Hoi, Gisteren hebben we te horen gekregen dat we mogen beginnen met onze 1e IVF behandeling. Reden: endometriosecysten gehad en hierdoor verklevingen. Nu mag ik bij mijn eerst volgende menstruatie beginnen met spuiten van Decapeptyl. Dat geloof ik allemaal wel, maar ik zie zo ontzettend op tegen de punctie. Ik vroeg nl aan mn arts hoe de pijn zou kunnen zijn. Hierop zei ze: ik ga geen mooi weer spelen, maar de punctie zal pijnlijk zijn. Hoe hebben jullie de pijn ervaren? Even voor de duidelijkheid, ik heb verder geen endometriose haarden, alleen heb ik 2x een endocyste gehad (beide weggehaald bij lapo). Loop trouwens bij MCKW en hier krijg je prikjes bij je baarmoedermond en een morfine infuus. Ben benieuwd naar jullie ervaringen hiermee!
Hier viel de punctie mij destijds erg mee gelukkig. Ik kreeg ook morfine maar had de halve dosering zelfs. De reacties zijn idd erg verschillend en het zal per keer ook verschillend zijn. Ondanks dat het hier de vorige keer meeviel zie ik er nu alweer tegenop
Dan begin ik graag met een positief verhaal! Ik heb eigenlijk amper pijn gehad bij mijn punctie en ik had enkel wat verdoving (spuit) bij mn baarmoeder en een zetpil paracetamol. Toen ze de eerste follikel aanprikte schrok ik wel (raar gevoel) maar verder heb ik vol verwondering naar de monitor zitten kijken wat er allemaal gebeurde. Ik lag er niet voor de lol hoor, ik kan leukere dingen bedenken (en zo'n eendebek is ook niet alles), maar echt pijn? Nee, ik zou het zo weer doen. Voor mij was het echt niets om tegenop te zien (maar weet dat niet iedereen dat kan zeggen). Hopelijk heb jij een zelfde soort ervaring.
ik vond het zo ontzettend meevallen. Het vullen van een gaatje bij de tandarts vind ik pijnlijker. Ik had een infuus met morfine en vooraf 1 paracetamol en oxazepam. het is voor ieder anders maar ik zou je niet te veel zorgen maken over de pijn. Het is ook snel voorbij (in mijn geval) en ik heb bedacht dat een bevalling vast pijnlijker zal zijn!! sterkte!
Ik heb ondertussen 7 punctie's gehad en alles zonder verdoving. Alleen 2 paracetamol zetpillen en bij de laatste 3 of 4 punctie's nog 2 diazepammetjes om rustig te blijven. Van alle punctie's heb ik er 1 als vervelend ervaren, en dat kwam puur door de arts die 'm uitvoerde! Mijn eigen arts was die dag vrij en degene die het toen deed (hoofd gyn notabene ) leek verdorie Raymond van Barneveld wel en de follikels waren het dartbord! Maar al de andere punctie's heb ik niet als heel pijnlijk ervaren. Ja natuurlijk voel je het wel en het is zeker niet pijnloos, maar door goed op m'n ademhaling te letten en proberen te ontspannen (voor zover dat gaat in die situatie) vond ik het goed te doen. Op het moment dat ik het pijnlijk vond worden, was ze klaar! Maar ik moet dan ook wel zeggen dat ik een hele fijne arts had en zij het heel rustig en met beleid deed. Onze volgende poging gaan we in Dusseldorf doen en daar ga je onder een lichte narcose, dus dat is voor mij nieuw.
Ik kreeg dormicum. Dan ben je in een soort droom-toestand waardoor je het amper meekrijgt. Ook vergeet je het meteen weer. Ik herinner me wel vaag dat ik wat voelde, maar écht pijn kan ik het niet noemen.
Hier een prik in de bil. Kan niet zeggen dat de punctie geheel pijnloos was, maar opzich viel het wel mee.
hi, Ik vond het uiteindelijk veel minder erg dan verwacht. Ik heb de punctie ervaren als een doffe pijn, die toch wel goed te doen is. Ik had zelf volgens mij ook morfine en nog een tabletje (geen infuus). Ik was uiteindelijk relaxter bij de punctie dan tijdens de terugplaatsing (terwijl dat laatste pijnloos was). De spanning was helemaal verdwenen door dat kalmeringsmiddel. En de roes achteraf is best wel lekker.. Ademoefeningen met verpleegster hielpen mij er goed doorheen, je vangt hiermee de pijntjes op. Ik heb niet om mij heen gekeken omdat ik nogal bang ben aangelegd.. Dus vooral die aardige verpleegster aangekeken en ze hielp mij er zo doorheen. Mijn hsg was trouwens veel pijnlijker. succes! veel liefs
Wij hebben icsi gehad, ivm verminderd zaad Ik heb echt helse pijn gehad, en niet een beetje, maar heeeel hevig! Er werden totaal 28 eitjes geprikt, er kwam geen eind aan die pijn. Ik huilde en huilde en zei steeds dat het moest stoppen en tegen mijn man dat ik het nooit meer doe. Echt vreselijk was het Ik heb bijna een hele week niet kunnen zitten. Ik zat op de bank op een opblaasbare zwemband. Het verschilt natuurlijk per persoon en hoop dat je het niet met al te erge pijn ervaart. Succes bij de behandeling!
