3-4 sterren autovakantie in Europa: wie heeft de gouden tip?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Annemeis, 29 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.185
    823
    113
    Hoi,

Ieder jaar is het weer een zoektocht, komen we er niet uit en vaak boeken we pas in mei... We hebben nogal tegenstrijdige vakantiewensen.

Wie houdt van vakanties uitzoeken en helpt ons?
    -2 volw, 1 meisje van 8 en een jongen van 4
    -autovakantie in Europa
    -max 1200 km rijden, liefst minder
    -kindvriendelijk, niet een hutjemutje camping
    -moet echt genoeg te doen zijn, we zijn allevier actievelingen
    -water in de buurt: zee of rivieren of meren
    -3-4 sterren: hoeft niet super luxe maar ook niet primitief.
    -man wil liefst zekerheid van warm weer en ik haat het als het warmer dan 33 graden is...
    -10-14 dagen

Alvast geweldig bedankt!

2. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.542
    3.057
    113
    Ardeche?

Wij zaten een keer op "la bastide de ardeche" en dat beviel goed.
    Geen mega camping, prima zwembad en animatie

Annemeis vindt dit leuk.
  3. Me28

Me28 Bekend lid

4 nov 2012
    648
    181
    43
    Is Oostenrijk misschien wat voor jullie? Het is daar super kindvriendelijk, megaveel keuze uit kindvriendelijke hotels en appartementen, je kunt er goed actief bezig zijn en het is binnen de 1200 km. Meren zijn er ook in overvloed. Tirol is wat minder zonzeker, maar bijv. Karinthië heeft vaak goed weer. En beneden is het dan lekker warm (makkelijk 30 graden of hoger bij zon) en boven op de berg valt het mee. Vanuit dat gebied zit je ook zo in Italië of Slovenië, dus afwisseling genoeg.
    Ik heb niet echt specifieke tips voor accommodatie helaas, maar dit was wel het eerste waar ik aan moest denken bij jullie wensenlijstje.

Annemeis vindt dit leuk.
  4. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.703
    2.382
    113
    Ik moest ook meteen aan Karinthië denken. Meestal goed weer, misschien iets minder zeker dan Italië of Zuid Frankrijk, maar aan de andere kant kan het daar de laatste jaren ook wel eens tegenvallen. Maar over het algemeen lekker warm dus, maar als je een berg op gaat weer wat koeler dus niet te warm om actief te zijn. En er is genoeg te doen voor actieve mensen. In de meren kun je heerlijk zwemmen, vaak zijn die wel zo'n 26 graden (afhankelijk van aan welk meer je zit).
    Geen tips voor campings, wij gaan deze zomer voor de derde keer naar een kleinschalig vakantieparkje waar we een appartement huren in Velden aan de Wörthersee. En we gaan dan daarvoor een weekje naar Slovenië , maar dat is de eerste keer dus nog geen ervaring. Moet wel erg mooi zijn ook. Toen we een paar jaar geleden in Karinthië waren, wilden we eigenlijk een dag naar Slovenië maar dat vonden we uiteindelijk te veel gedoe voor 1 dag omdat je dan ook weer tolvignetten nodig hebt.

Deel Deze Pagina