Nu weet ik het echt niet meer!!!

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door QuintenXavi, 10 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. QuintenXavi

QuintenXavi Actief lid

10 jul 2010
    105
    0
    0
    Zuid-Holland
    #1 QuintenXavi, 10 jul 2010
    Laatst bewerkt: 10 jul 2010
    Mijn zoontje Xavi is 16 april jl geboren en weegt nu 6 kilo. Ik ben overgegaan van bv naar fv, alleen zit ik maar te pielen met de hoeveelheid voeding.
    Op de verpakking staat:
    - 2 maanden (4,5 kilo) 120 ml water, 6 voedingen p24u
    - 4 maanden (6 kilo) 180 ml water, 5 voedingen p24u

Nu drinkt Xavi geen flesje van 120 ml in een keer leeg, hij doet het in etappes met lange tussenposes (het is intussen koud maar dat maakt voor hem niet uit). Waar moet ik nu naar kijken, de leeftijd of het gewicht en wat is het minimum wat hij zou moeten drinken. Bij de bekende rekensom (6 kg x 150ml = 900) kom ik echt op teveel door die pauzes. Ook valt hij rond een uur of 18.00 in slaap, met de voeding van 23.00 uur is hij niet wakker te krijgen (ook alle tips al geprobeerd) en komt dan rond een uurtje of 2 's nachts weer dus heb ik weer het idee dat hij te weinig heeft. Af en toe word ik er wel super onzeker van. Ook heeft hij heel vaak een holle fontanel, zit mij ook niet lekker maar het cb en ha zeggen dat ik mij daar maar druk om moet maken want hij plast en groeit toch goed...

2. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Maten en kilo.s zeggen mij allemaal niks.

Maar je kan idd de flesjes verdelen over 6 voedingen van 120 en kijken of er langzaam aan verandering in gaat komen. Dat bv de laatste fles straks 165 cc word en dat er dan op een gegeven moment een fles af gaat.

Ik heb na nu twee kinderen een beetje geleerd. De maten op het pak van de voeding zijn een advies. Elk kind drink wat hij of zij zelf wilt. De een wil 200 cc per fles vier a vijf voedingen per dag en het ander wil er verspreid over de dag nog 6 maar dan van 120 cc. Snapje? Je zoon heeft natuurlijk borstvoeding gekregen en dat was voeden op verzoek hij moet nu nog leren voeden op(tijden) Dat moet je ruim nemen.

De meeste kinderen drinken per keer wat ze zelf willen dus.

Als je, Je toch zorgen maakt toch idd ha of cb bellen of langs gaan. Maar probeer het een klein beetje los te laten. Ook al is het lastig en geef het even de tijd.

Succes verder.,

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je zoon MOET ook helemaal geen fles leegdrinken!

Net als borstvoeding kun je ook als je je kind flest het beste op verzoek voeden.
    Je maakt een fles, geeft die als hij wil, en noteert wat hij neemt. Niet proberen er nog restjes in te krijgen!
    De volgende fles geef je als hij er om vraagt, en daar noteer je weer hoeveel hij neemt. Het gaat er om dat hij per 24 uur (of liever nog, kijk per 48 uur) zijn portie binnenkrijgt, en daar moet je dan uitgaan van minimaal 500cc (15 schepjes) en maximaal 1000cc (30 schepjes) op een dag.

Net als bij mensen heb je bij babies ook grote slokkers en kleine snackers. Die grote slokkers zitten al snel op 4 grote plenzen melk per dag, en kleine snackers blijven soms tot 6 maanden op 8 kleine flesjes op een dag. Helemaal niet erg, elk kind is anders. Als jouw zoon het beter doet met elke 2 uur een kleine fles, dan geef je gewoon elke 2 uur een kleine fles.
    Net als toen je nog bv gaf.

4. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Idd, voeden op verzoek en de tijden en hoeveelheden noteren. Wij hadden er speciaal een hele lijst in excel voor gemaakt. Dat scheelt zo ontzettend veel in onzekerheid!

5. QuintenXavi

QuintenXavi Actief lid

10 jul 2010
    105
    0
    0
    Zuid-Holland
    Bedankt voor jullie reacties, ik ben inderdaad begonnen met noteren. Hij lust de melk maar drinkt bijv. een half uurtje later de rest. En dan nog niet helemaal leeg nee. Ik ben ook op zoek naar wat dikkere melk tegen het spugen maar waar ik woon (curacao) verkopen ze dat niet. Ze hebben hier wel geadviseerd er een klein beetje pap aan toe te voegen zodat het wat dikker wordt. Maar of dat wat is, ze zeggen niet voor niets pap met 4 maanden toch. Bij Quinten was het allemaal zoveel makkelijker, in NL kun je zoveel verschillende soorten melk kopen.

6. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Wat de hoeveelheden betreft sluit ik me aan bij de rest: kijk naar je kindje ipv naar wat op de verpakking staat want dat zijn slechts richtlijnen. Het is eventjes wennen voor de kleine man maar je zal zien dat hij op den duur een ritme in het drinken zal ontwikkelen, ook als je op verzoek de fles geeft! Nu drinkt hij zijn flesjes misschien niet leeg, maar dat komt vanzelf wel. Of niet en dan heb je een kleine drinker, zou ook zomaar kunnen. Maar kijk het eventjes aan, meestal regelt het zich vanzelf wel!

