Je kan toch gewoon bellen? Zeker omdat je kindje een hoge hartslag heeft hartslag kan ook reageren op weeën..niet geheel onbelangrijk lijkt mij
Ja sorry mappel maar nu moet je even aan je kindje denken en niet zo moeilijk doen over dat bellen hoor.... Sorry ik bedoel het niet verkeerd. Maar wordt er nu zelfs een beetje moe van dat je je schijnbaar zorgen maakt maar niet belt?
Mee eens! Zeker gezien het vorige topic van ts. Bij Lisa had ik vanaf 2:30 weeën. Ik twijfelde (liep al wel overtijd) en wist pas om 7:30 dat het echt begonnen was, toen werden de weeën wat heftiger (onder de douche). De vk was er rond 9:00 en toen had ik 5 cm, om 11:00 is ze geboren. Ik denk trouwens niet dat je weeenremmers krijgt met 36+6. Maar je moet wel naar het ziekenhuis met die termijn. Ik had bij Eva trouwens erge pijn toen ze ging indalen, leek op weeen (achteraf gezien ook). Maar toen heb ik ook de vk gebeld. Die kon me toen dus gerust stellen (was toen pas 33 weken).
Mee eens! O en iemand schreef dat als je weeeen om de twee minuten had je nu al lang was bevallen. Daar wil ik op reageren: dat zou fijn zijn maar hoeft niet hoor!! Ik spreek uit ervaring. En een vriendin heeft het zo 36 uur gehad. Wel goede weeën maar toch een lange bevalling. Alleen klinken de weeën van mappel wel minder heftig.
Ik denk niet dat ze serieuze weeën heeft. Maar zou wel de vk bellen. Je hebt geen idee of dit al wat doet. En wat het met je baby doet
Je moet hier niet om bevestiging vragen maar bij je vk. Dit is een forum waar mensen je advies geven die je niet kent. Je betaalt de vk via je ziekenfonds ze is niet vrijwillig aanwezig het is haar werk. Gewoon bellen helemaal nu het al de hele dag aan houdt. Straks is er toch iets aan de hand en heb je spijt dat je niet eerder hebt gebeld.
Ik zou gewoon bellen. Bij mijn dochter was ik 36w4. Had ook de hele dag wat buikpijn en rugpijn, niet echt heel pijnlijk, maar anders dan "normaal". Het was mijn eerste en wist echt niet wat ik kon verwachten en wilde ook niet bellen. 24 jaar en voelde me ook beschaamd hahaha. Gelukkig was mijn moeder zo "eigenwijs" om de vk te bellen. Die zei doodleuk: nee kan niet, eerste zwangerschap, niets aan de hand. Moeder toch aangedrongen en toen zei ze: ga maar naar her ziekenhuis, zal wel blaasontsteking zijn, binnen een half uurtje ben je weer thuis. Dat werd iets langer . 12 uur later was ik bevallen van mijn dochter.. Had inmiddels 4 cm ontsluiting, toen ik in het zkh aankwam. Gewoon bellen dus! Het kan geen kwaad om 4x extra te bellen, wel om 1x te weinig te bellen..
Heb je nog gebeld? Ben het helemaal eens met de rest, echt bellen en niet pas morgen. Het gaat om je kindje, beter te vaak gebeld dan te weinig.
Ben benieuwd hoe het is.. hoop dat alles goed is. Ik had in je situatie wel ff de vk gebeld, het is hun werk. Je gaat bijv toch ook savonds nog naar een restaurant, heb je toch ook geen medelijden met de bediening bezwaard voelen is echt niet nodig.. sterkte iig!
dat was ik hihi ik doelde daar op dat de meeste vrouwen die om de 2 minuten weeen hebben al een eindje op weg zijn en dat het bij de 2 minuten vaak enorm pijnlijk is (en vaak duren de echte ontsluitingsweeen langer dan 30sec daarom dacht ik aan vooweeen. maar je hebt gelijk er is een klein aantal vrouwen waarbij het anders verloopt ) maar voorweeen kunnen wel overgaan in echte weeen. dan word het in de meeste gevallen krachtiger. ik las dat je het nu in je rug begon te krijgen. dan trekt je baarmoeder al behoorlijk samen. heb je dat ook in rust? p.s ben je deze dagen druk in de weer geweest? ook daar kan je behoorlijk krampen van krijgen. als je niet druk in de weer bent geweest en je hebt in rust nog steeds aanhoudende krampen toch even je verloskundige bellen. die begrijpt echt wel dat je je zorgen maakt en zo niet heeft ze pech.. het is jou kindje en als jij wilt dat er naar gekeken word dan moet ze dat gewoon doen. en anders kan je ook het ziekenhuis bellen voor vragen.er loopt altijd een dienstdoende.cijfer jezelf niet weg meid. stress is ook niet goed voor je. probeer aan jezelf en je kindje te denken en niet aan wat je vk van je denkt.