Ik kreeg ook bij alle 4 de puncties dormicum vooraf en ventalin via infuus waardoor je even helemaal draaierig wordt.. Op dat moment prikken ze aan. Het is echt prima te doen, bij mij ook maar 1x pijnlijk bij 1 eierstok maar dat kwam meer omdat hij niet mooi naar voren lag waardoor ze meer moesten wrikken en door dikkere wand moesten & vervolgens verder in mijn buikholte.. Dus tja dat was gewoon dikke pech eigenlijk! Want daarna kwam de andere eierstok, en door die vervelende ervaring zag ik er tegenop..maar voelde daar weer niks van! Of ja..niks... Tuurlijk wel iets maar prima te doen! Succes meid, 't komt vast goed! En als je erg zenuwachtig bent, kun je de ivf arts altijd vragen om dormicum tabletjes, avond voor eentje innemen en uur voor de punctie nog eentje. Ben je stuk relaxter!! liefs visje
Jeetje, wat een snelle reacties! Bedankt! En heel fijn om over het algemeen positieve verhalen te lezen. Gelukkig duurt het maar even en je weet dat er een einde aan komt. Dat stelt me wel gerust. @ merah, ik ben je al vaker tegen gekomen volgens mij. Had jij ook geen verklevingen/endometriose?
Durf het bijna niet te zeggen wil je niet bang maken, maar gelukkig zijn er ook veel positieve verhalen te lezen. De eerste twee pogingen heb ik dormicum gekregen. Omdat mijn blaas heel erg in de weg lag en mijn eierstokken hoog liggen hebben ze flink op mijn buik moeten duwen en heb ik de puncties echt als verschrikkelijk ervaren. Bij onze derde poging zijn wij overgestapt naar Düsseldorf, daar gaan alle puncties onder algehele narcose. Wat een opluchting!! Bij eerste en derde poging last gehad van overstimulatie dus ook veel last gehad na de puncties.
Ik was als de dood, maar heb er eerlijk waar niks van gevoeld! Van te voren kreeg ik een tablet Diazepam die ik thuis moest innemen. Vlak voor de punctie kreeg ik een Pethidine prik in mijn bil en 4 verdovingen in de vaginawand. Tijdens de punctie voelde ik alleen wat druk, maar geen pijn. De napijn was wel heftig toen de medicijnen waren uitgewerkt en ik heb flink gebloed. Al met al viel het me 100% mee. Moet wel zeggen dat ik zelf om de Diazepam en Pethidine heb gevraagd want ik zou eigenlijk alleen Paracetamol en die 4 verdovingen in de vaginawand krijgen. Denk dat het dan een stuk pijnlijker was geweest. Ik moest de extra pijnstilling wel zelf betalen, maar het was het meer dan waard.
Snoopy, ik zit ook bij het MCK, heb 3 puncties gehad en vielen alle 3 mee.. Ik was zooo verschrikkelijk bang bij de 1e punctie (ben al bang bij bloedprikken en een infuus) maar ze hebben me zooo goed erdoorheen gepraat en geholpen... ik ben super moeilijk te prikken.. Maar ze nemen echt de tijd en ze prikte me infuus er in 1x in... Van te voren 2 paracetamol nemen... Ik kreeg 2 verdovingsprikken in mn vaginawand... DIe voel je misschien wel even maar dat is 1 seconde... Daarna wachten ze tot de morfine zijn werk doet... ze vroegen voel je je al licht in je hoofd... Toen gingen ze beginnen... Ik moest steeds een diepe hap lucht nemen en dan prikte ze het aan.. binnen 5 min was het klaar... VOnd het zoooooooooooo meevallen... dat ik de 2e punctie helemaal niet meeeer bang was en toen had ik 13 eitjes... VIel ook reuze mee... en de 3e ook echt!!! Dus ik hoop voor jou dat het bij jou ook allemaal meevalt meiss!! heel veel succes
Ook al doelde je nu even op de TS snoopy ben ik blij je bericht te lezen, ik schreef ook bij het MCK topic en fijn om te horen dat bij jou alle puncties zijn meegevallen. Mag me binnenkort ook weer melden
Ik zal mijn verhaal niet vertellen en hoop natuurlijk dat het bij jou mee gaat vallen, maar van de vier puncties zat er een tussen.... als je de pijn een cijfer mag geven tussen de 1 en de 10 dan was dat minimaal een 12! Maar ook deze keer zaten er 28 follikels en dat is gewoon teveel van het goede, ondanks de dormicum, valium, paracetamol en weet ik wat ik allemaal gekregen heb, heb ik echt alles gevoeld. Het voordeel van dormicum is dat je het meeste 'vergeet'. Ik had trouwens ook een punctie, de vierde waar mijn dochter uit is voort gekomen, die enorm mee viel. Bij deze had ik 'maar' vijf follikels en zat ik de volgende dag weer op de fiets richting strand.
Ik heb ook geen positieve verhalen over mijn puncties. Maar het is voor een goed doel, hou dat in gedachten. En beloof je zelf iets leuks voor als het achter de rug is. Ik ben lekker daarna mijn bedje terug in gegaan. De laatste punctie was het heftigste, maar daar is wel mijn dochter uit ontstaan.
Van de follikels er ui halen merkte ik eigenlijk.niks.. wat vooral pijn deed was het drukke tegen mijn schaambot omdat ze er anders niet goed bij.kon. gelukkig was dit bij de eerste eierstok die ze deed want ook t laatste merkte ik er weinig van.. Viel me achteraf mee maar zie er wel tegen.op om t nog eens te doen...
Hahaha jaaa ik ook .. Pfff ook al vielen ze alle 3 mee.. ben toch weer super zenuwachtig voor de 4e.. en ja het is makkelijk gezegd maar ontspannen!!!! Dat maakt het zoveeeel makkelijker voor hun, en zo minder pijnlijk voor jezelf.. Wanneer begin jij weer?