Hallo, Ik ben een meisje van 20, ben al 6 jaar samen met mijn vriend en we wonen nu ongeveer een jaar samen in ons eigen huisje met een katje en een hondje, kortom alles er op en er aan Ik heb altijd al de wens gehad om vroeg zwanger te worden. Maar nu merk ik de laatste maanden dat het toch wel heel erg kriebeld. Mijn vriend is 24 en twijfeld nog. Hij wil het wel maar is bang voor de slechte financiële tijd. Hij is muziekant en verdient daarnaast geld met bijbaantjes, maar dit is natuurlijk geen ontzettend stabiel inkomen. Ik zelf wek in de zorg maar zou voor mijn kindje toch tot de school tijd wel alleen partime of helemaal niet willen werken. Mentaal zijn we er absoluut klaar voor. Eigenlijk ben ik opzoek naar andere jonge mamas. Of andere jonge mamas to be En jullie verhalen en financiële situaties enzo. Liefs, M.
Hier nog een jonge mama to be! Ben zelf ook 20 jaar en we zitten nu in ronde 6.. Hoop dat ik snel zwanger kan zijn. Maar ben wel erg onzeker!! Anders moet je eens een kijkje nemen in ons clubje! http://www.zwangerschapspagina.nl/zwanger-worden-clubs/392409-jonge-wannebee-and-soon-to-be-mamas-deel-4-a-18.html#post13738858 Dat zijn allemaal jonge mama's of meiden die mama willen worden
ik ben zelf 21 ! kan prima hoor, als jij het zo voelt dan is het toch zo. ik sluit me aan bij muml, kom gezellig bij ons kletsen
Natuurlijk is het lekker als je door voldoende geld achter de hand te hebben je kleintje alles kunt geven maar als je wens zo sterk aanwezig is denk ik dat je het met wat onzekerheid ook wel red. Ik heb zelf pas een paar maanden dat gevoel en ik word binnenkort 30 dus daar kan ik verder niet echt over meepraten maar er zitten volgens mij genoeg meiden van jouw leeftijd.
Was zelf ook ontzettend jong toen ik samen kwam met mijn vriend, een jaar of 13 nu zijn we een heel stuk verder maar wij, ik en mijn vriend (hij meer dan ik) waren er al vroeg bij met een kinderwens. Ik was 17 toen het begon en het enige waar ik aan kon denken was kinderen, een jongen of een meisje voor mij maakte het niet uit, ik wilde het gewoon. Ik ben nu 25 en eerlijk is eerlijk. Ik heb 8 jaar lang tegen mijn moeder gevoel gevochten tot nu toen omdat ik erg onderdruk stond, financieel, familie, etc. Nu hebben we een stabiel inkomen en als ik terug kijk op de afgelopen 5 jaar dan had ik dit veel eerder moeten doen want op mijn 20e zat ik financieel in de zelfde situatie maar emotioneel niet. Meid, als je niet nog 3 of 4 jaar lang wil vechten tegen je gevoel, en je bent er heel zeker van, dat je het aankan, de zwangerschap. Dan moet je het gewoon doen, jou eigen gevoel is het belangrijkst als jij denkt dat je het kunt, ga ervoor. Inmiddels ben ik ook al 28 weken zwanger en ik voel me zo geweldig, het is prachtig hoe er een kindje in je groeit, ik weet nog niet wat het is maar heb wel al namen, en rara, het zijn exact dezelfde namen als die ik had toen ik 19 was, alleen de schrijfwijze is een twijfel. Als je wil praten, ik ben er. Succes meid!
Hallo.. Gevoel komt mij zo bekend voor, ik ben inmiddels al 25 geworden. door mijn stage op een kdv word alleen maar erger. haha. maar inderdaad als jij vind dat je kunt moet je doen. ik ben eens met wat Suzee schrijft Gr ikkehouvanjou
Hallo dames,ik ben ook 21 en mijn vriend 24,wij hebben ook al sterk de kinderwens,zit nu in ronde 8,spannend!!
Ik herken het helemaal, ikzelf ben net 23 geworden en we zitten nu in ronde 1. Mijn vriend is nu 31 en inmiddels zijn we alweer 7 jaar samen, waarvan we er 2 samenwonen..ik kan echt niet wachten tot ik zwanger ben!! Soms ben ik wel eens bang voor wat andere mensen er van zullen zeggen..maar ach...wat zou het ook..als wij maar gelukkig zijn! Ik zou zeggen, volg je gevoel!!