Ik vind jullie reacties heel lief hoor, maar ik maak me geen zorgen. Ben ik paniek aan het zaaien? Als dat zo is, komt dat totaal verkeerd over. Ik ben vooral nieuwsgierig naar ervaringen. Ik heb nou eenmaal geen zussen of goede vriendinnen die zwanger zijn. Ik sta hier best alleen in, ik voel me heel vaak onzeker. Doe ik het wel goed? hoort het erbij? Is het normaal? Daar is een forum toch ook voor bedoeld?? De enige 2 keren dat ikmij echt zorgen heb gemaakt, en dus de vk gebeld heb, was met 26 weken toen ik ineens een bloeding kreeg (belde om 22 u savonds en ze wilde ook niet komen kijken, ze was zelfs boos dat ik zo laat daarover belde, vandaar dat ik niet goed durf) En eerste kerstdag, toen ik geen leven meer voelde, ook toen liet de vk blijken niet blij te zijn, zeker toen achteraf alles goed bleek. Afgelopen week heb ik bel instructies gehad en daarin vertelde de vk dat ik alleen moest bellen als: - weeen een minuut aanhouden en om de 3/4 min komen gedurende een uur achter elkaar (mijn 'weeën duren maar 20/30 sec, dus geen reden tot bellen) - vliezen breken voor de 37 weken (die van mij zijn nog intact) - vliezen breken en er zit een kleur doorheen (is ook niet het geval) Dus ik zie nog steeds geen reden tot bellen hoor. Ikvoel me ookheel relaxed, ik was benieuwd naar jullie ervaringen hiermee, in hoeverre hier al iets over te zeggen valt. Dus sorry als ik, evenals mijn andere topics, jullie het gevoel geef met veel zorgen te leven, want dat doe ik niet, anders had ik inderdaad al wel een keer gebeld. Ik zal voortaan geen topics meer openen met vragen, ik schijf ze op en zal ze aan mijn vk stellen wanneer ik op controle ga. Blijkbaar stel ik hier de verkeerde vragen. Slaap lekker allemaal xxxx
Sorry hoor, maar wat een verschrikkelijke verloskundige heb jij zeg! Ik had gelijk een andere gezocht. Ze wordt betaald om haar werk te doen. En daarbij horen ook telefoontjes die misschien op een "niet zo handig" tijdstip komen. Had ze maar een 9-17 uur baan moeten zoeken hoor..
Het gaat er niet om dat je de topics opent, daar is het forum voor Het komt op mij wel over alsof je heel onzeker en bang bent, wat ik niet raar vind in je situatie. Alleen kan een forum je niet vertellen of je weeen hebt, waarom je je kindje niet voelt en of je normale afscheiding hebt. Dat zijn zaken voor een vk of dokter.. maar de vele belnou reacties zijn omdat je je situatie wel als zorgelijk beschrijft..
Idd.. Je geeft zelf de hele dag aan dat ze om de 2 minuten komen en ze zijn ook in kracht toegenomten. Een warme douche heeft ook niet geholpen. Dit is lijkt mij het moment waarop je de situatie even voorlegd aan de vk.
Precies. Er groeit een kindje in je buik en daar zorg je zo goed mogelijk voor. Nu al. En straks als dat kindje geboren is wordt je een mama tijger die haar baby beschermt en zich niet laat stoppen Door angst om te bellen als er met baby wat is. De vk is de persoon die de kennis en ervaring heeft. Jij bent lief en wilt haar niet voor niets storen maar draai het eens om. Je zorgt nu voor jouw kind. En zij doet haar werk. Helaas doen sommige vk.s dat beter en tactvoller dan andere. Die van jou is misschien super kundig . En ook heel goed in haar grenzen bewaken. Jij lijkt daar moeite mee te hebben. Dus uit je je onzekerheid op een forum. Maar misschien geven wij wel een verkeerd advies. Het gaat hier om jou. Om jullie baby. Dus vraag haar .....
Ja ik begrijp dat wel, het enige wat ik met dit topic wilde bereiken, is verhalen horen van jullie. Ik hoor zo vaak dat voorweeen erbij horen. Ik wil daar niet meteen over bellen. Ik ben meer het type afwachten en als het doorzet bel ik wel een keer. Volgensmij waren het voorweeen, want het heeft niet echt doorgezet vannacht. Het rommelt nog wel, maar neemt zeker niet toe in kracht. Als ik me echt zorgen maak bel ik wel, natuurlijk gaat ons kindje voor!! Ik heb ook een hele lieve man met wie ik overleg als ik twijfel, het is voor ons alleen zo nieuw.. En het klopt, onze vk is niet heel tactvol, ik heb er 5. 3 daarvan zijn super lief, ik tref alleen net altijd de verkeerde wanneer ik bel, die me altijd een heel naar gevoel geeft wanneer ik bel.
Misschien een idee om het eens te bespreken met die vk of met een andere dat je geen fijn gevoel hebt bij haar? Voor ze straks bij je bevalling aanwezig is en je je daar onprettig bij voelt... Verder geen ervaringen, dit is mn eerste zwangerschap en ben nog niet zo ver!
Oké je hebt duidelijk gemaakt dat je je geen zorgen maakt... Al kom je idd niet zo over dus vandaar al die reacties denk ik. Je vk is wel behoorlijk onrespectvol zeg, bloedverlies is geen reden tot paniek? Dit zou ik zeker niet zo laten want die mevrouw heeft blijkbaar geen hart voor haar vak als ze je lastig vindt omdat je in de avond belt.
Bij echte weeen bij een eerste kind zat je waarschijnlijk nu niet meer op het forum. Je voelt je dan ook niet meer relaxed. Adem in, adem uit. Komt tijd komt de echt wee. En dan kijk je er niet meer naar uit Succes! En de baby komt echt echt.