tanden wisselen...

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door French, 17 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. French

French Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    onze dochter is net 5 jaar...31 december 2007...en 2 van haar ondertanden zitten al los.
    1 iets meer als de andere.
    wanneer zijn jullie kinderen begonnen met wisselen?
    en hoe lang zal het nog duren voordat 1 van de 2 tandjes er uit gaat?

ik dacht dat je pas rond je 6e begon met wisselen...
    ze had trouwens al vroeg tanden...al met 3 maanden 2 onder...die nou dus ook al los zitten :D
    ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft :)

2. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    meestal als je vroeg tanden krijgt, ga je ook vroeg wisselen.
    Mijn kinderen hadden pas 'laat' tanden en wisselen nu ook erg laat.
    Mijn zoontje is 7,5 en heeft nog niks loszitten.

3. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Mijn zoon had zijn eerste tand eruit op zijn vijfde verjaardag. Inmiddels zitten er 2 los.

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hier zit tot grote frustratie van dochterlief alles nog stevig vast.
    De tandarts zei echter dat het vast nog wel ging lukken dit jaar :)

In de klas echter... (Groep 2) wordt er her en der al druk gewisseld.
    Anderen hebben net als onze dochter alles nog muurvast zitten.

5. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Hier is sinds 3 weken de eerste tand eruit. In haar klas zijn er nog veel meer die aan het wisselen zijn. Ze had met 7,5 mnd haar eerste tandje onder en met 1 jaar kwamen ze boven pas.
    Haar vriendinnetje had met 4 maanden haar eerste tanden en daar zit nog niks los. Volgens mij zegt het helemaal niks, of je vroeg of laat bent met je eerste tanden en wisselen.

6. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Mijn zoon (6,5) heeft onlangs zijn 1e tandje gewisseld. Zijn 2e zit nu behoorlijk los en ik verwacht dat hij er binnen 2 weken wel uit zal zijn.
    Mijn achternichtje is een maandje ouder dan mijn zoon en heeft al 7! tanden gewisseld.
    Mijn tandarts zei dat als ze de eerste kiezen van het volwassen gebit hebben dat ze daarna gaan wisselen. Bij mijn zoon klopt dat wel.

7. Saskia78

Ah zou onze tandarts daarom gezegd hebben dat het wisselen er wel aan zat te komen misschien :)

Nouja, het komt vanzelf :)

8. Bibiche79

Bibiche79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.364
    0
    0
    Hier 2 tandjes in 2 dagen tijd en ze wordt in mei 6 jaar. En het klopt ze krijgt ook kiezen door.

9. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    mijn oudste was 5jr en 4mnd met de eerste 2 geloof ik en net 6 met de andere 2

10. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    ik zal eens kijken naar die kiezen? heb ze hier nog niet gespot.

11. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Kiezen heb ik hier ook nog niet gezien.

12. yj81

yj81 Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.183
    8
    38
    Friesland
    Hier de eerste met 4 en een half jaar en tot nu toe(ze is nu ruim 6)4 tanden eruit en 2 zitten er nog los.

13. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Jelle is nu 5 jaar en 9 mnd., en hij heeft al 6 tanden gewisseld. 3 van de 4 kiezen waren vorig jaar in november door, de 4de in januari, toen zijn ze ook meteen gesealed door de tandarts. Hij is wel erg vlot, zei ze, ze kon bijna niet achter in zijn mond komen omdat die nog zo klein is. Normaal sealen ze pas bij 6,5 of 7 jaar.

Van de 6 snijtanden die er nu uitzien, zijn er ook al 5 grote mensen tanden terug. De 2 snijtanden boven is goed gegaan, maar onder zitten er nu 3 en is totaal geen ruimte voor de 4de. Ik hoop dat dat goed gaat.

14. Saskia78

@bluesky: tandarts heeft hier ook al aangegeven dat ze volgende keer haar kiezen gaan sealen... En ze is in oktober geweest dus nog "lang" geen 6 dan.

15. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Dat komt goed! hier is van de week er 1 uitgevallen en er zat me ineens een gat! (al voor het uitvallen dat ik dacht dat hij een andere tand kwijt was maar het wijkt gewoon ineens zo uit een! bijzonder hoe t werkt eigenlijk.

16. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Zat er maar een gat! ;) Jelle is dus 4 ondertanden kwijt. Die zijn er ook vrij vlot na elkaar uitgevallen en daarvan zijn 3 grote mensen tanden zijn er nu dus door. Die 3 vullen het gat op, waardoor de 4de grote mensen tand nu dus geen ruimte heeft. Dan zouden dus die 3 grote mensen tanden nog moeten gaan wijken? (ik zou niet weten waarnaar toe, er is nu gewoon geen ruimte.)

17. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Hier was Kylian 4,5 toen de eerste los begon te zitten. Op zijn 5de verjaardag waren de 2 ondersten eruit.

Hij is nu 6,5, alle 8 de tanden zijn eruit en er zitten op dit moment 6 grote mensen tanden voor op de plaats. Boven in moeten er no 2 doorkomen.

Bij de tandartscontrole die hij met 5.5 jaar had had hij alle 4 de grote mensenkiezen er al door. Bij de controle met 6 jaar had hij alleen onder nog maar 2 tanden erdoor en toen werd ook door de tandarts aangegeven dat, als ze er bij de volgende controle er nog niet door waren ze een foto gingen maken om te kijken of er wel tanden zaten :$.
    Gelukkig bulderden er niet lang daarna 4 door.

Hij was trouwens 3.5 maand toen de eerste 2 tanden (ondersten) er door kwamen en hij was een jaar en 2 maanden en toen had hij zijn hele gebit compleet (tanden en kiezen)

18. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hier laatst nog bij de tandarts geweest met J. En J was nieuwsgierig wanneer hij nu eens 'wiebeltanden' kreeg. Ze zei rond 6 a 7 jaar. Niks over kiezen oid, zal ie dan nog wel niet hebben denk ik.

19. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Bij onze oudste van 5,5 een week of drie terug de eerste puntjes van een nieuwe tand gezien. Vorige week voortand twee gezien, maar wiebelen van de melktanden ho maar. Nu staat er dus een halve grote tand en een kwart tand achter haar melktanden haha. Neem aan dat ze vanzelf los gaan zitten, want zie ze in ieder geval al wel wat naar voren komen. Maar we zien het wel ;)

20. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    hier was de tandarts ook erg verbaast en melde ook dat hij wel heel erg vroeg was.

Onze dochter wil ook zoooooo graag wiebeltanden (is nu 3.5) en die kan al niet meer wachten :D

Deel Deze Pagina