Zal het begonnen zijn??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mappel, 28 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mappel

mappel Niet meer actief

Als er geen medische reden is, kan dat niet zo maar... maar er zijn nog 3 hele hele lieve over:)

2. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Hoe gaat het nu mappel?

3. mappel

mappel Niet meer actief

Ik.ga zo nasr de vk, het rommelt nog steeds, gister continu harde buiken, dus ik vraag wel of ze even wil kijken of er heel misschien al opening is? Ik reken nergens op hoor...maar wel vreemd dat het zo lang door blijft gaan zeg..als dit nog 4 weken duurt zou dat wel vermoeiend zijn...

4. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Bij mij begon het voorwerk met 36wk.. Ben met 38+2 ingeleid.. Zo irritant die voorweeen :) net alsof er een cadeautje voor je ligt met het papier een stukje open en je mag het niet verder open maken :)

5. mappel

mappel Niet meer actief

ja precies:) heel vervelend... vlk wilde nog niet kijken, vond het nog een beetje vroeg... misschien volgende week..

6. Miekjepiekje

Miekjepiekje Bekend lid

29 dec 2011
    696
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mijn vorige zwangerschap heb ik in het weekend heel erg last van voorweeen gehad. Zo erg dat we tijdens het eten bij m'n schoonouders naar huis zijn gereden omdat ik mijn schoonmoeder dacht dat het begonnen was. Niks aan de hand.
    Die woensdag had ik voor mezelf bedacht dat ik het ook wel prima vond als ze nog even zou blijven zitten. En prompt braken die nacht mijn vliezen. Wat ik wil zeggen: baby's komen als je het niet verwacht:D

7. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Mappel het is logisch dat je het niet herkent..Ik lag met 30 weken in het ziekenhuis met een hoge vliesscheur. Kreeg longrijping en een week later weeenremmers. Heb tot en met week 38.1 (toen werd ik ingeleid ivm insuline gebruik door zw diabetes) weeen (voor) gehad. En ik zat in hetzelfde schuitje als jij. Je weet bij je eerste niet wat je moet voelen.

Toen ik met het inleiden de eerste wee kreeg dacht ik ; aha...dit is dus een echte wee! Die voelde vele malen heftiger aan. Toen ook een weeenstorm gekregen door het infuus, nou toen besefte ik me pas dat al die weken die voorweeen hierbij vergeleken niets voorstelden.

Alleen..dat weet je dus niet als je nog nooit bevallen bent.

Ik heb hier een langlopend topic gehad en dacht werkelijk elke dag te bevallen haha..(onder mijn vorige account Ukoldaatje) en ook ik dacht bij elke klapscheet dat het zover was hahaha...

Ook ik startte vaak een nieuw topic...

Maar eerste kindje (2e eerste hebben we geadopteerd) en 5 missed abortions zorgden voor heel veel stress en zorgen en ik was stikonzeker.

Nu hoop ik het anders te doen deze zwangerschap, maar ik weet nu ook wat je kan verwachten en dat is zoooo anders!

Hoop dat het goed met je gaat....

8. AuroraM

AuroraM Actief lid

15 mei 2013
    167
    1
    18
    Gooi
    Eigenlijk toch gek dat vk niet even wilde kijken. Ik weet dat dat het beleid is hoor. Ze willen liever niets starten door er aan te zitten . En dat is ook best logisch maar na zoveel voorween is het ook wel fijn om te weten waar je staat toch?

Ik las net een stukje over weeën niet herkennen bij een eerste. Ik ben het daar mee eens maar het kan ook andersom. Bij mijn eerste heb ik twee dagen buikpijn gehad. Met 34 weken. Uiteindelijk tweede avond werd het erger en vk gebeld. Die wilde niet komen grr. Dringend aangedrongen en de beste mevrouw heeft met haar hand op mijn buik gevoeld en voelde geen weeën.
    Niks geen inwendig onderzoek.Ik had trouwens ook aangegeven dat ik dacht vruchtwater te verliezen. Maar nee hoor, ik moest maar lekker in bed gaan liggen en ze kwam de volgende dag wel weer kijken.
    Nou zo ver kwam het niet want de volgende ochtend verloor ik bloed en slijm. Heb een daadkrachtige mama die zei we gaan naar ziekenhuis. Ik was ten slotte pas 34 weken zwanger. Daar bleek dat ik al 4 cm ontsluiting had, baby in stuit lag , een voet omhoog en een omlaag en een voet door de ontsluiting heen zakte. Maar goed dat ik niet in bed was blijven wachten op vk :). Is spoed keizersnede geworden en heb nu een medische indicatie daardoor.
    Later bood ze wel haar excuses aan voor de verkeerde inschatting.
    Maar ja, had ik niet zo veel aan.
    Wat mij daar heel erg van is bij gebleven is a luister naar je eigen gevoel, dat weet meer dan welke vk ook
    en b, bevallingen verlopen niet altijd volgens het boekje .

9. mappel

mappel Niet meer actief

Wat een lieve reacties weer. Ik vond het ook heel jammer. Vandaag voel ik me uitstekend, heel veel energie, geen harde buiken meer en baby beweegt goed. hartslag van de baby is ook gedaald gelukkig.
    Ja die onzekerheid die blijft wel hoor, bij een eerste weet je het gewoon niet!! Ik blijf gewoon afwachten en voor nu lekker genieten! Vk van vandaag heeft ook gezegd dat ik eerder aan de bel moet trekken als ik het niet vertrouw, deze werd een beetje boos dat ik soms te lang wacht...

10. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Nou luisteren naar je vk :D

11. mappel

mappel Niet meer actief

Ga ik ook doen.

Oh jee dames, de krampen zijn weer begonnen... heftiger dan zaterdag. Jeetje, als die voorweeen echt elke dag komen lijkt me dat niet heel chill....

12. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Misschien... Komt het cadeautje nog in 2013 :)

13. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Spannend!!!!!!

14. stefanie912

stefanie912 Bekend lid

10 feb 2012
    707
    2
    16
    mag enorm graag knutselen, 3d en taarten maken met
    Friesland
    Hey mappel lees nu alles al med, maar als je krampen en voor weeen nog krachtiger komen, moet je even een uur lang de tussen poses bij houden hoe lang tot de volgende kramp en dan even in tussen tijd lekker douchen en blijven de krampen door gaan dan toch echt bellen hoor. Ik had met mijn bevalling ook niks door, maar had alleen rug weeen die als kramp /spierpijn begon en later echt hels pijn deden.. . Bel daar zijn wel voor! ?!!!!!

15. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Afwachten maar weer......

16. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Hoe gaat ie?

17. mappel

mappel Niet meer actief

warme kruik en het stopte weer... :( ik weet dat ik nog wel even kan door lopen, maar steeds denk ik toch 'misschien begint het nuwel' slopend..

18. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Om gek van te worden he meid :(

Nog even..... ;)

19. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Bij mij hebben die voor weeën 3 weken geduurd, was geen pretje. Iedere avond wa het raak. En toen het eindelijk een keer rustig leek te blijven, braken mijn vliezen.

Hopelijk gaat het bij jou wat vlotter.

20. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Hoe gaat het ondertussen met je?

Deel Deze Pagina