Ik hoop dat ik mijn vraag hier in de juiste rubriek plaats.... Vandaag ben ik bij de verloskundige geweest en ik had gehoopt dat zij mijn vraag kon beantwoorden maar dat is helaas niet gelukt, dus nu hoop ik op jullie ervaring. Het gaat om het volgende; Ik heb sinds enige weken harde buiken waarbij ik op dat moment een enorme druk in mijn hoofd krijg. Het lijkt alsof al het bloed tijdens zo'n harde buik naar mijn hoofd stijgt. Ik krijg het dan heel warm en de druk is echt vervelend. Het lijkt een beetje op het gevoel dat je krijgt als je onderste boven staat of hangt... Dit zakt weer af tegelijkertijd met de harde buik. Echt een soort van golf zoals een harde buik ook opkomt en weer afzakt. De verloskundige had dit nog nooit eerder gehoord en ikzelf (dit is mijn 4e zwangerschap) heb dit ook nooit eerder gehad. Ze heeft me geadviseerd om eens op handen en knieën te gaan zitten als het weer gebeurd om te zien of dat het verminderd, want dan zou het zo kunnen zijn dat mijn baarmoeder op een vaat drukt naar mijn hoofd toe. Mocht dit niet het geval zijn dan gaat ze me waarschijnlijk doorsturen de volgende keer. geen idee waarheen trouwens. Mede omdat ik aangaf dat ik vrees voor echte weeën met dit fenomeen... Voor mijn idee knalt mij hoofd dan uit elkaar.... Iemand die dit herkent? Of ben ik weer eens extreem uniek hierin?
Vervelend zeg! Lukt het wel goed door te ademen tijdens je harde buiken? Wat ademhalingsoefeningen kunnen je wellicht helpen.
Silverdawn ik heb mn hele zwangerschap zware harde buiken gehad en bij elke harde buik kreeg ik ook een soort druk in mn hoofd en ik kreeg ook beetje ademnood bij... moest dan best diep ademen.... ik weet niet of jij dat ook had...ik heb het nooit nagevraagd dacht dat t erbij hoorde en op gegeven moment raakte ik eraan gewend.
Het is inderdaad een beetje een benauwd gevoel dat dan ook opspeelt. Alsof iemand je keel dichtknijpt.... Ik ben gaan zoeken op Amerikaanse sites en daar kwam ik meerdere vrouwen tegen die dezelfde klachten hadden. Bij hen werd aangegeven dat het niks ernstigs was dus ik ga er dan ook maar vanuit dat het er op de een of andere manier dit keer bij hoort. @theprinces; hoe was die druk in je hoofd tijdens de bevalling? werd het erger naarmate de weeën heftiger werden of bleef het hetzelfde?
Ben altijd bang als dit soort dingen hoor voor hersenbloeding als er zo veel druk op staat dat er een vaatje knapt zou toch maar even laten nakijken Een vrouw waar ik thuiszorg bij deed heeft hersenbloeding gehad tijdens de bevalling door de druk op haar hoofd
Silverdawn nou gek genoeg heb ik tijdens de echte weeen geen last gehad van dat drukkend gevoel(in mn hoofd)... ik was daar ook bang voor
@theprinces; Ok! Nou ik moet zeggen dat ik liggend meer last heb dan zittend of staand dus het idee van de verloskundige dat mijn baarmoeder misschien op die ader drukt zou wel eens juist kunnen zijn... Hopelijk heb ik tijdens de bevalling dan ook net als jou geen last, en anders maar op handen en knieën
Silverdawn ik hoop dat je net als mij ook geen last van zal krijgen tijdens bevalling......ik wil wel erbij zeggen dat ik vanaf 20 weken harde buiken heb gehad en pas later zo rond 28 weken plus dat gevoel pas kreeg...wellicht komt het door de baarmoeder die tegen een bepaalde ader komt en klopt wat je zegt ik had t ook erger wanneer ik op bed lag.....als je t echt niet vertrouwd ga r dan achterna
Ik heb het ook, maar gek genoeg alleen als ik op bed lig. Of ik op m'n rug of op m'n zij lig, maakt geen verschil. Ik krijg ook ademnood en een enorme druk in m'n hoofd. Volgens de vk kwam dit omdat de baarmoeder hard word en dan tegen de longen drukt waardoor het een benauwd gevoel geeft. Heb zelf niet het idee dat het dat is, maar de vk deed er vrij luchtig over. Ik maak me er intussen niet meer zo druk om, hoort er een beetje bij alhoewel het wel erg vervelend is.
Dat is wel heel extreem en komt echt weinig voor... Zijn van die drama-verhalen die je als onzekere zwangere vrouw liever niet leest!