Afgevallen, stabiliseren en opgewicht blijven!

Discussie in 'De lounge' gestart door MamavEsmee, 10 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Even een vraagje..

Ik ben eind november begonnen met " lijnen" inmiddels 4,5 maand verder en ruim 16 kilo afgevallen en weeg nu 74,7 kilo bij 1,75 lengte..

Het gewicht dat ik nu heb past goed bij mijn postuur.

Om af te vallen at ik zo rond de 1200 callorieen.. 3 gezonde maaltijden en 3 tussendoortjes.. Ik viel zo'n kilo per week af.

Maar nu komt de hamvraag.. Ik wil graag op gewicht blijven..

Ik ben nu aan het ophogen.. elke maandag 100 callorieen per dag er bij.. Zit nu op 1400 callorieen en wil vanaf maandag naar 1500 callorieen..

Is dit een goede manier? Uiteraard zorg ik voor voldoende beweging..

Ben namenlijk bang, nu ik meer ga eten dat ik weer aankom..:) Wel kies is voor gezonde extra's dus een extra boterham, yoghurt na het eten, stukje fruit extra etc,

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Ja langzaam weer opbouwen naar de 1800 a 1900 calorieën. En daarbij gewoon elke week sporten.

Zo bleef ik op gewicht.

1 a 2 keer in de week hardlopen ( ligt aan het weer) en 1 keer in de week touwtje springen met yoga erna.

3. MamavEsmee

Bosi.. jouw lijf doet het goed op 1800-1900 callorieen? Dat is natuurlijk per lichaam verschillend.. Door op te bouwen en te blijven wegen wil ik kijken op welke hoeveelheid callorieen mijn lichaam stabiel blijft qua gewicht. Touwtje springen is helemaal nog niet zo'n gek idee.. Hoe veel minuten doe je dat? Echt sporten doe ik niet.. Straks als Esmee naar de psz gaat wil ik gaan zwemmen. Maar ik wandel elke dag zo'n 45 minuten en doe binnen het dorp alles met de fiets.;)

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Ja mijn lichaam deed het het beste op 1900 calorieën.

Touwtje springen deed ik ongeveer 30 minuten. Dat is best pittig. Wat ook erg goed is en waar je heel goed mee op gewicht kunt blijven is een kleine trampoline.

Spring daar 30 minuten op. Echt super. Kan ook in de winter. En je dochter vindt het ook nog eens leuk. Isabella springt er ook graag op.

Ik ben niet zo van de sportschool dus ik doe allemaal sporten die ik zelf thuis of in de buurt kan doen. Touwtje springen kan in de tuin en kost maar 30 minuten van je tijd. Ook het trampoline springen kost maar 30 minuten. Het is wel even wennen en opbouwen maar daarna doe je echt een hele goede work out.

5. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    daarin moet je echt een persoonlijke balans zoeken!
    Ik val nog af op 1900 kcal, want ik sportte voor mijn zwangerschap vrij intensief. Om te stabiliseren at ik wel 2500 kcal. Deed wel krachttraining en dan verbrand je 48 uur na het sporten nog intensiever.

6. MamavEsmee

Bosi.. thanx voor je tips.. Ga maar eens opzoek naar een springtouw..

Nog meer meiden met goede tips?

7. MamavEsmee

Guppie.. lees je reactie nu pas.. Ja, ik begrijp dat het per lichaam verschilt. Daarom wil ik ook per week bekijken, kom ik aan, val ik nog af.. Wat moet er anders..

Nog meer meiden met tips en ervaringen?!

8. Dottie

Dottie Bekend lid

8 mrt 2009
    665
    0
    0
    Bediende
    Ik heb geen tips voor je maarre... goed gedaan zeg! Amaai! Ik hoop over een aantal maanden hetzelfde te kunnen zeggen. (dat ik op gewicht ben)

Groetjes en veel succes verder

9. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    toen ik aan de lijn was at ik ook zo rond de 1200 cal. met zo;n 4 keer sporten per week.
    Daarna zat ik ronde de 1500 kcal met 3 a 4 keer per week sporten en daardoor bleef mijn gewicht wel stabiel.
    Maar het is echt verschillend per persoon denk ik. Met 1500 kcal viel ik niet af met 2000 kcal kom ik echt aan

Deel Deze Pagina