Mijn zoontje van net 9 ruikt snel naar zweet, echt een flinke zweetlucht. Hij doucht elke dag, elke dag een schoon shirt maar dat helpt niet echt. Ik heb een tijdje geleden een roller gekocht van neutral maar die helpt ook niet echt. Mag hij alleen spray gebruiken? En welke dan?
Ik zou dan wel een spray nemen zonder parabenen. Sanex heeft deze en meerdere andere merken. Ik vind het wel vroeg voor een echte zweetlucht maar een vriendje van onze zoon had het ook al op de leeftijd en die gebruikte ook spray. Verder iedere dag douchen en katoenen kleding.
Je zou wat verschillende merken kunnen proberen.. En als Hij echt MEER gaat ruiken van die deo... Zijn er speciale hypoallergene deo's waar het beter mee gaat. (Bijv deoleen.. maar die zijn wel prijzig.. beter eerst even kijken of iets anders een optie is.)
Ik zou willen weten waarom hij zo zweet/sterk ruikt. Vaak heeft dat met voeding te maken. Misschien is hij wel gevoelig of intolerant voor iets. Lactose, gluten, zetmeel, etc. Dan kan zijn lichaam dat stofje niet goed afbreken en wordt het als afvalstof afgescheiden. Bijvoorbeeld als zweet. Lijkt me wel de moeite om dit te achterhalen. Een vriendin tipte bioresonantie om zoiets te achterhalen. Wel erg sneu voor hem. In groep 7 en 8 zat er een meisje in mijn klas, die ook een sterke B.O. had. Die werd daar erg mee gepest. Zo gemeen.
En niet steeds met zeep onder de oksels wassen ook. (En bij sommige mensen scheelt ander wasmiddel ook... )
is een stick nog een optie? Dat is droog - even wennen, maar dan heb je ook geen vage luchtjes in de kleren die je anders wel snel hebt van de Deo zelf al... https://www.kruidvat.nl/nivea-men-dry-impact-anti-transpirant-stick/p/2746675
Weet je wat echt een fijne deodorant is zonder zooi of overheersende geur: zarqa ( te koop bij de tuinen, heet nu anders dacht ik). Ik rook na mijn zwangerschap enorm naar zweet, waste en spoot me een ongeluk. Op aanraden van iemand deze roller gekocht en de zweetlucht is echt weg! De deo zelf heeft geen geur, het neutraliseert zweetlucht. Sinds ik het gebruik, stinken mn shirtjes ook niet meer! Een roller kost 9 euro, maar...ik doe er zo twee/drie maanden mee omdat je er heel weinig van gebruikt!