Romaisa?

Discussie in 'Babynamen' gestart door 2mam2, 11 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2mam2

2mam2 Fanatiek lid

16 feb 2015
    1.088
    0
    0
    #1 2mam2, 11 jul 2015
    Laatst bewerkt: 11 jul 2015
    Meningen graag! :)

Edit; ze is arabisch en het is ook een arabische naam.

2. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Mooi! :)
    Al denk ik dat de meeste meiden het hier op het forum het een ordinaire naam vinden, maar trek je daar niks van aan!
    Ik vind het echt een leuke naam!

3. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Ik vind het geen mooie naam, inderdaad ordinair. Ik weet niet wat jouw dromen zijn voor je kindje, maar ik vraag me af hoe ver je met zo'n naam komt. Gelukkig worden kan natuurlijk met iedere naam!

4. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    546
    113
    ik vind het idd meer een naam voor iemand van het kamp

5. 2mam2

2mam2 Fanatiek lid

16 feb 2015
    1.088
    0
    0
    Ze is marokkaans trouwens, het is een arabische naam.

6. mamabri

mamabri Niet meer actief

Nou.....Als je een goed stel hersens hebt kom je als Romaisa verder dan een Anne-Fleur die leerproblemen heeft.......Ik vind de naam een tikje ordinair, maar niet overdreven.

7. mamabri

mamabri Niet meer actief

nou, dan vind ik het sowieso mooier bij de achternaam dan een Anne-Fleur!

8. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Lekker kortzichtig weer. ;)

9. tjejfromsverige

tjejfromsverige Actief lid

6 jul 2015
    295
    0
    16
    NULL
    NULL
    Deze naam komt best veel voor onder Marokkaanse meisje.
    Zelf vind ik het geen mooie naam.

Wat dacht je van deze arabische meisjesnamen:

Amaya
    Amani
    Inaya
    Kaylah/Kaela
    Jennah
    Kenza

10. 2mam2

2mam2 Fanatiek lid

16 feb 2015
    1.088
    0
    0

Bedankt voor je reactie. Ik vind de namen die je noemt wel mooi maar deze namen zijn meer gemoderniseerd, wij willen graag een echte islamitische naam geven. Romaisa was een van de eerste bekeerlingen in de tijd dat de Islaam kwam.

11. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik vind het geen mooie naam, sorry..

12. Daenerys

Daenerys Fanatiek lid

21 jun 2013
    1.399
    15
    38
    Ik vind het wel kunnen voor een buitenlands kindje.
    Wat vind je nog als optie van de naam Maryam? Das ook een Marokkaanse naam en hoor je volgens mij - althans in mijn omgeving- ook niet zo vaak..
    Of Jaeda (uitgesproken als Djeeda)?

13. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    @mamabri en jusi: helaas voor alle Romaisa's in Nederland ben ik tijdens mijn studie beduidend meer Anne-Fleurs tegen gekomen en dat zegt volgens mij niets over de hersenen van Romaisa en Anne-Fleur. Wel over het milieu waar zij vandaan komen. Hoogopgeleide ouders kiezen andere namen dan laagopgeleide ouders, dat is een tijdje geleden ook in de media geweest. Ook is in Duitsland eens een onderzoek gedaan waarvan de uitkomst was dat als Chantal en Charlotte een toets even goed maken, Charlotte toch soms een hoger cijfer krijgt. Ook leert één blik in de Quote500 dat Jan meer succesvol is dan Danny als je succes zou meten in vermogen.

Ik vind mijn mening daarom niet kortzichtig. Ik geef alleen aan dat ik vind dat de naam van een kindje moet passen bij hetgeen jij in gedachten hebt voor zijn of haar toekomst, omdat je naam tot op de dag van vandaag een bepalende factor is voor je toekomst.

Ik ben de mooie namen Imane en Ilhame ontzettend vaak tegengekomen bij mooie slimme dames, dus ik zou voor een van die namen gaan bij een Arabisch kindje. En TS moet lekker een naam kiezen die zij mooi vind :)

14. 2mam2

2mam2 Fanatiek lid

16 feb 2015
    1.088
    0
    0
    #14 2mam2, 11 jul 2015
    Laatst bewerkt: 11 jul 2015

Dan ben je toch duidelijk niet helemaal thuis in de 'arabische' wereld dat jij een Imane of een Ilham van een ander niveau vind dan bijv. Romaisa. Genoeg zusjes die Imane en Romaisa heten of andere zusjes die Ilham, Fatima en Samira heten.
    Dat je Romaisa geen mooie naam vind, dat kan maar je gaat mij niet wijs kunnen maken dat je weet in welke 'klasse' de naam thuishoort in de arabische wereld. :)

15. Twirler

Twirler Bekend lid

19 jan 2015
    757
    3
    18
    NULL
    NULL
    Tsja wat ordinair is ligt vooral aan de ervaringen van mensen met bepaalde personen met bepaalde namen. Ik krijg ook de kriebels als ik Anne fleur hoor trouwens... Die hete aardappel zint me niet ;) dus dat is per persoon toch anders.

Ik ken geen Romaisa's, maar bij de klank zie ik inderdaad geen blond, blank meisje voor me. Voor een marokaans meisje vind ik het een hele mooie naam!!! Gewoon doen!

16. Laverna

Laverna Actief lid

13 mei 2015
    217
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bij deze naam zie ik een kind op een kamp vol met piercings en tatoeages en ordinair op kauwgom kauwend voor me. Maar het wordt een Arabisch meisje, dan toch anders. Succes!

17. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik vind het geen mooie naam. Maar als jullie het wel mooi vinden, zeker doen!

18. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Dat weet ik ook niet. Ik weet alleen uit mijn eigen ervaring in mijn omgeving welke namen vaak voorkomen in welke situaties. Romaisa had ik überhaupt nog nooit van gehoord, maar hij kwam op mij eerder Balkan dan Arabisch over, dat zal waarschijnlijk komen doordat de naam begint met 'Roma'.

19. ejra

ejra Bekend lid

3 sep 2014
    946
    3
    0
    NULL
    NULL
    bij de naam Romaisa zie ik een getint meisje voor me met schattige krullen. ik vind het een mooie naam.

20. Oliviafaye

Oliviafaye Fanatiek lid

13 nov 2013
    2.268
    208
    63
    Vrouw
    Utrecht
    Van alle islamitische namen vind ik deze misschien niet het mooist maar het is wel een naam die internationaal goed uitspreekbaar is en ik vind dat belangrijker dan of een naam een beetje ordinair is.

Ik denk wel dat er mooiere islamitische namen te vinden zijn maar dat moet dan ook je smaak zijn, en deze namen worden ook snel populair.
    Ik heb blijkbaar een hele algemene smaak haha.
    Dus als dit jou naam is, lekker doen!

Deel Deze Pagina