Hier ook een dochter die nog niet doorslaapt. Ze gaat rond 19.30 naar bed en word snachts nog altijd wakker. En daar sta ik dan een fles te maken Meestal drinkt ze dan nog een 120 cc. speen wil onze dochter ook niet heeft ze nooit gehad ook. Merk wel dat ze de laatste tijd steeds later een fles wil. Eerst was het altijd rond half 2 snachts en nu is het soms rond 5 uur. En zoals iemand anders al zei: Manlief slaapt er gewoon doorheen. Het laten huilen heb ik hier geprobeerd en dat werkt hier gewoon niet. Ze heeft ook een tijdje gehad dat ze niet wilde gaan slapen en toen werkte laten huilen wel (Was zo gebeurd) Maar als ze snachts wakker word dan werkt het gewoon niet om haar te laten huilen. Ik heb ook water geprobeerd of alleen troosten maar dan word ze echt enorm boos.En krijst ze letterlijk de buren wakker. Dus mama maakt nog braaf een flesje en geeft die half slapend. Ben ook wel toe aan doorslapen eigenlijk ;D
Haiii, Ik ken het boekje niet maar... Heel herkenbaar je verhaal! Hier tot 13 maanden ook iedere nacht meerdere keren wakker en dan niet 1,2,3 weer in slaap te krijgen (veel huilen). Heb ook veel geprobeerd maar niks hielp. Mijn zoontje werd ook altijd al panisch bij het zien van zijn bedje, dus na de laatste fles (tijdens deze fles viel hij dan al half in slaap) werd hij door ons in slaap gewiegd en pas als hij vast sliep kon ik hem in bed leggen... om vervolgens na een paar uur weer naast zijn bed te staan :x Na een VRESELIJKE nacht, waarbij ik amper heb geslapen heb ik voor mezelf besloten dat ik het HELEMAAL anders ging aanpakken. Heb me de hele dag bedacht hoe ik het ging aanpakken en ben er 100% voor gegaan, ook research op internet gedaan en voor ons was dit DE oplossing... Ik ben begonnen met het 'bedritueel' helemaal om te gooien. Eettijden aangepast en meneer nu ongeveer een half uur tot een uur vóór het naar bed gaan zelf op de bank of in de wipper zijn fles laten drinken (hierbij zette ik dan even baby tv op). Daarna nog kwartiertje/half uurtje spelen en dan samen tandjes poetsen op het aanrecht, slaapzakje aandoen en dan samen naar boven. Boven samen de gordijntjes dichtdoen, grote knuffel op de kast aaien en dan een hele dikke kus en hem in bedje gelegd. Nou de eerste avond dat ik dit deed begon hij natuurlijk heel hard te huilen toen ik hem in bedje legde!!! Ik had gelezen dat een kindje vertrouwen moet krijgen in het slapen/alleen in bedje liggen dus ben naast hem gaan zitten en slaapliedjes zingen totdat hij sliep. Dit duurde de eerste dag ongeveer 3 kwartier! Toen hij snachts wakker werd had ik me voorgenomen hem absoluut NIET uit bed te pakken, dus heb ik bijna 2 uur naast zijn bedje gezeten pff! Tweede nacht hetzelfde, weer huilen en 3 kwartier naast zijn bedje gezeten, ook snachts weer lang opgezeten naast zijn bedje... Ook bij zijn middagslaapjes dit toegepast trouwens! Kost heel veel energie Derde nacht ging meneer zonder te huilen in bedje liggen , beetje spelen en binnen een kwartiertje kon ik naar beneden, hij was in diepe slaap! Vanaf toen ging het heel snel, 's avonds in bed leggen was binnen een week geen enkel probleem meer, hij gaat zonder huilen liggen en slaapt binnen een kwartiertje (blijf dus wel altijd bij hem). Ook 's nachts ging het beter, moest wel nog een tijdje iedere nacht opstaan, maar zodra ik dan naast zijn bedje zat ging hij zich draaien en oogjes dicht doen en na een paar liedjes sliep hij weer... Voor ons was dit al zo'n groot verschil met eerst (snachts huilen huilen huilen totdat hij uit bedje gepakt werd en dan indd soms nog een fles). Na een week of 3 werd ik smorgens wakker, meteen vriend wakker gemaakt om te vragen of hij was opgeweest 's nachts? Nee hoor, hij had echt doorgeslapen!! En vanaf toen iedere nacht! Nu dus al ongeveer 3 maanden... ben volgens mij in die 3 maanden nog 1 of 2 keer snachts eruit gemoeten, echt super!!! Ik weet niet hoe jullie bedritueel verloopt en of je iets met mijn verhaal kunt, maargoed heb het even uitgebreid beschreven zodat je er misschien wat uit kunt halen succes, ik weer wat het is, die gebroken nachten!!
