Zakgeld

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Ellis72, 29 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aszz

Aszz Niet meer actief

Dit dus.
    Ik kreeg 10 gulden per week dacht ik. Maar daarnaast had ik wel een bijbaantje ( krant en zaterdag in de winkel ). Daar verdiende ik iets van 150 gulden per maand mee.
    Kledinggeld kreeg ik niet, als ik kleding nodig had dan kreeg ik dat.
    En zo willen wij het ook doen.
    Wil hij meer geld? Dan moet hij werken.

2. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Omdat ik dat normaal vind, ik werk ook en ik krijg ook geen extra geld van m'n moeder ;) als beloning:(

3. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    Belgiƫ
    Ik kreeg rond die leeftijd 10/week. Maar daar moest ik wel zelf m'n beltegoed van betalen. ;)
    (was dan een prepaid van 10euro waar ik ongeveer 2 weken mee deed, dus om de week kon ik eens wat magazines ofzo kopen :p)

4. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

ik kreeg op die leeftijd helemaal geen zakgeld, ik werkte op die leeftijd al in de supermarkt voor mijn eigen extra centjes.

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik ook

Ik werd 15 en mijn moeder heeft toen samen met mij de krant doorgekeken naar een leuk bijbaantje.

Vanaf mijn 15e dus gewoon zelf voor mijn geld gewerkt. Op mijn 16e een vast contract bij Xenos :D ( voor de donderdag en zaterdag) tot ik klaar was met mijn eerste studie. Ideaal.

Maar ik kon daar ook ruim mee rondkomen. Ik kreeg mijn kledinggeld wel ( ik kreeg mijn deel van de kinderbijlsag, lief he!) en kon dus ook sparen. En ik kreeg ook mijn rijbewijs.

6. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Kleding geld kreeg ik ook niet, maar ik kreeg wel gewoon nieuwe kleding als ik wilde en of nodig had, kreeg meer dan genoeg.

Ben blij dat mijn moeder dit me bijgebracht heeft want ik besef nu wel heel goed wat geld hebben en houden inhoud en dat wist ik op die leeftijd ook wel.

Breng nu de kids ook bij dat geld niet zomaar komt aanwaaien en ik laat ze ook vanaf hun 15de gewoon werken.

7. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    Ik zie het niet als beloning athans zoals jij het opsteld,
    als ze niet werkt krijgt ze een X bedrag, gaat ze wel werken krijgt ze dat niet meer, tja dat maakt het werken waarschijnlijk in de ogen van de puber niet aantrekkelijk.

Ik vind dat echt appart, als je bij geen werk bv die 10 euro geeft, zou ik dat bij wel werk echt niet afpakken in eens.
    Ik vind dus dat je op deze manier het werken afstraft, geef dan zo wie zo niets, dan vind ik het een heel ander verhaal.

wel vind ik dat je moet werken voor je geld moest ik ook,
    ik wou met 16 jaar een brommer, en dat mocht mits ik een baantje had zodat ik hem zelf kon onderhouden,
    maar goed ieder zijn ding/mening. ik zie hier ook echt bedragen voorbij komen waaran ik denk wow dat heb ik als volwassene niet eens te besteden, laat staan een puber.

8. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Hier zou die tien euro ook blijven staan. Wel of geen werk.wil je meer besteden zal je moeten sparen of werken.

9. Leliana

Leliana Niet meer actief

Ik ook. Bij de mac. :D
    Hier zullen ze er ook voor moeten werken..

Deel Deze Pagina