5 dagen weg van kleine peuter?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by 1981Mama, Jun 9, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 1981Mama

1981Mama VIP lid

Apr 8, 2015
    5,989
    1,439
    113
    Ladies :)

Ik wil graag met mijn man een paar dagen weg, zonder peutertje, van dan net 2 jaar. Hij zou dan bij opa en oma blijven, gewoon naar de crèche gaan en 1x opgevangen worden door mijn beste vriendin, die zelf ook een kindje heeft (van 4).

Maar ik twijfel. Kan ik wel 5 dagen zonder hem? Als hij 2 dagen uit logeren is geweest dan mis ik hem al heel erg en sta ik te popelen voor het raam als hij teruggebracht wordt...

En kan hij wel 5 dagen zonder ons? Hij is wel gewend aan logeren bij opa en oma, en vindt het dochtertje van mijn vriendin ook heel leuk.

Wij hebben en zware tijd achter de rug en zouden daarom aan de ene kant graag wat rust willen een kort weekje...

Wat zouden jullie doen?

2. Lies1611

Lies1611 VIP lid

Jun 3, 2013
    7,147
    3,174
    113
    Doen!

3. MirW

MirW Fanatiek lid

Apr 20, 2017
    1,748
    555
    113
    Dat is heel persoonlijk. Ik zou er met geen haar op mijn hoofd aan moeten denken. Wij zijn, sinds we kids hebben (de oudste is 8) 1 keer 1 nachtje weggeweest en ik wist niet hoe graag ik weer naar huis wilde... Ik geloof nooit dat het goed is voor een kleintje, om zonder oorzaak 5 dagen bij iemand onder gebracht te worden (maar hier gaan ze nog niet 1 nachtje logeren zonder zwaarwegende reden, zoals een bevalling ofzo)
    Kun je niet als gezinnetje een paar dagen weg? Ik zou daar veel meer van opknappen dan van zonder kinderen ergens moeten zijn.

4. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Dat is heel persoonlijk inderdaad. Het kan vast prima, maar hoezeer ik soms ook gek word van mijn kinderen, ik zou zo lang echt niet zonder hen kunnen.

5. cd28

cd28 Fanatiek lid

Jul 25, 2012
    1,344
    106
    63
    Doen! Even tijd voor elkaar is heel belangrijk.
    Voor je zoontje wordt goed gezorgd.

6. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

Mar 26, 2015
    11,868
    5,106
    113
    #6 Madeliefje06, Jun 9, 2017
    Last edited: Jun 9, 2017
    Ik zou daar zelf niet over hoeven te twijfelen haha. Ik zou lekker weggaan. Je zoontje zal zich ook echt wel vermaken hoor.

Maar is het geen optie om ipv 5 dagen 3 dagen weg te gaan bijvoorbeeld? Als middenweg.

Hopsatee likes this.
  7. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

Mar 26, 2015
    11,868
    5,106
    113
    Waarom zou dit niet goed zijn dan? Als hij gewoon in een vertrouwde omgeving is, zie ik het probleem niet. Je kind houdt er echt niks aan over hoor en heeft nog niet eens echt dat besef. Wij gaan regelmatig samen weg of laten de kinderen zomaar een nachtje bij iemand logeren en dat gaat prima.

8. Belle22

Belle22 Bekend lid

Jan 22, 2015
    653
    210
    43
    Female
    Ik zeg doen!

Ik vind even samen zijn met je partner echt super belangrijk in een relatie, al gauw draait (bijna) alles om de kids.
    Gewoon even heerlijk samen verliefd zijn en tijd voor elkaar hebben,
    Wij zijn vorig jaar toen mijn zoon 16 maanden was 5 dagen naar Barcelona geweest samen.
    Heerlijk! Natuurlijk misde ik mijn zoontje super erg, maar vond het ook heerlijk even lekker met mijn man zoals vanouds paar dagen te genieten.
    Kleine was bij mijn ouders en die had het super naar zijn zin.

Wij gaan volgende week ook 3 dagen samen naar Parijs, kleine gaat weer naar Mn ouders en ik weet zeker dat hij het ook weer naar zn zin zal hebben straks. Een echte tijd besef hebben ze toch nog niet echt volgens mij op deze leeftijd of het nou 2 dagen of 5 dagen is..

Moet Prima kunnen, heerlijk genieten samen met je partner!

9. Sleepless

Sleepless Bekend lid

Jun 1, 2013
    892
    173
    43
    Female
    Brabant
    Ik ben een paar weken terug 5 dagen weggeweest. Eerlijk? Ik vond het heerlijk en heb veel aan ze gedacht maar ze eigenlijk geen minuut gemist :eek::D

Ik zeg dus doen!

Hopsatee and Jessi79 like this.
  10. Belle22

Belle22 Bekend lid

Jan 22, 2015
    653
    210
    43
    Female
    Beetje overdreven dit, ligt eraan waar je ze brengt en wat voor band hij heeft met diegene. Mijn zoon is echt een oma's kindje, die is helemaal door het dolle heen als hij daar slaapt dus waar zou dit nooit goed kunnen zijn??

Straks is er nood, in een erge geval zou hij 2 dagen ergens moeten logeren en dan is het een drama omdat hij het niet gewend is??

