Hoe doen jullie dit!? Rare vriendjes/vriendinnetjes

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Mindy26, 24 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mindy26

Mindy26 Bekend lid

11 feb 2014
    977
    413
    63
    Vrouw
    ik vraag me af hoe jullie dit doen.. en wat.

Ik heb al veel kinderen bij ons thuis gehad die gingen spelen met mijn zoontjes..
    Maar wat ik nu thuis heb..
    Dit meisje heeft thuis volgens mij geen regels.
    Ik heb dit nog nooit gezien.
    Gaat op de tafel liggen..is brutaal.. smakt. Luistert totaal niet zeg maar..en een grote mond.

Wat doen jullie? Zeggen jullie tegen je eigen kind dat je ze liever niet meer ziet spelen met degene?

2. lies276

lies276 Niet meer actief

Nee, hoe ontzettend ik me ook kan ergeren aan sommige kinderen, mijn kind vindt het blijkbaar leuk om met hem/ haar te spelen.
    Ik ga mijn kinderen zeker niet verbieden om met zo'n kind te spelen.
    Wel corrigeer ik zo'n kind, want mijn huis, mijn regels.

Youtan, floppie888, Athina en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. LolaBloem

LolaBloem Niet meer actief

Ik denk dat je het een kind niet kunt verbieden, maar wel dat het kindje niet meer thuis mag komen spelen omdat ze zich niet aan de regels houdt.

Succes!

4. Mindy26

Mindy26 Bekend lid

11 feb 2014
    977
    413
    63
    Vrouw
    Ja op school mogen ze ook wel spelen hoor. Maar hier valt niets aan te corrigeren. Ik heb dit nog nooit meegemaakt.. als ik wat zeg reageert ze totaal niet..en als je wat vraagt krijg ik geen of een raar antwoord.

5. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ouders bellen om op te komen halen ;)

Pepijnn, Jo79, MaMa en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Dat heb ik nog nooit meegemaakt (gelukkig) Ik wil wel graag dat er geluisterd wordt.
    Lastig hoor zoiets. Ik snap dat je het heel lastig vind. Hoe oud zijn ze? Kun je ze naar buiten zou sturen? 'Ga maar lekker een poosje buiten spelen'.
    Ik heb nog nooit tegen mijn kinderen gezegd dat ze met een bepaald kind niet mogen spelen, maar bij een kind met zulk gedrag geloof ik dat ik daar toch toe geneigd zou zijn.

Ik zou haar nu echt heel duidelijk maken dat ze moet gaan luisteren anders zou ik haar naar huis brengen.

Best erg zulke kinderen, ik heb daar vaak ook wel medelijden mee. Het zal maar totaal geen opvoeding krijgen. Grote kans dat zij later compleet wordt uitgekotst. Wie wil met zo iemand omgaan?

7. disaro

disaro Fanatiek lid

18 aug 2014
    2.036
    251
    83
    Ai wat een rare rot reactie zeg.
    Wie zegt dat dat kindje niet word opgevoed?
    Wie zegt dat als ze later groot Is, zij zich nog steeds zo gedraagt?
    Misschien heeft het kindje een beperking?
    Mijn zoon kon zich ook onaangepast gedragen en gooide bijv met zand.
    Heeft een keer bij een ander kindje in de tuin een bootje kapotgetrapt.
    ik ben toen met hem en zijn spaarpot langsgaan om excuus aan te bieden maar mijn zoon mocht daar niet meer komen.
    Je zou van mijn kind vast hetzelfde gezegd hebben.
    Wat een kortzichtigheid zeg.
    Inmiddels Is het een 15 jarige puber, maar wat een lieverd Is dat geworden zeg, kan goed met volwassenen omgaan en met leeftijdsgenoten gaat het ook steeds beter
    Op zijn negende kreeg hij de diagnose ass.

floppie888, Harperhazel, Pepijnn en 10 anderen vinden dit leuk.
  8. Mindy26

Mindy26 Bekend lid

11 feb 2014
    977
    413
    63
    Vrouw
    Ik snap jullie beide reacties wel hoor.. voor zover ik weet heeft ze niks. Moeder heeft ook niks gezegd. Wel ben ik haar eens tegengekomen in een winkel en toen zag ik al dat ze heel erg haar zin kreeg.. tja. Zij is dus 6 en mijn zoon is 4.. vindt het ook lastig en zag ook wel dat mijn zoontje het ook soms apart vond. Hij vroeg steeds waarom doe je dat?

9. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Lijkt me leerzaam voor je zoontje :) Maar ik zou verdere afspraakjes zelf niet gaan stimuleren.

MaMa vindt dit leuk.
  10. tuc

tuc Niet meer actief

Helemaal mee eens. De opmerking al: wie wil er met zo iemand omgaan??

Ts, dochter heeft hier 1 vriendinnetje die eigenlijk niet luistert en daar ben ik heel duidelijk tegen. Was als kleuter ook al zo hoor, en die vindt mij een strenge moeder haha maar ze komt nog steeds graag spelen.

chantal1985 vindt dit leuk.
  11. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.823
    113
    Ik zou met haar even aan tafel gaan zitten en uitleggen wat de regels bij jullie thuis zijn en wat je van haar verwacht. Dat dat voor alle kindjes geldt en ook voor haar. Dat je het leuk vind dat ze komt spelen, maar dat je wel verwacht dat zij de regels en afspraken nakomt. En naar je luistert.
    Verder zou ik ook met de moeder een gesprek hierover aangaan.

pietje1987, disaro en MaMa vinden dit leuk.
  12. Glass

Glass Fanatiek lid

29 mei 2017
    2.192
    1.053
    113
    Vrouw
    Hier ook wel hoor, er zijn 2 kinderen waar ik echt boven op zit zeg maar. De een loopt zo naar boven. Ging lekker met dr schoenen op mijn bed zitten enzo. Ook echt mijn dochter op stoken van kom we maken er een zooitje van! Eh nee dus.
    Maar ze speelt nog steeds graag hier. Andere meisje is op andere manier weer vreemd, pakt ongevraagd eten van tafel, vraagt constant om snoep en vertelt de hele tijd wat anderen doen ( mama van J, J haar zusje pakte dit, mama van J, J zit op de wc. Ook blijft ze maar kletsen wat ze zelf wil en mijn dochter niet. ( ik wil boven spelen, zij niet, ik wil kleuren, zij niet etc) Dus daar begeleid ik wat meer in. Brutaal of erg raar gedrag tolereer ik hier niet, andere kinderen vinden me best streng, maar spelen toch best fijn hier.
    Het is maar een keer gebeurd dat ik de andere moeder heb opgebeld dat ze eerder naar huis moest. Oh ja en 1 keer toen mijn eigen dochter chagarijnig en lelijk deed tegen dr vriendin.

MaMa vindt dit leuk.
  13. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Hierbij gaan bij mij belletjes rinkelen dat er wellicht meer aan de hand is. (heb zelf een dochter met ASS) Jammer dat er blijkbaar ouders zijn die gelijk oordelen dat een kind dan een slechte opvoeding heeft.

Als mijn dochter kindjes van school mee neemt, of haar feestje geeft, zitten daar ook wel eens kindjes bij die echt niet willen luisteren, brutaal zijn, of dingen doen/zeggen waar ik niet blij mee ben. Ik neem die dan even apart, leg rustig uit wat bij ons de regels zijn. Dus dat op de tafel liggen en brutaal zijn/grote mond zou ik idd wel even wat over zeggen.

En dat ze 'smakt'. Eh tja. Het is maar waar je je druk om maakt, denk ik?

floppie888 en MaMa vinden dit leuk.
  14. mamabri

mamabri Niet meer actief

Wat ik me meer afvraag is: waar is de moeder in dit verhaal? Ik neem aan dat zij haar dochter komt brengen/halen? Hier is dat wel het geval en er wordt altijd even kort besproken hoe het spelen ging.

15. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Wij hebben buurmeisjes gehad die echt niet luisterden. Dat ging goed als wij er heel erg op zaten en heel duidelijke kaders gaven. Maar we konden ze niet gewoon laten spelen, moesten alles in de gaten houden.
    Maar dat houd ik nog steeds aan bij kinderen die komen. De ruimte moet een beetje verdiend worden. En meestal gaat het dan wel goed. Ik weiger kindjes niet snel, maar ben bij een paar kinderen wel blij geweest dat de vriendschap over ging. En ik ben heel blij dat de buurmeisjes verhuisd zijn.

16. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Het ligt aan de situatie;
    -heb ik gewerkt, dan wil ik "de andere kinderen" niet opvoeden. Dus kunnen ze op het schoolplein afspreken of in de tuin spelen
    -ben ik vrij en heb ik de energie, mag het meestal wel.

17. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.932
    113
    Ik pas de regels wel eens aan aan de kinderen die komen spelen.
    Zo mag een meisje hier best spelen, maar niet boven. Is gewoon een kind wat prima kan spelen, maar wat toezicht nodig heeft anders gaat ze dingen bedenken die niet mogen. En onze dochter gaat daar dan in mee. Dus moeten ze spelen waar een van ons ook is. Dat is meestal gewoon in de woonkamer en als het mooi weer is mogen ze in de tuin en kijk ik af en toe.
    Met andere kinderen mag ze best boven spelen.

Ik spreek kinderen wel aan als ze iets doen wat ik niet wil hebben of als ze brutaal zijn of bijv steeds om eten vragen. Dan vertel ik ook dat het niet netjes is bijvoorbeeld om 'om een ander koekje te vragen want deze vind ik niet zo lekker'. Ben jk wel een beetje aan het opvoeden ja, maar goed ik hoop dat een andere moeder mijn kind ook aanspreekt op onbehoorlijk gedrag mocht dat nodig zijn.
    Ik denk wanneer het herhaaldelijk niet goed gaat met een speelafspraakje in de zin van dat ik een kind steeds moet aanspreken en zelfs streng of 'boos' moet worden, mijn dochter het vanzelf niet meer zo leuk gaat vinden met dat betreffende kind. Gelukkig is dat hier niet aan de orde geweest.

Ik zou dus gewoon wel duidelijk je regels kenbaar maken en ook dat wanneer een kind zich daar niet aan hoidt, het niet bij jullie kan spelen. Wel uitleggen waarom enzo, want sommige kinderen zijn dat niet gewend en wie weet draag je wat bij aan de ontwikkeling. Uiteindelijk toch ook fijn voor zo'n kind dat het gewoon mag komen spelen...

palmie37 vindt dit leuk.
  18. Manolito

Manolito Fanatiek lid

12 sep 2016
    2.654
    2.101
    113
    Ik heb 1x tegen mijn pleegdochter gezegd dat ze met een bepaald jongentje niet mocht spelen.
    Dat ventje scheld zn ouders uit voor de meest vreselijke dingen (ouders negeren dat) en is verder enorm gewelddadig, grof in de mond en agressief.
    Omdat onze pleegdochter erg beïnvloedbaar is en ze dat soort types erg interessant vind heb ik gezegd dat ik dat niet wil.
    Ze heeft niet gevraagd waarom niet en gewoon gezegd; ok.

belize vindt dit leuk.
  19. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    we hebben vorige week zo een ervaring gehad. die jongen luisterde ook niet naar mijn zoontje dus zoontje wil nu niet met hem afspreken. Hij haalde zijn lego trein uit elkaar, zelfs de motor en de knopen losgemaakt, terwijl zoontje steeds maar riep dat hij dat echt niet moest doen. en alles in groot lego doos gegooid dus gemengd met de honderden andere stukjes. het kostte zoontje 4 uur om het weer n elkaar te zetten en alle stukjes terug te vinden, ik heb ook geholpen met het zoeken. ozobot 2 kapjes bovenop elkaar gedaan zodat t niet meer werkte etc etc. hij luistert niet en is brutaal. ik zei tegen de moeder dat ze alleen buiten kunnen afspreken, in speeltuin etc. ze kent haar zoon dus ze snapte het. Het is echt een buitenspelen kindje volgens mij. thuis werkt het gewoon niet. maar goed, zoon wil hem ook niet meer in de buurt van zijn speelgoed hebben...

20. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Mijn huis mijn regels!
    Als een kind niet luistert of zijn eigen plan trekt, bel ik zijn ouders. Ik heb geen zin in ruzie of andermans kinderen op te moeten voeden.
    Wel had ik bedenkingen bij een kindje van school, maar eenmaal thuis 1 op 1 heb ik nog nooit zo'n goed gemanierd kind gezien hahahaha

Deel Deze Pagina