Koemelkallergie baby en borstvoeding

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Suzy85, 29 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzy85

Suzy85 Fanatiek lid

16 apr 2016
    2.365
    2.826
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Mijn kleine meid van 6 weken oud werd de laatste paar weken met de dag zieker na het drinken van borstvoeding. Einde van de afgelopen week was het krijsen, krijsen en krijsen na de voeding. Ook had ze direct rode uitslag op gezicht en romp en erg veel refluxklachten. Daarnaast piepende adem en veel buikkrampen. Dus naar de huisarts geweest en die vermoedt koemelkallergie. Aangezien ik dit zelf als baby in vrij extreme mate heb gehad, geen hele gekke gedachte.

Nu ben ik dus koemelk direct uit m’n dieet gaan schrappen. Na ongeveer 48 uur zonder koemelk hadden we voor het eerst sinds een week weer een relaxte baby. Vanochtend gaat het weer wat slechter, maar goed ik verwacht ook niet direct wonderen.

Zijn er hier dames die ervaring hebben met koemelkallergie en borstvoeding? Kan je idd zo snel effect zien van het schrappen van koemelk? En wanneer zouden de klachten echt moeten zijn verdwenen volgens jullie? En verder vroeg ik me af...ik lees soms dat je ook producten met mogelijke sporen moet vermijden, maar lees ook op veel websites dat dat niet nodig is vanwege het feit dat er dan zo weinig binnenkomt dat het eigenlijk niet in de borstvoeding terecht zou kunnen komen. Wat is de waarheid?

2. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Hier optimaal resultaat na ongeveer twee weken. Ook soja en geit konden hier niet. En sporen dito.
    Ik zou persoonlijk, zeker als je er zelf ook hinder van hebt gehad, even helemaal terug naar de basis gaan en dus ook sporen vermijden de komende weken. Dan kun je een goede nullijn vaststellen en vandaar weer gaan experimenten.

Succes

3. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Vaak zie je inderdaad al heel snel verschil bij het verwijderen van de meeste melk uit je dieet. Maar als je niet echt alles verwijderd reageert je kindje er daarna vaak wel weer op.

Ik zou voor nu echt alle koemelk, andere dierlijke melken en soja laten staan. En dit even volhouden.
    Over een tijdje kun je dan kijken of ze inderdaad reageert op de kleinste eiwitten.

4. Suzy85

Suzy85 Fanatiek lid

16 apr 2016
    2.365
    2.826
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Dankjulliewel voor de reacties. Helemaal duidelijk. Ik schrap alles volledig. Soja had ik nog niet op mijn netvlies. Dus dat is een zeer waardevolle tip. Morgen ga ik naar het cb. Hopelijk krijg ik dan nog wat meer info. En nu maar hopen dat dit idd de oorzaak is en m’n meissie snel helemaal opknapt. Ze is zo zielig elke keer.

5. zeilbootje

zeilbootje Fanatiek lid

15 jan 2014
    2.771
    1.363
    113
    Hier idd ook alles geschrapt. Koemelk (ook alle bewerkte koemelk in bijv koekjes), alle soja (dus ook sojalecitine, wat in veel producten zit). Onze zoon was na 2 dagen al wat relaxter en na een week was ook de uitslag weg. Toen hij 1 werd langzaam weer begonnen met koemelk toevoegen en dat ging gelukkig goed.

Suzy85 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina