Mega baby

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Blije Door, May 19, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Blije Door

Blije Door Actief lid

Apr 10, 2011
    376
    1
    0
    Rotterdam
    Wie hebben hier ook van die lekkere mollige baby's? Dex woog 4330 bij de geboorte, lengte 57cm en is nu bijna 6 maanden en weegt al ruim 9500 en 70cm! Hij loopt keurig in de curve bij het CB maar vind het soms stiekem wel jammer dat het al zo'n beer is. Hollands welvare zullen we maar zeggen :D

2. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

Nov 9, 2009
    2,144
    0
    0
    NULL
    zo, das een flinke!! Mijn zoontje was bij geboorte 56 cm en 8 pond. Maar nu hij een jaar is, zit hij zelfs onder het gemiddelde, 74 cm en 9 kilo. Tot een half jaar groeide hij als kool en daarna liep het terug. Gelukkig niks om ons zorgen over te maken, maar een jaar geleden had ik niet gedacht zo'n fijngebouwd ventje te hebben :)

3. rus05

rus05 Bekend lid

Mar 31, 2011
    643
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik heb geloof ik wel een mollige baby :) I is nu bijna 4,5 maand en ze is 62,5 cm en weegt 6840 gram. Volgens het CB 1 lijntje boven het gemiddelde. En dit terwijl ze bij de geboorte 48 cm was en 2960 gr woog!

4. Amfy

Amfy Niet meer actief

Wow wat een verschil!!

Zo leuk dat je zulke grote verschillen hebt, mijn dochter is dan klein. 7.5 kilo en 66 cm bij 9 maanden

Mijn zoon was ook een bolle baby die groeide heel hard die was rond de6 maanden 7 kilo en geboren met 3390gram

5. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

yep hier ook de zelfde maat als jouw mannetje alleen is mijn meisje een maandje jonger dan Dex en kleiner begonnen.(met 37,2 weken geboren) Mijn meisje was 11 mei 9 kilo en 70 cm,met nog net geen 5 maanden ;)

6. Biancamv2

mijn andere zoons waren met 6 maanden 12 kilo en 86 cm en 12 kilo en 78 cm. Grote beren met een kleine mams van 1m63.

7. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Hier ook een mollig zoontje dat met zowel lengte als gewicht de +2 lijn volgde. Was geboren met 4190 gram en 53 cm en daarna groeide hij tot 9 maanden door als kool.

Hij is nu 16 maanden. Gewicht op gemiddeld, lengte +1 lijn. Zijn vader is ook lang, over zoon's oom nog maar te zwijgen.

Naar schatting is hij nu 84cm en weegt 12 kilo.

8. mijn3ekindje

mijn3ekindje Actief lid

Feb 24, 2011
    303
    0
    0
    mijn zoon is niet zwaar maar wel heel lang nu 11 maand bijna 12 92 cm lang en 9,8 kg

9. mijn3ekindje

mijn3ekindje Actief lid

Feb 24, 2011
    303
    0
    0
    bij de geboorte was hij 48 cm en 3230 gram

10. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Mijn eerste was heel klein, dus het is ook wel eens fijn om hier te kunnen zeggen dat de jongste wat groter is (nog). Zit is geboren met 3910 gram en nu zit ze boven de 5 kilo denk ik. Lekker hoor, een beetje stevigheid! Ik moet woensdag naar het CB, maar ik schat haar rond de 5,5 kilo, wat mijn oudste pas woog met 4 mnd! Ik ben benieuwd of het zo blijft!

11. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

Apr 6, 2011
    3,296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Lucas woog met zijn geboorte 3740 en was 51 cm (10 dagen overtijd).
    Nu is hij net 5 maanden en ik schat dat hij rond de 71 cm zal zijn en een kilo of 8. Omdat hij nu alleen nog maar melk krijgt en tot 6 maanden geen bijvoeding denk ik wel dat zijn lijntje misschien wat gaat afbuigen. Zijn lengte en gewicht zitten nu op +1 en zijn hoofdomtrek op +2. (al vind ik niet dat hij een groot hoofd heeft of zo...)

Dit is Lucas, vandaag gemaakt!
    IMAG1000.jpg

12. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Hier met 37 weken bevallen van een dochter van 3605 gram en 50 cm; met 40 weken was ze vast reusachtig geweest, dus ben blij dat ze drie weekjes eerder kwam :D
    Nu woog ze met 3 maanden 6580 gram en is ze ruim 62 cm (ze liet zich niet makkelijk meten ;) ). Mooi gewicht, maar best flink voor drie weekjes 'te vroeg'.