Wat het spugen betreft... Moeilijk omdat je geen toegang hebt tot dezelfde middelen als wij. En pap is dan toch al bijvoeding en dat is nog wel een beetje vroeg voor hem he? Ik hoop dat iemand anders je hierbij kan helpen!

7. Loesje13

Loesje13 Actief lid

3 apr 2009
    397
    0
    0
    gastouder
    Kop van Noord Holland
    Hier ook een moeder die op verzoek een flesje geeft.
    Ik heb moeten leren om het los te laten. Probeer wel minimaal om de 3 uur te geven, maar maak mijn dochter niet wakker er voor.

Wat de hoeveelheden betreft: bij mij hielp het om me te bedenken dat een borst ook geen maatstreepje heeft. Heb vertrouwen in je kindje, ze laten zichzelf gerust niet verhongeren!

8. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Pap heb ik idd ook wel eens gehoord, rijstebloem oid. Zou ik wel even overleggen met iemand die er verstand van heeft.

En ik weet niet of je aan dr. Brown of bornfree flessen zou kunnen komen? Die helpen ook enigszins tegen krampjes en spugen.

9. QuintenXavi

QuintenXavi Actief lid

10 jul 2010
    105
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hallo meiden, wat leuk is dit zeg. Jullie merken zeker wel dat ik nieuw ben, hoe krijgen jullie die leuke banners en wat kan ik met de abonnementen. Iedereen die ik vraag over de pap, zegt dat het wel ok is. Ik kijk het ff aan. Volgende maand verhuis ik terug naar NL dus we hebben het er maar weer druk mee.

10. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Misschien als je hem op verzoek gaat voeden en hij daardoor kleinere hoeveelheden, maar wat vaker, drinkt, dat ie ook minder moet spugen.
    Over dat doorslapen om 23 uur. Ik heb dat ook gehad bij mijn tweede. Hij slaapt dus eigenlijk gewoon door, maar op het "verkeerde" moment. Ik ben toen heel bewust de kleine 3 uur later gaan wakker maken, om hem weer in het dagritme te krijgen. Eventjes werd hij toen ook nog 's nachts wakker, maar dat was maar een paar dagen. Daarna had ie door dat ie 's nachts die 8 uur "moest" slapen. Ik zou hem dus gewoon om 21 uur wakker maken. Dan slaapt ie ook nog niet zo diep, want om 23 uur, dan slaapt ie erg diep en is het logisch dat je hem niet wakker krijgt.

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Weet je dan zeker dat je niet liever nog even borst geeft?
    Minouche van Leche di Mama die Korsou kan je vast wel helpen, die weet heel veel van bv en het oplossen van voedingsproblemen af!
    Je kunt trouwens ook even bij de apotheek informeren naar voedingsverdikkers. Op Curaçao heb je meer Amerikaanse merken, en daar hebben ze ook spugende babietjes hoor!

12. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Dirksmama, jij bent echt on a mission he?

13. tulip

tulip Niet meer actief

ik dacht hetzelfde;)

14. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ja, het is in het begin even puzzelen. Ik heb flesvoeding na de bv ook gewoon op verzoek gegeven. Wat op dat pak staat, paste in ieder geval niet bij mijn kindjes, veel te grote flessen. Dus ik heb gewoon bij elkaar opgeteld wat ze per dag maximaal mogen en gezorgd dat ik daar niet overheen kwam. Ik gaf meerdere kleine flesjes i.p.v. een paar grote flessen.

15. tulip

tulip Niet meer actief

dat lijkt mij een prima advies.

16. QuintenXavi

QuintenXavi Actief lid

10 jul 2010
    105
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hallo meiden, Xavi drinkt intussen al iets beter. Ik ben hem inderdaad op verzoek gaan voeden en hij krijgt flesjes van 120ml water met 2 scheppen (en een klein beetje rijstebloem). Hij spuugt niet meer, en het lijkt ook wel alsof hij steeds meer honger gaat krijgen. Maar ik moet nog niet overdrijven he. Jullie hebben gelijk hoor, het loslaten werkt veel rustiger. 's Avonds rond 23.00 krijgt hij nog wel een flesje want anders kom ik niet aan het minimale maar ik ga dan eerst zijn luier verschonen en dan in de woonkamer zitten. Hij is dan lekker wakker maar valt gelukkig wel gewoon weer in slaap. Doorslapen is er nog lang niet bij, hij komt rond 3 uur nog een keer maar dat is te doen.

Bedankt voor jullie reacties.:)

17. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Minouche kan je waarschijnlijk ook wel helpen in je zoektocht naar verdikkers!

18. QuintenXavi

QuintenXavi Actief lid

10 jul 2010
    105
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier ben ik weer eventjes tussen de bedrijven door... Ik ben gaan bijhouden wat Xavi ongeveer per dag drinkt. Hij komt niet verder dan 770 ml. Maar ja, echt hongerig komt hij ook niet over. Al moet ik wel zeggen dat hij om te sabbelen zijn duimpje pakt. Soms kan dat ook duiden op een hongergevoel he. Het blijft ff tobben maar we komen er wel. En inderdaad, voeden op verzoek werkt nog steeds het best.

Overstappen van bv naar fv vond ik in het begin wel ontzettend moeilijk hoor. Maar ik heb er wel een blijere baby voor terug die al weer veel te veel haast heeft (wil al gaan ziten en tandjes gaat krijgen) Ik geef hem ook de fles op borsthoogte, zo drinkt hij wel beter, heb ik germerkt. Niets is toch heerlijker dan een tevreden en blije baby.

Deel Deze Pagina