Positie baarmoedermond vroege zwangerschap

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Emily27, 26 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Beste verloskundigen,

Ik lees op internet dat bij prille zwangerschap de baarmoedermond hoog staat, en zacht en gesloten is. Dit komt ook overeen met hoe ik het ervaarde toen ik even zwanger was in september en december.

Ook lees ik dat het per persoon verschilt wanneer dit gebeurt, bij sommigen al met 3 weken zwangerschap, bij anderen pas bij 6 weken zwangerschap.

Maar kan het ook verschillen tussen zwangerschappen, bij dezelfde vrouw? Dat je de ene keer wel al vroeg een hoge baarmoedermond hebt en de keer daarop niet? Of is dat onwaarschijnlijk?

Alvast bedankt voor jullie antwoord,

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.874
    0
    0
    Hoi,

Bij iedereen is de positie van de baarmoedermond anders. Ook bij jezelf kan dat verschillen. Het is ook helemaal niet relevant hoe hij staat. Het heeft niets met de geboorte te maken.

Groeten Evelien

3. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Hoi Evelien,

Nee, dat het niets met de geboorte te maken heeft weet ik. Ik vroeg me vooral af of, wanneer de baarmoedermond laag staat en bij een eerdere zwangerschap rond de 3 weken termijn juist hoog, of het dan betekent dat het niet waarschijnlijk is dat je zwanger bent.

4. Evelien

Evelien Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.874
    0
    0
    Hoi,

Nee dit zegt ook niets gelukkig!

Groetjes

5. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Ok! Dank voor je antwoord :)
    Helaas ook deze ronde weer niet raak, verwacht ik zo, maar toch fijn om te weten dat ik niet de hoop hoef te verliezen in een volgende ronde als de baarmoedermond weer laag is na de eisprong :).

Deel Deze Pagina