hoi hoi, ben ik weer hoor....t is even een tijd rustig geweest (alles went natuurlijk) maar nu heeft mijn zoontje sinds een week of drie erg onrustige huid op de wangen en iets uitslag op beentjes/armpjes. in de afgelopen 3 weken is dit alleen maar verergert, hij heeft nu ook zichtbare jeuk eraan...naar de huisarts geweest zojuist, en ja hoor: eczeem. zijn wangen en boven de ogen zitten eronder zijn armpjes / bovenarmpjes en schouders (echt heel erg daar) op zijn beentjes paar plekjes.... hormoonzalf gekregen, moet toch wel verbetering zien met 4 dagen zei ze, anders komt het van binnen uit en kan het een koemelkallergie zijn... Weer die allergie he die ter sprake komt. 3 weken geleden bij KA geweest, die zag geen enkele bezorgheid. Eczeem had hij toen nog niet, was meer een erg droog huidje. Verborgen Reflux kreeg hij al Losec (wel laag gedoseerd, 5mg 1d en hij weeg 6,5kg) en JBPM voor en dat gaat goed zeg maar. Hij slaapt ook echt beter.... Hij heeft ook altijd moeizame ontlasting gehad, eerst heel brijerig dat je hem moest helpen met een thermometer. Nu sinds 3 weken allemaal dunne poepluiers...stuk voor stuk, lijkt soms echt diarree... en hij is verkouden...al vanaf geboorte, maar niet ernstig...(ach, welke baby niet he!). Nu 7nov aanval van pseudokroep gehad, en nu hoest hij nog steeds (welke baby niet....?) toen hij 5weken was ben ik bij een bioresonantieth. geweest (vanwege onrustige drinken,onrustig slapen). Ze zei toen: reageert op lactose. bij osteopaat geweest: die vind het hem goed aanvoelen en zei geen reden te zien voor n allergie, omdat hij zo ontspannen aanvoelde. de huisarts zegt dat t misschien wel goed is om de voeding te gaan veranderen, gezien alle klachten bij elkaar opgeteld toch wel kunnen leiden naar een allergie... wat vinden jullie? zal ik de voeding gaan veranderen? pepti of nutramigen?
heey petra, Nou lijkt mijn verhaal wel over mijn zoontje.. Ons mannetje heeft zelfs een week in het ziekenhuis gelegen omdat hij zoveel huilde/krijste niet normaal meer. Toen werd er kiss geconstanteerd (scheve nekwervel tijdens de bevalling opgelopen). Daar krijgt hij nu behandeling voor bij een manueel therapeut. Maar dat verborgen reflux komt me ook wel bekend voor. Maar ons mannetje had ook continue na de fles dat hij zo overstuur was. Dus ben vrijdag begonnen met andere voeding (friso intensief) dit is voor koemelkallergie. En we hebben in 1x een mannetje wat ontzettend veel slaapt en zo relaxt is. En ook is de verborgen reflux VERDWENEN. Ook ons mannetje kreeg eerst jhbp, en raakte daar ook van aan de diarree. Hij had wel 4x op een dag zijn rug onderzitten van de poep. En dan gilde hij het uit. Moet zeggen dat het (nu maandag) de vierde dag is dat wij de andere voeding proberen en ik zie zo goed verschil. Hij ligt ook gewoon lekker rustig bij je en is niet meer zo verkrampt. Meid ik zou zeggen probeer het een paar weken, want volgens mij moet het vrij snel zichtbaar zijn als het kma heeft. Want ik weet dat het gewoon zo verschrikkelijk is om te zien dat je kleine overal last van heeft. succes en als je nog vragen hebt hoor ik het wel... groetjes rensje.. ps ik zie dat ons mannen maar een paar weekjes schelen. oja en de kinderarts zei tegen mij dat kma vaak rond de 2 a 3 maanden zichtbaar word.
het slapen is nu gewoon geen probleem meer, hij slaapt goed. moeizame ontlasting is voorbij, nu dan wel dunne luiers maar daarbij heeft hij eigenlijk geen krampjes... zijn flessen drinkt hij sinds 4 a 5 weken ook rustig (door losec en jbpm?) lacht super veel is niet verkrampt ofzo... en ontroostbaar huilen heeft hij nooit gedaan... dus ja...is het dan wel een kma?
Het zou kunnen hoor! Finn heeft ook KMA en is nooit echt een vreselijke huilbaby geweest. Hij sliep zelfs met 6 weken al door! Hij heeft ook verborgen reflux, maar met 3 maanden ongeveer kreeg hij hele gebarsten wangen...en hij begon heeeeel erg te stinken (zn ontlasting en scheetjes dan) Hij was idd ook al vanaf de geboorte verkouden (dat is nog steeds niet helemaal weg) Bij Finn ging het ook een stuk beter nadat we eerst zantac en nutriton probeerden voor zn verborgen reflux, maar na een poosje was het weer mis! Maar ik moet wel zeggen dat hij altijd verstopt heeft gezeten met zn onlasting en altijd last heeft gehad van krampjes e.d. Dat is geen moment weg geweest (ja nu...) We hebben ook al een provocatie proef gehad...dus het staat hier wel vast dat het KMA is.. Ik zou alleen als ik jou was niet op eigen houtje gaan experimenteren met voeding...ik zou je KA bellen! Dan heb je ook nog eens de kans dat het vergoed wordt (wat ik zelf het enige pluspuntje vind aan zn allergie...die pakken kosten gewoon 30-!!!)