13. Biancamv2

Dat heb ik dus ook,mijn meisje is geboren met 37,2 weken 3900 gram en +- 51,5 cm,met 3 dagen oud was ze zelfs 53 cm. Mensen verwachten dan ook niet dat ze nu net 5 maanden is(eigenlijk 4 maanden en 1,5 week oud) ze schatten haar rond de 8 maanden. En dat terwijl de jongens en meisjes curve flink verschillen(3 cm en 1 kilo op dezelfde leeftijdscurve). Met haar 2 broers kan ik haar niet vergelijken,die wogen met 5 maanden dik 11 kilo en zaten in maat 80/86.

14. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Dochter woog bij de geboorte ook 4315 en was al 56 cm. Ze is altijd hoog in de groeicurve geweest, nu ze anderhalf is zit ze al ruim in kledingmaat 92. Maar toch is ze altijd mn kleine meisje hoor!

15. Zomerbloem

Zomerbloem Niet meer actief

Mijn zoontje was bij z'n geboorte (39,2 weken) 4308 gram en 54 cm lang. Hij was ook een mollige baby maar wordt nu steeds slanker. Mijn dochtertje was bij haar geboorte (40 weken) 4265 gram en 53 cm en ook ontzettend mollig, nog "dikker" dan haar broertje. Nu is ze ruim 3 jaar en zit ze onder de gemiddelde lijn op de curve.

Mollige baby's zijn heerlijk om vast te houden maar het babyzijn is er zo snel af en dat vond ik erg jammer.

16. Mamavr

Mamavr Lid

Feb 13, 2012
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn "baby" woog bij de geboorte 4385gram en was 60 cm lang. Hij is nu bijna 8 maanden en bijna niet te tillen met zijn ruim 11 kilo. Wel lekker inderdaad een beetje vetjes maar ik mis mijn kleine baby'tje wel hoor!

17. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier bij de geboorte 4620 g, vorige week met 2 maanden was hij 6kg.

18. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

Jun 26, 2006
    5,288
    1
    0
    Putte
    Mijn dochter was met geboorte 3080 gram en 47 cm (41 weken)
    Nu weegt ze 9700 gram en is 70cm met korte bovenbeentjes.

Ik moet er wel heel eerlijk bij zeggen dat ik er soms wel onzeker over ben hoor. Ze doet het super en is superlief maar iedereen die haar ziet begint gelijk over haar dikke beentjes of zeggen "zo doe komt niks tekort he" en dat vind ik niet leuk :( Nou ze krijgt gewoon wat iedere baby krijgt en eet zelfs gemiddeld nog minder.
    Volgens het cb is het goed en komt het volgend hun ook mede omdat de lengte niet echt opschiet bij haar en door de korte bovenbeentjes maar toch.

Ach het is een superlieffie en ik ben megatrots op haar dat ze vanmorgen eindelijk een boterham heeft gegeten:D

19. Froggie

Froggie Actief lid

Jul 22, 2009
    284
    0
    16
    Stad van de Zon
    Mijn jongste dochter woog bij geboorte 4525 gram en was 56 cm.
    Nu is ze bijna 1, ze weegt 10,8 kilo en is 80 cm.

Haar lengte en gewicht gaan keurig in haar curve, geen probleem.
    Bij het CB hebben ze en nooit iets van gezegd, voor haar curve gaat het goed.

Tja, het "kleine" is er helaas snel af.
    Haat zus was 3800 gram en 49 cm dus heel verschil, zij was echt ieniemie.

20. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

Apr 6, 2011
    3,296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Daar mag je zeker trots op zijn!
    Hier worden ook wel eens opmerkingen gemaakt met een knipoog mijn richting op.....ik ben nl zelf veel te zwaar en mijn zoontje is daar nu soms al de dupe van. Dat vind ik echt heel erg. Hij heeft ook vrij stevige bovenbenen, maar ook Lucas krijgt alleen maar melk en niet eens de max hoeveelheid. Hij groeit gewoon goed! Maar opmerkingen als: zo, we zien we van wie die dat heeft, en: zo, hij groeit als kool, en dan mij aan kijken met zo'n gemene lach... die doen mij pijn...

Ik zal er dan ook alles aan proberen te doen er voor te waken dat hij te zwaar wordt later....

Share This Page