Soms maken ouders er meer een probleem van dan het kind zelf volgens mij:rolleyes:

2augustus1992 likes this.
  11. Loutjepoutje

Sep 14, 2014
    60
    2
    8
    NULL
    NULL
    Doen! Het is zo belangrijk dat je naast papa en mama ook nog even tijd hebt met elkaar, en zeker naar een zware tijd. Mijn eigen ouders gingen eens per paar jaar ook samen weg, en ik kan je verzekeren, daar is echt geen schade van opgelopen hoor. Vond het heerlijk bij opa en oma, en vooral als de dagelijkse routine met crèche doorgaat. Ga en geniet! En tegenwoordig is er FaceTime :thumup:

Hopsatee and 2augustus1992 like this.
  12. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

Aug 17, 2015
    2,126
    405
    83
    Ik zou het ook doen! Toen mijn zoon net twee was zijn mijn man en ik ook samen 4 dagen weg geweest. Heerlijk!
    Mijn zoon heeft een fantastische tijd gehad bij opa en oma. Hij heeft geen een keer naar ons gevraagd en toen we terug waren kon er net een knuffel vanaf, maar daarna moest hij toch echt verder spelen. Hij heeft ons nog dik een uur lang opa en oma genoemd :D

Hopsatee likes this.
  13. 2augustus1992

2augustus1992 Niet meer actief

Naast moeder ben je ook gewoon nog "jezelf", vrouw, vrouw van, vriendin van en is het belangrijk dat je zelf lekker in je vel zit en ook nog tijd vrijmaakt voor eigen dingen.
    Vind niet dat , omdat je moeder bent, alles dan maar moet opzeggen daarvoor. Je hebt zelf ook nog een leven.

Vind de reactie naar verder naar boven wat overdreven " kind zonder oorzaak 5 dagen weg brengen uit vertrouwde omgeving". Maar goed, is wel vaker een taboe hier op het forum geloof ik, omte zeggen dat je kind naar de opvang brengt om ook zelf iets te kunnen doen etc etc.

Hopsatee likes this.
  14. Ligero

Ligero VIP lid

Aug 1, 2011
    6,823
    1,533
    113
    Als je de mogelijkheid hebt moet je het doen! Hier geen opa's, oma's, ooms en tantes die zolang kunnen oppassen maar anders zou ik het ook wel een keer gedaan hebben hoor. Je gaat toch niet elke maand 5 nachten weg maar gewoon eens een keertje. Moet kunnen hoor.

15. Newmom1986

Newmom1986 Actief lid

Jul 13, 2015
    462
    105
    43
    Female
    Doen!! Wij gaan a.s. zondag ook 4 dagen samen weg :) Ja ik ga mijn ventje zo missen maar oh wat ga ik genieten van even rustig een boek lezen en quality time met de andere oh zo belangrijke vent in mijn leven! Voel je niet schuldig en al helemaal niet door sommige reacties hierboven. Je bent heus een hele goede moeder en als je kind liefdevol wordt opgevangen is er helemaal niks aan de hand. Je mag ook aan jezelf denken. Geniet!!

Hopsatee likes this.
  16. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

Jan 4, 2012
    4,815
    2,674
    113
    Ja hoor ik zou het doen, heb daar echt geen problemen mee. Mijn dochter gaat al sinds ze 6 maanden is elk jaar bij opa en oma logeren als wij een stedentrip maken.

Hopsatee likes this.
  17. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

Nov 9, 2013
    4,130
    2,517
    113
    Female
    Amsterdam
    Ik zeg ook doen.

Tijd voor elkaar is ook heel belangrijk. Anders ben je alleen maar vader en moeder.
    En ik denk juist heel goed voor je kindje. Als hij er aan went om soms even ergens anders te zijn heeft hij daar later ook alleen maar voordeel van. En even verwend worden bij opa en oma is toch heerlijk.

Hopsatee likes this.
  18. Sophie221

Sophie221 Bekend lid

May 11, 2015
    608
    374
    63
    Female

Sterker nog: ik denk dat het heel goed is voor de ontwikkeling van een kind om soms ergens anders te slapen. Merken ze dat de wereld niet vergaat en misschien nog wel even leuker is dan bij papa en mama. Leuk dagje uit, lekker eten en langer opblijven. Meeste kinderen worden dan lekker verwend.

19. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

Dec 27, 2011
    9,175
    10,710
    113
    Ik zou het te lang zonder papa of mama vinden. Maargoed, dat ligt ook erg aan je kind natuurlijk. Logeren leuk, maar zelfs voor de oudste van bijna 5 vind ik 2 nachtjes wel het maximum eigenlijk. De jongste van bijna 3 is nooit langer dan een nachtje bij oma geweest.

Nou heb ik ook wel heel energieke, aanhankelijke en aandachts-intensieve kinderen, die in 2 dagen hun oma's ook wel weten uit te putten en ons enorm zouden gaan missen met nog meer drukte tot gevolg. Van de een naar de ander zou ik ook niet wenselijk vinden.

20. Anna009

Anna009 VIP lid

May 30, 2008
    9,865
    5,136
    113
    Home
    ik vind 2 nachten genoeg
    ik zou persoonlijk nooit langer weggaan zonder mijn kinderen

hier zijn ze trouwens gewend van kleins af aan om af en toe uit logeren en vinden ze dat helemaal geweldig
    i

Share This Page