zakgeld ...

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door kris8, 17 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Hier net begonnen met zakgeld va start groep 3. 1 euro per week. Dit geld is helemaal voor haar zit in aparte spaarpot. Ander geld dat ze krijgt is voor op haar rekening.

2. Lojo

Lojo Bekend lid

19 dec 2012
    612
    6
    18
    Wij vergeten het wel heel vaak maar in principe krijgt mijn zesjarige dochter 5 euro per week. Ik had geen idee dat dit relatief veel is...

3. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Mijn dochter krijgt vanaf haar zesde 50 cent in de week. Ze heeft er heel lang niets mee gedaan. Nu ze bijna 7 wordt is ze er meer mee bezig. Moet nog even nadenken of we haar zakgeld gaan verhogen of nog even zo laten. Ze mag er alles van kopen.

Xxx

4. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Voor degenen die het interessant vinden: kijk eens op de site van Nibud. Er staat daar een special met onder andere een zakgeldavies per leeftijd.

5. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    Hier krijgt zoonlief omgerekend ongeveer 2 euro per week, (we betalen per maand) de helft storten we op zijn eigen rekeningetje, en de andere helft krijgt hij in zijn portomonee, daarnaast krijgt hij regelmatig van opa en oma wat geld, dat gaat meestal in de spaarpot, die legen we 1 keer per jaar en storten we ook op de bank. Daarnaast hebben we een spaarrekening waar we ook elke maand geld op storten. ook sparen opa en oma nog elke maand voor onze zoon.

6. Judith1983

11 nov 2013
    36
    0
    6
    Mijn zoontje van 9 krijgt 1,50 per week. Mijn dochtertje van 7 krijgt 1,00.
    Ze hebben allebei een eigen rekening waar het zakgeld automatisch elke zaterdag op gestort wordt.
    Zo hebben zij minder snel de neiging om het meteen uit te geven en kan ik het niet vergeten :)

7. p1982

p1982 Niet meer actief

Oudste 6 jaar en krijgt 0.50 per week

Jongste 4 jaar en krijgt 0.20 per week

8. Deliana

Deliana Niet meer actief

Ze krijgen hier beiden 1,- per week en mogen zelf weten wat ze daar mee doen.

Ik zie zakgeld echt als leergeld; op = op en als je iets wil zal je ervoor moeten sparen. Dochter koopt regelmatig iets (Topmodel oid), zoontje spaart voor iets heel "groot en duur" :D

Eigenlijk vonden we hem nog wat jong (vanaf 4 jaar), maar hij (20 mnd verschil met zus) vond het zo oneerlijk dat zijn zus wel zakgeld kreeg en hij niet terwijl hij OOK zijn vieze kleding in de wasmand doet en zijn kamer opruimt..... Tsja.... Wat breng je daar nu tegenin als ouder :D

9. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Vanaf 4 jaar krijgen ze hier 1 euro per week. En met rapporten etc nog een extratje. Hier word een doel gesteld wat ze willen hebben en eens per maand kijken we of ze het kunnen halen.

Vind het belangrijk dat kinderen zich bewust zijn van de waarde van geld. Ik kan wel zeggen hier heb je 5 euro haal maar wat maar dan komt er Allemaal meuk in huis wat ik niet wil hebben

10. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.556
    529
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Wij geven nog geen zakgeld, maar op zich wel goed om te doen. Vorig weekend merkte ik dat haar klasgenootjes (althans in ieder geval een aantal) al wel zakgeld hebben. Ik organiseer (mede) een kleding-/speelgoedbeurs en de kids kwamen daar zelf dingetjes kopen en afrekenen.
    Nu is het nog vaak zo dat ze iets uitkiezen wat ze leuk vinden en we kijken niet echt naar de waarde, althans op de kledingbeurs dan. WEl krijgen onze kids dan een biljet of muntjes om mee te betalen.

11. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

29 jan 2014
    2.251
    670
    113
    Mijn zoontje krijgt 1,50 per week.

Vanaf zijn 6e verjaardag zijn we ermee gestart en toen was het 1 euro en nu dus opgehoogd met 50 cent nadat hij 7 is geworden.

Hij pot het altijd op en eens in de zoveel tijd wilt hij er iets van kopen en dan halen we het uit zijn spaarpot. In zijn spaarpot zit ook geld wat hij voor zijn rapport krijgt of tussendoor van opa en oma. In principe mag hij dus zelf bepalen wat hij met dat geld doet.

12. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Onze oudste krijgt 50 cent per week en moet daarvoor elke ochtend zijn bed opmaken, dat gaat goed. Hij spaart het op.
    De jongste krijgt nog niks, vanaf groep 3 pas.

Goede doelen hoeven ze niet voor opzij te leggen, ik wil ze nog niet bewust maken van zulke dingen, dat komt later wel.

Deel Deze Pagina