Ja hoor, hier waarschijnlijk het zoveelste topic over Toxoplasmose, maar wil het toch even delen.. Ik ben nu 6 weken zwanger en zit me nu alweer druk te maken (hormonen?). Maar wellicht kan iemand me geruststellen.. Gisteren ben ik met mijn dochtertje naar de speeltuin geweest. Haar cakeje viel op de grond, wat resulteerde in tranen met tuiten. Ik heb het cakeje opgeraapt, een beetje gepoetst en gezegd dat ze het best nog kon eten. Vervolgens nam ik een hap om te laten zien dat het heus niet vies was. Nou, het zand knipperde tussen mijn tanden.. Toch maar weggegooid! Eenmaal thuis begon het gepieker. Overal wordt gewaarschuwd om handen goed te wassen na tuinieren/zandbakken, etc. En ik neem er ook nog eens een hap van! Is mijn gepieker terecht, of sla ik een tikkeltje door?
Echt handig is het niet maar dan moet precies daar die kat met toxoplasmose gepoept hebben ofzo. Zou mij ook kunnen overkomen geloof ik. Heb laatst ook per ongeluk iets gegeten wat eigenlijk niet mocht. Zou er niet wakker van liggen. De volgende keer denk je er nu vast om
Bedankt voor je snelle reactie! Inderdaad, niet per se handig, maar zéér typisch voor mijn doen! Het gepieker helaas ook: goeie combi wel!
Ik zou het inderdaad niet weer doen en je hebt vast je handen goed gewassen erna. Ik zou er niet teveel mee bezig blijven en er vooral van leren. Piekeren en stress zijn ook niet bevorderlijk voor de baby. Tip: probeer sowieso niet iets te eten van je dochtertje of andere kleine kindjes of bestek oid te delen dat dan niet vanwege toxoplasmose maar ivm cmv.
Oeh, CMV had ik nog niet eerder van gehoord, maar lees inderdaad wat info nu. Hm, dat wordt nog wat de komende tijd.. Gelukkig nog maar 36 weken te gaan, haha! Denk erover bij verloskundige te vragen om CMV en Toxoplasmose mee te nemen in het bloedonderzoek. Lijkt me geruststellend te weten dat je het al eens hebt gehad. Schijnt bij onze buurlanden ook gebruikelijk te zijn!
Ik zeg altijd maar zo... Ik ben vanaf baby af aan opgegroeid in een huis vol dieren (10+ katten ). Daarnaast woonde ik op het platteland, dus veel vieze zooi tussen mijn handen en in mijn mond gehad. Inmiddels 35 jaar, 3 zwangerschappen waarin ik gewoon de kattenbakken verschoon en nog steeds heb ik geen toxoplasmose gehad .. .. Ik denk dat het wel los loopt met dat cakeje.
CMV kende ik ook niet.. en ik eet ook gerust de restantjes van mn kinderen op.. of ze proeven iets van mijn lepel... Toevallig had ik vant weekend de voortuin onkruidvrij gemaakt. En de buurvrouw heeft katten.. ennn ik deed maandagochtend een test die positief bleek! Nou heb t ook beetje op me heupen nu.. had er zelfs nog n wondje aan overgehouden.. maar las dat het pas na een week te zien is in je bloed dus miss vraag ik de vk of ze wilt prikken erop...