De mensen praten tog wel,als je er zelf maar een goed gevoel bij hebt tog!ik ben bij de dokter geweest omdat ik een cyclus oversloeg,hij keek me een beetje lachend aan omdat ik 'nog jong' was,dat weet ik maar dat is nog geen reden om niet je wens na te leven
ik herken dit ook zo ongelofelijk goed! ik ben zelf 23 en mijn vriend 26 en nu bezig met ronde 7. ik heb die kinderwens altijd al gehad riep altijd als jong meisje ala iemand vroeg wat wil je worden: moeder! terwijl iedereen beroemd of ballerina wou zijn haha ik woon nu sinds een tijd in een mooi huisje met nog 2 lege slaapkamers en sinds ik daarwoon zijn mijn hormonen totaaal op hol geslagen! soms word ik helemaal gek van het gevoel het lijkt wel een soort drang ofzo! ik kan niet wachten tot er een slaapkamertje gevult wordt! en finacieel tja veel hebben we ook niet!aar ben er van overtuigd dat er een mamoer is om het te redden! heel veel succes! xx
Ik had ook al heel jong een kinderwens, mede doordat ik op mijn 19e een miskraam heb gehad. Heb bijna 2 jaar op mijn vriend moeten wachten totdat hij er ook klaar voor was. Gelukkig was ik in ronde 2 zwanger en mijn vriend en ik worden op ons 22ste papa en mama.
ik ben jong bewust moeder geworden nog net 19 nu 21. wij willen al even voor een volgend kindje gaan intussen op ronde 13.
Ik herken mezelf, ik ben 20 en mijn vriend is ook 20. En wij hebben ook al heel sterk de kinderwens. Ik zit nu in ronde 4.. Ik ben nu op moment 2 dagen overtijd... dus allemaal spannend en even afwachten.
ik werd op me 19e moeder bewust gekozen heb er nooit spijt van gehad we hadden ook niet zo heel breed maar je kan het zo duur maken als je zelf wil he ik zeg ga ervoor als je er klaar voor ben wie weet hoe lang het duurt voor je zwanger bent
Ik heb altijd een hele sterke kinderwens gehad. Wilde het liefst op mijn 19e al moeder zijn, echter is zat nog op school en wilde zelf eerst die financiële zekerheid. Nu ben ik 24, ben alweer een aantal jaar klaar met school, heb een vaste baan en ons huis is helemaal af om voor uitbreiding te zorgen . Mijn vriend en ik hadden dan ook besloten dat het tijd is voor ons en ik ben inmiddels 15 weken zwanger. Persoonlijk hecht ik veel waarde aan de financiële basis. Een kind heeft niet veel nodig, maar naast je kind heb je ook nog jezelf en je huis/vaste lasten en onverwachte uitgaven. Ook zou ik er pas voor gaan als je er samen klaar voor bent en dus 100% achter deze grote beslissing staat.
Hier ook was net 1 week 20 toen ik erachter kwan dat ik zwanger was is wel geplant was al jaartje gestopt met de pil toen werkte ik nog max 30 uur flex contract bij zeeman maar moest er toen uit omdat ze ginge verhuize tijdelijk of moest helemaal naar gorichem wat meer als.half uur rijde is kreeg toen contract bij schoonmaak bedrijf heb net genoeg om me rekeningen te betale heb miss in de maand met zorgtoeslag 100 euro over of nog niet eens mijn vriend werk wel fulltime we hope dat we het kunne redde ben wel ander werk aant zoeke maar als ze er achter kome dat ik zwanger ben gooie ze me eruit mijn baas weet het nog niet over 3 weke vertel ik het omdat ik dan 14 weke ben en dan is het veilig mijn contract wordt eind januarie hopelijk verlengt dat ik nog gewoon werk heb want doe me werk verder goed dus hoop wel op goede afloop vraag eerst of mijn contract verlengt wordt in januarie als.hij zeg ja zeg ik oke daar ben ik heel blij mee want heb nieuws en.dan vertel ik dat ik zwanger ben en mijn collega vind het.heel leuk om met mij te.werke en.vertel ik dan ook dat ze niet wil dat ik weg ga dus hoop dat hij het goed oppakt want als het niet verlengt wordt hebbe we groot probleem weet niet of ik dan eventueel uitkering kan aanvragen als het fout gaat maarja heel veel succes meid en anders alvast goed spare dan je wat achter de hand heb zou het er gewoon overhebbe met je vriend Gr
Ik ben het helemaal met je eens! (En gefeliciteerd met je zwangerschap!!!) Een goede financiële basis vind ik ook belangrijk. Er zal toch eten op tafel moeten komen en de rekeningen blijven ook gewoon binnenkomen wanneer je een kind hebt. Je kind hoeft heus geen merkkleding, je hoeft heus niet 3x per jaar op vakantie en dure cadeaus hoeven ook heus niet. Maar ik ken mensen die niet eens geld hebben om met hun kinderen een dagje naar het zwembad te gaan. Wil je dat? Ik ben vorig jaar al afgestudeerd maar kan geen baan vinden... Als we nu een kind zouden krijgen dan denk ik dat we het net aan redden met rondkomen. Sparen lukt dan niet meer. Ik wil toch graag een baan (3 dagen werken in de week zou bij wijze van al voldoende zijn), niet alleen om het geld maar ook voor het uit huis zijn, sociale contacten en gewoon om het werken zelf (heb niet voor niets een diploma). Ik wil ook heeeeel graag mama worden (word in dec 26 ) maar ik wil toch niet elk dubbeltje om moeten keren om rond te komen. Ik hoop dat jullie er samen uit komen!
Hier 24 en al 6jaar bezig. Jij hebt werk in de zorg, hij bij baantjes. Misschien dat hij dan thuis kan blijven bij de kleine en vanuit huis gaan solliciteren.