Zakkenrollers "grote" steden!

Discussie in 'De lounge' gestart door Friesin, 13 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Veerlev

Veerlev Actief lid

2 aug 2012
    471
    85
    28
    NULL
    Brabant
    Ik heb juist vanuit Rome geleerd dat tasjes op je buik e.d. niet handig zijn want met 1 snee of knip aan je schouder kunnen ze hem zo uit je handen grissen en meenemen. Ze leidde je wel af met bijv een ijsvlek op je andere schouder. Juist degene die gewoon doorlopen met rugzak op hun rug en doen alsof ze niks bij zich hebben laten ze vaak met rust. Ik heb altijd rugzak op mijn rug en in een binnenvakje een fotoafdruk van paspoorten zitten. Terwijl mijn vriend het geld wat we voor die dag nodig hebben bij zich draagt. Goed verdeeld en willen ze het meenemen moeten ze 2 banden doorknippen of door al mijn spullen wroeten als flesje water,boterham, vestje e.d. voor ze ergens bij zijn. Sowieso voordat je op vakantie gaat alle pasjes die je niet nodig hebt op vakantie thuis laten. Bonuskaarten, cadeaukaarten e.d. mocht je bestolen worden hoef je die niet opnieuw aan te vragen.

Friesin vindt dit leuk.
  2. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Ik draag overal een klein portemonneetje met pinpas en een paar muntjes achter mijn bh. Met een bandje met drukknoop om mijn bh vastgemaakt. Ik vertrouw niemand meer sinds ik ooit bestolen ben. (Incl code afgekeken en geplunderde rekening) En dit gebeurde in een rustige stad in Nederland.

Blijdorp en Friesin vinden dit leuk.
  3. Friesin

Friesin Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.260
    721
    113
    Zo'n zakje heb ik ook! Kun je bij de hema krijgen! Ideaal.maar draagt niet prettig:oops:

Jaaa, ook in rustige steden moet je al op je hoede zijn.. Vreselijke lui!

4. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Hihi, ik vind het wel leuk dat je Barcelona een "grote" stad noemt. Wanneer is het een grote stad dan? Vanaf New York pas? ;)

Qua tips: vooral erg opletten in het OV!

Friesin en Blijdorp vinden dit leuk.
  5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb mijn telefoon met pinpas en briefgeld altijd in mijn bh. Muntjes in mijn zak. Als we een rugtas mee hebben zit daar alleen eten en drinken in.

Friesin vindt dit leuk.
  6. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.259
    28.325
    113
    Mijn tips:
    - schoudertas met rits
    - kleed en gedraag je niet als toerist :p

amdaa, Friesin en Blijdorp vinden dit leuk.
  7. Friesin

Friesin Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.260
    721
    113
    Misschien had ik "grote" tussen haakjes moeten zetten ipv aanhalingtekens..:roflmao:

Voor mij is Barcelona een GROTE stad:D

marb vindt dit leuk.
  8. Friesin

Friesin Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.260
    721
    113
    Je eerste tip heb ik in huis, de tweede wordt wat lastiger en dan spreek ik vooral over het gedrag:roflmao:

KleineLai en marb vinden dit leuk.
  9. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Wij hebben van die veiligheids/heuptasjes voor om je middel, onder je tshirt voor dat soort gelegenheden. Ik ben niet heel oplettend (iedereen haalt onderweg altijd dingen uit mijn rugzak, dan raak je dat kwijt). En ik draag op reis geen merkkleding etc.

10. Blond88

Blond88 Actief lid

16 feb 2011
    482
    27
    28
    Wees alert op vrouwen met draagdoeken. Klinkt een beetje raar misschien, maar vooral in openbaar vervoer slaan deze dames toe.
    Je tasje gaat onder de draagdoek en hebben daar buiten ieders zicht alle tijd om te graaien. In de draagdoek zit overigens geen echte baby maar een babyborn. Bij ons gelukkig door alertheid verkomen dat ze wat hebben gejat. Open snijden van tassen is ook een veel gebruikte techniek, voornamelijk op druk bezochte plekken.

11. Tuttebella

Tuttebella Niet meer actief

Wij zijn heel goed in gerold worden :roflmao:

Inmiddels zijn we er iets beter in. Sowieso verdelen we het geld, allebei de helft. We nemen maar één betaalpas mee en de rest laten we in het hotel.

Telefoon zit standaard in m’n bh:| bij vriend in z’n broekzak vaak, maar wonderbaarlijk genoeg gaat dat dan wel altijd goed.
    Geld zit gewoon in m’n tas en bij vriend in z’n borstzak of aan de voorkant in z’n broekzak.

Wij werden voornamelijk altijd gerold in het openbaar vervoer of tijdens een druk evenement.

12. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.259
    28.325
    113
    Vaak wel een echte baby, dat is het verdrietige. Gebruiken hun baby of kleine kind om geld te bedelen of te stelen.

13. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik heb altijd een gewone kleine schouderhandtas bij me die ik helemaal dicht kan ritsen. Ik draag hem niet los op 1 schouder en altijd meer naar voren dan naast me. Is het ergens druk dan houd ik mijn hand erop.
    Mijn man had zo'n tasje dat je onder je kleding draagt.

Laat je niks aansmeren, "verkopers" die op je af komen en je een armbandje willen geven, for free, gelijk weglopen.

In 2013 zijn we in Milaan geweest, daar was het best erg. Daar een hotel met afgesloten parkeergarage opgezocht.

14. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Ik ben zelf nogal een oplettend type, nooit bestolen. Ik herken het type zakkenroller en ga daar ook niet gezellig naast staan, dan loop ik weg. Niet dat mensen die gerold zijn onoplettend zijn, en ik denk ook wel dat ik gerold kan worden. Maar ik denk dat zakkenroller wel vooral de typische toerist zonder oog voor zijn spullen uitkiest, terwijl ik al oogcontact met hen heb gemaakt.

Friesin vindt dit leuk.
  15. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.493
    13.954
    113
    Vrouw
    Ik draag gewoon een schoudertas die ik in Nederland ook gedragen zou hebben. In de metro of bij drukke toeristische plekken draai ik deze wat meer naar mijn buik en heb ik de tas met 1 hand vast.

In Barça moet je inderdaad vooral op de zigeuners letten, die zijn helaas niet meer zo goed herkenbaar aan hun kleding als 15 jaar geleden. Of ze je nou een roos, armband, leuk lampje etc aanbieden, zeg no en loop door. Wordt je op je schouder getikt doe dan alsof je het niet voelt en loop ook door. Vraagt men (in het Engels) om geld te wisselen, doe dan alsof je alleen Russisch verstaat en loop ook door.
    Kortom goed opletten en laat je nergens door afleiden.

Fijne vakantie!

16. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Ook opletten in het openbaar vervoer. Mijn vader is zowat panisch voor zakkenrollers, maar toch was ook hij aan de beurt in Barcelona.

Waarschijnlijk bij in het instappen in de metro. Er stond een klein jochie voor hem te treuzelen, dus daar moest hij even omheen en weg portemonnee.

17. mol81

mol81 Niet meer actief

Net terug van een midweekje Barca. Ik heb niets gemerkt van zakkenrollers. Wel veel Afrikanen die spullen verkopen en zodra de politie nadert alles oppakken en als een gek wegrennen.

Tips:
    - waardevolle spullen in de kluis in je hotel of appartement laten;
    - geld verdelen over jezelf en je partner. Mocht je bestolen worden dan heeft je partner de helft nog;
    - tasje voor je dragen en hand er over heen.
    - met creditcard betalen; (louche) betalingen zijn verzekerd.

Deel Deze Pagina