Oja wil nog even vertellen dat ik met doorslapen ook echt doorslapen bedoel: Hier wordt van ongeveer 21.00 tot 08.00 smorgens geslapen sinds 3 maanden Ik gun jullie allemaal hetzelfde!!!
Mooi verhaal, dit komt wel deels overeen met het boek "lekker slapen zonder huilen"! Complimenten, goed gedaan.
Hier ook na een drama nacht onze dame doorgeslapen. Gisteren op normale tijd naar bed gebracht. KRIJSEN! poos ernaast gezeten maar ging ze alleen maar liggen keten. Dus ben ik weggegaan even flink laten brullen en toen naar boven gegaan met een klein beetje fles. Wakker in bed gelegd zonder huilen in slaap gevallen en niet meer wakker. Moet trouwens wel zeggen dat ze meestal zonder huilen wakker in bed gaat hoor. Alleen het doorslapen was nogal een probleempje.
Sorry toch écht die ene tip die je niet wilde horen: laten huilen! Ik begrijp je tollende benen en het niet meer normaal kunnen functioneren overdag en dus moederen. Dus moet er wat gebeuren en de kortste en snelste slag is LATEN HUILEN. Na een paar nachten ben je er écht vanaf. Spreek het met je man af! Savonds gewoon beneden tv kijken of radiootje aanzetten. Nee niet om je kind gewoon totaal te negeren maar om het zelf nog een beetje aan te kunnen dat gehuil te horen. (hartverscheurend, i know). Maar het is echt beter voor je kind en voor jezelf! Go for it zou ik zeggen. ps, je kind heeft echt niets nodig snachts, misschien een speen maar zeker geen fles melk meer!
Mee eens! Ik vond het een fijn boek, maar verwacht geen wonderen binnen een paar weken. Het kost je behoorlijk wat energie, maar tien keer beter dan je kind laten huilen. Ik heb het één keer gedaan toen ze 11 maanden was (werkelijk afschuwelijk en zeker niet beter voor jou en je kind!) en een paar weken later sliep ze weer even slecht als voorheen. Door het lang te laten huilen leer je je kind niks structureels, behalve dan dat papa en mama niet komen als je verdrietig en bang bent. Een paar minuutjes huilen vind ik trouwens wat anders, maar soms lees je hier weleens een half uur . Onze dochter ging uiteindelijk veel beter slapen als ik deze methode consequent toepaste en slaapt nu zelfs heel goed. Nooit niet-slaapbuien ed. Als ze 's nachts een keer wakker wordt, mompel ik de signaalwoorden uit het boek en ligt ze binnen een paar seconden weer in dromenland. Haar bed is voor haar nu een hele fijne en veilige plek en dat is uiteindelijk wat je hoopt te bereiken met deze methode. Iets wat je mijn inziens niet bereikt door je kind helemaal alleen in haar/ zijn bedje te laten huilen totdat het uiteindelijk uit pure wanhoop door uitputting in slaap valt . heel veel succes en sterkte ermee!
(ik ben echt niet de alwetende moeder... echt niet. Maar dit is mijn overtuiging) Wanneer je jezelf iets voorneemt dat er iets moet veranderen DOE DAT DAN OOK! En ga vanaf die dag/nacht nooit meer terug in je oude gedrag daarmee stimuleer je het huilen (als ik maar lag genoeg doorga/wakker blijf krijg ik wel die fles!). Duidelijk zijn is het beste wat je (jonge)kindjes kan bieden. Zo ook met laten huilen... Doe het dan ook echt en bedenk van te voren hoe je dit gaat doen en in welke uitzondering je hoe vaak toch terug gaat. Zorg dat je bent voorbereid en ga niet zo maar beginnen dan is de kans dat je het niet vol houdt groter. Geen enkel kindje is hetzelfde bij ons is de eerste een hele goede slaper (was ook eer erg regelmatig kindje van zichzelf al) de tweede is een stuk onregelmatiger (ook prima hoor; net zo lief) maar zij heeft het even nodig om te huilen(5minuutjes) voordat ze gaat slapen (echt waar ik zag het gewoon aan haar) als ik haar ging troosten werd ze steeds bozer en raakte ze steeds meer gefrustreerd want tja ik weerhield haar er uiteindelijk alleen maar van om in slaap te vallen... Na een paar weken huilt ze bijna niet meer voor het inslapen. Als je me het na mijn eerste kindje had gevraagd had ik gezegd dat ik niet zou laten huilen omdat ik destijds (bij hem) van mening was dat hij nooit huilde zonder reden (was ook echt zo) maar mijn dochter is gewoon anders... zij uit zich veel meer door even te huilen, haar dan gaan afleiden, troosten enz dat is pas zielig.... Zeg niet dat het bij jou ook zo is wilde alleen mijn ervaring delen zodat je eruit kan halen wat voor jou kan werken. Overigens heeft onze oudste wel eens een bui of een 'fase' waarin hij niet wil slapen... hij weet inmiddels dat we dan 1 x keer terugkomen (om even te checken of echt alles ok is) en daarna niet meer... met 2 a 3 dagen is zo'n bui dan altijd weer over Wij doen niet aan flesjes, extra verhaaltjes, bezoekjes, bij ons in bed of wat dan ook. Onze kindjes slapen het liefste in hun eigen veilige bedjes en dat geeft ons een goede nachtrust; iedereen blij... Tegenwoordig droomt de oudste (fase) en natuurlijk vertel ik hem dan wel even als hij overstuur word dat er echt geen leeuw is oid. Hij kan me vertrouwen en weet (onbewust) dat ik er altijd voor hem ben.. dat geeft het veiligheid en daardoor slaapt hij lekker. Veel succes; het is heel zwaar wat je doet (altijd maar weer die moeders he! HULDE) met onze dochter zijn we er nog niet (moesten toch wel erg wennen aan het huilen) en ze is ook nog zo jong. Maar we zijn al een heel aardig einde op de goede weg. 95% van de nachten komt ze 1 x tussen +-19.00 en +-8.00 Maar wanneer dat is iedere keer een verrassing. Succes en HOU VOL dat is de sleutel naar de oplossing!
Het is wel normaal gedrag hoor dat ze harder gaat huilen wanneer je wegloopt (zeker voor een dreumes) ze zijn echt nog niet aan het manipuleren maar weten wel gewoon hoe het werkt. Dat het huilen moeilijker te verdragen is 'als het bij de eerste twee wel is gelukt' beaam ik! MY GOD Heftig hoor... Maar wij hebben de oudste verteld dat de jongste soms even wil huilen voordat ze gaat slapen maar dat papa en mama er voor haar ook zijn en dat hij zich dus geen zorgen hoeft te maken maar gewoon lekker moet gaan slapen. Dan nog t laatste als je sterk dat gevoel hebt dan zal het wel zo zijn want je weet het zelf vaak het beste... maar je kan ook op andere manieren veiligheid bieden he... niet alleen maar door eindeloos te troosten.... Succes
Zoals anderen ook al zeggen, zou ik idd toch voor de zekerheid kijken of er niks medisch aan de hand is! Mijn zoon heeft ook het hele eerste jaar geen nacht doorgeslapen. Hij ging pas weer slapen na een (borst)voeding. Totdat hij buisjes kreeg, vlak voor zijn eerste verjaardag. Toen was het na een paar dagen ineens over. Omdat je zegt dat ze vaak verkouden is, kan ze best wel ergens last van hebben!
Sorry voor mijn late reactie! Had nu ook een nieuw topic geopend: het verbond voor nachtelijk wakkere kindjes om tips en ervaringen met elkaar uit te wisselen met lotgenoten. Ik ga inderdaad binnenkort even een afspraak maken om iets medisch uit te sluiten. Al denk ik dat als t iets medisch is, ze daar dan overdag toch ook last van zou moeten hebben? En moet ik voor t controleren van haar amandelen ook naar de HA of moet ik daarvoor echt naar een KNO arts? Het boek ga ik denk ik ook maar gewoon lenen bij de bieb. Zal wel een run op zijn, maar kan t proberen natuurlijk. Die signaalwoorden lijken me best ok om eens te proberen. Heel erg bedankt voor jullie steunende woorden/ tips. Hier kan ik zeker iets mee! Gr. Riekje