Wij gaan in de zomervakantie voor 11 dagen naar Gran Canaria. Is volgens mij zo'n 3,5 uur vliegen. De oudste is dan 8 jaar. Voor haar is het vooral spannend, zo'n eerste keer in een vliegtuig. De jongste is dan net 1 jaar en vraag me af hoe die kleintjes het doen in een vliegtuig. Hebben ze veel last van de oortjes bijvoorbeeld. En zijn er nog tips, handige dingen, dingen waar ik op moet letten voor, tijdens en na de vlucht?
Je kleintje zal niet stilzitten de hele vlucht en heeft geen stoel (waarschijnlijk) dus hou er rekening mee, dat je veel bezig bent met vermaken. Neem dus speel dingen mee, kleine dingen kunnen al veel doen, een auto/vliegtuigje/poppetje, wat eten en drinken. Voldoende schone kleren, ook een extra tshirt voor jezelf in de handbagage, mocht er een halve drink beker, snot/spuug of iets anders over je heen komen kun je je even verschonen. Verder een speen of een flesje geven bij opstijgen landen, door het sabbelen blijven de oortjes beter open. Ook een beetje neusspray gebruiken als ze verkouden zijn is fijn voor zo'n kleintje bij vliegen anders komt er veel druk op de oren. Belangrijkste, blijf relaxed, als jij je niet druk maakt is het voor iedereen fijner. Als je kind huilt en mensen gaan zuchten op de rij voor (achter of naast) je gewoon aandacht geven aan je kind en die mensen negeren.