad dat je bijvoorbeeld bij de ING gelijk al een pinpasje krijgt. Aan de ouders natuurlijk de keuze om dit aan je kind te geven of niet.
    Maar ik denk wel dat ik voor de meiden hier een rekening ga open. Ik had vroeger een pennierekening. Erg leuk ;) . Leuke spaarpot. Tegenwoordig krijgen ze de pinniemaat. Best leerzaam ook.

12. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Die pinniemaat is een groot succes hier :) Hij telt ook het muntgeld zelf, heel grappig. Wij hebben de pas wel al aan zoon gegeven, maar hij doet er niets mee. Eerste keer pinnen moet nog gebeuren hihi

13. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.186
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Onze zoon is 7 en krijgt 50 cent (best weinig eigenlijk) vanaf 8 doe ik denken ik 1,50

14. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Mijn dochter is 7 en krijgt een euro per week.
    Ieder jaar verhogen we met een euro maar daar zitten wel consequenties aan.
    Nu is haar zakgeld nog helemaal alleen voor haar en hoeft ze er niets mee te doen.
    Als ze 8 is krijgt ze twee euro en dan moet ze ook 'incalculeren' dat ze van haar eigen geld een kleinigheidje moet kopen als papa en mama jarig zijn.
    Het jaar erop zal dat bv onze verjaardagen zijn maar ook een deel van het lootje voor Sinterklaas bijv.

In de vakanties krijgt ze altijd vakantie geld, dat krijgt ze op de eerste dag en moet ze de hele vakantie mee doen.
    Als het op is is het op, als het niet op gaat moet ze dat wat over is inleveren (en stort ik zonder dat ze het weet op haar rekening)

Zakgeld gaat trouwens in haar spaarpot en eens in de zoveel tijd tellen we het uit en stort ze het op haar rekening.

15. LoeForceOne

LoeForceOne Fanatiek lid

28 jun 2015
    1.374
    910
    113
    Wat een lage bedragen zeg. Alles is zo enorm duur geworden. Willen ze sparen maar worden ze ook niet echt gemotiveerd met 0,50 cent of een euro per week. Tegen de tijd dat ze wat leuks hebben gespaard ben je een jaar verder.

Mijn zoon is 4. Hij krijgt nog geen zakgeld. Ook omdat we volgend jaar gaan verhuizen naar buitenland. Hij heeft al best een goed idee qua waarde.

Ik zal 3 euro per week doen denk ik en 1x per maand nog 10tje er boven op als ze hele week heeft geholpen met kleine klusjes in huis (bord in vaatwasser, goed opgeruimd kamer etc).
    Dan hebben ze 12 euro per week zakgeld plus 10tje bonus geld. Dan kunnen ze nog eens wat leuks kopen!

16. RoBiJe

RoBiJe Niet meer actief

Hier ook zo. Dochter is bijna 8 en krijgt elke zaterdag 1 euro. Ze stopt het in haar spaarpot. Ze is aan het sparen voor ?? (Vandaag voor een barbie camper, morgen weer voor playmobile en over een uur weer voor een tablet). Ze geeft het dus niet zomaar uit.

17. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    :$ Nog meer troep in huis? ik moet er niet aan denken :D. Ze worden echt al genoeg verwend met verjaardag sinterklaas en tussendoor soms nog wat van opa/oma .
    Wat voor mij een nieuwe auto, een nieuwe fiets is; is voor hen een kado van 50 euro. Klopt, daar doen ze wel lang over, maar dat is prima. Overigens gaat het met vakantiegeld en verjaardagsgeld al een stuk sneller ;) . Maar als ze volwassen zijn gaat het ook allemaal niet zo snel.

18. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Precies! En €22,- per maand.. Ik kreeg op mijn 15e maar €15,- per maand haha. Kon ik mijn telefoonabonnement mee betalen bijv. Verder was het werken voor wat extra's of verjaardagsgeld sparen. Kleding e.d. konden wij over het algemeen gewoon geld voor krijgen, maar wij (3 zusjes) waren niet zulke shoppers, helemaal niet van de duurdere merken daarnaast, dus vonden mijn ouders kleedgeld bijv ook niet nodig :p

19. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.857
    113
    1 Euro p.w. met 8 jaar.

20. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Mijn dochter is 7 jaar oud. Ze krijgt 1 euro per week. Al denk ik dat het wel tijd is om het iets op te hogen. Ze krijgt dit al vanaf haar zesde, volgens mij. Van de opa's en oma's krijgt ze geregeld tussen de 2 en 10 euro.

Deel Deze Pagina