Vaak buikpijn of niet lekker na zwemles

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Lexie74, 26 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Onze dochter heeft nu 5 of 6 zwemlessen gehad en het valt me op dat altijd zo'n half uurtje na de zwemles begint ze te klagen over of buikpijn of dat ze niet lekker is. Zou dit te maken hebben met het chloorwater dat ze soms per abuis inslikt? of zou het komen door het late eten wat we op die dag doen. (eten normaal om 5 uur en dan pas rond half 7)
    Hebben jullie al eens iets dergelijks meegemaakt of een idee wat het zou kunnen zijn?
    Ze eet vervolgens wel gewoon en vaakgaat het vrij snel weer over.

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    zou ze last hebben van de honger? M'n dochter heeft dat namelijk smorgens nogal eens.
    En zwemmen vreet energie... Dus ze kan best niet zo lekker zijn van de honger.
    Banaantje eten voor de zwemles kan al helpen, dat geeft behoorlijk wat energie.

3. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Mijn zoon had vooral veel hoofdpijn na de zwemles maar ook écht niet lekker voelen.
    In overleg met zijn zwemjuf kreeg hij een flesje water mee tijdens de les waar hij uit MOEST drinken.
    Dat hielp goed!
    Misschien komt het ook door het hongergevoel en zou je voor de zwemles een boterham, evergreen zoiets kunnen geven?

4. biseco

biseco Actief lid

5 apr 2006
    315
    39
    28
    omgeving rotterdam
    Her het zelfde probleem de laatste weken. 2 weken geleden heeft ze zelf eigenlijk zelf wel aangegeven dat het rare gevoel in de buik weer weg was. Dit was inderdaad onder het eten. Dus we gaan vanmiddag maar eens de banaan proberen. Ik gaf de schuld ook aan het drinken van een slokje chloor water. Maar dat zou bij haar niet echt kunnen omdat ze al voor haar C- diploma bezig is.

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm ik had dat vroeger zelf altijd...
    Ik kreeg dus altijd iets te eten mee naar zwemles.
    Na het zwemmen nog even opeten voor we naar huis gingen.. En dan ging het prima.

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.789
    113
    Ja hier nog geen last van gehad maar ik denk omdat we na de les gelijk wat eten.

Als ik haar afdroog geef ik haar altijd al een koek of boterham.

7. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Vindt ze het misschien zo spannend dat ze het op die manier uit?

8. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Nee de spanning is het niet, ze vindt het juist superleuk enzo, dus dat denk ik niet. Maar dat banaantje of koekje kunnen we wel eens proberen, kijken of dat helpt. Bedankt voor het meedenken!

9. Spitsmuis

Spitsmuis Niet meer actief

Mijn dochter heeft dit ook geregeld na zwemles.
    Ze eet wat lichts voor het zwemmen en we eten dan daarna warm.
    Maar ze krijgt soms best wat water naar binnen en daar kun je buikpijn van krijgen.
    Stiekem is zwemwater best ''vies'' met alle kindjes die er in zwemmen en chloor wat ook niet lekker is voor de maag natuurlijk.
    Ook zorg ik dat ik altijd een evergreen en drinken in de tas heb zitten voor als ze klaar is met zwemmen,werkt erg goed hier

Deel Deze Pagina