Ja, als ik jou was zou ik meteen over gaan op pepti (hier hebben we daar heel goede resultaten mee, nutramigen ken ik niet). Het is al vanaf de geboorte aan het rommelen en verkoudheid hoort ook echt bij de allergie. Ik ken geen baby's die al zo lang verkouden zijn en altijd hoesten, dus ik denk dat andere voeding daar ook verlichting zal geven!
ik zou als je het gaat proberen inderdaad wel samen met cb of ka doen. Wij doen dit in samenspraak van de ka. Mijn mannetje loopt al daar sinds hij 4 weken oud is. Maar waarschijnlijk hebben al zijn klachten te maken met de koemelkallergie. Dus anders overleggen en proberen, er bestaat helaas geen test waar je het uit op kunt maken. Je zult dan moeten switchen met de voeding. Moet wel zeggen dat ons mannetje weer geen exzeem heeft, dus ieder reageert toch anders... Weet wel dat mijn kleine sinds zaterdag zoveel ontspannender is. S'nacht sliep ons mannetje ook al door vanaf 5 weken alleen overdag was een drama. Heb echt weken met hem op de arm gelopen en troosten. En als hij dan stil was en ik hem weglegde omdat hij sliep, begon hij meteen weer. Heb zelf ook heel wat traantjes gelaten. Ik hoop dat het zo blijft. Net nog de kinderarts gesproken en die zei al als hij na 3 dagen al zon verschil heeft kun je wel bijna met zekerheid zeggen dat hij koemelkallergie heeft. Het enigste wat ik wil (en alle andere moeders) dan je kindje zich happy voelt. succes ermee... groetjes rensje
kinderarts heeft gebeld, en wil dat we 3 a 4 dagen even afwachten hoe hij reageert op de hormoonzalf. verbetert t eczeem niet, dan gaan we pepti proberen. verbetert t wel, dan is het geen kma (zegt hij..) toevallig heeft hij vanmiddag weer ERG onrustig de fles gedronken, wel willen maar telkens weer wegduwen...pppfff en de fles van zojuist ook wel onrustig, maar gelukkig iets minder...met als gevolg een flinke dunne poepbroek... weet je wat t lastige is van dit, elk symptoom los van elkaar komt ook gewoon voor bij baby's. en alle dingen bij elkaar opgeteld kan KMA zijn, maar dat hoeft weer niet........
Als je echt zeker wilt weten of je kindje wel of geen kma heeft, zou ik voor 4 weken overstappen op pepti. Zou niet direct nutramigen doen. Dat is pas nodig als kindjes nog slecht reageren op pepti. VSM heeft een goede zalf voor eczeem, de cardiflor en dan de zalf variant. Binnen het alternatieve circuit wel. Ons zoontje gaat naar een arts wat kinesiologie en homeopathie doet. Deze kan verschillende stoffen (zoals koemelkeiwit, wol, huisdieren etc) of producten zoals voeding, testen.
Ik zou gewoon de richtlijnen van de kinderarts volgen. Mijn zoontje heeft kma, en ook vastgesteld door provicatietest. Als het niet vast gesteld is blijft kma een grijs gebied. Ik denk dat hij wel een punt heeft betreft het eczeem, hier heeft het bijna een jaar geduurd voordat (met hormooncreme) de eczeem onder controle was. Ik zou niet gaan beginnen met cardiflor zalf e.d of het alternatieve circuit. Wacht eerst even je kinderarts af en wat er uit komt met de hormoonzalf. Eczeem hoeft natuurlijk geen kma te zijn! Als hij wel zo is zal hij met jou de voedingen uitproberen en dan kom je vanzelf ergens op uit. Wij kwamen toen op neocate uit. De meest bewerkte voeding (en duurste, 110 euro voor een pot! ) Maar goed, vertrouw op je kinderarts. Werkt het niet kun je altijd nog verder kijken! Succes!
Ik sluit me aan bij de rest, al snap ik dat je NU actie wilt. Is de eczeem minder? Butterfly: Neocate, jeetje. Ook nog andere allergien of alleen kma?
@ Butterfly, waarom niet cardiflor gebruiken? Hormoonzalf bevat toch corticosteroiden en dat heeft bijwerkingen. Hormoonzalf zou ik pas gebruiken als geen andere zalf verbetering oplevert. Ons zoontje had extreem eczeem. Zat van top tot teen onder en echt het vurige eczeem. Uiteindelijk kregen wij ook hormoonzalf, omdat het niet onder controle te krijgen was. Tijdens het smeren werd het eczeem minder, maar als we stopte met de hormoonzalf waren we binnen 2 dagen weer terug bij af. Wij wilden niet met deze zalf blijven smeren. Onze huisarts adviseerde de cardiflor. Sinds dat wij deze zalf gebruiken en wij tevens ook bij een alternatieve arts zijn geweest, is het eczeem hier voor zo'n 70% verbetert. Dit omdat wij via deze arts erachter zijn gekomen dat er nog meerdere factoren, buiten de kma (die vastgesteld was dmv provocatie), waren voor zijn eczeem, oa het wasmiddel. Eczeem wordt bijna altijd door iets veroorzaakt. Dit kan iets van binnenuit zijn zoals allergie of van buitenaf, een overgevoeligheid voor bepaalde producten. Wil je eczeem goed onder controle krijgen of zelfs zo goed als weg, dan zul je naar de oorzaak moeten zoeken. Zalfjes smeren is alleen maar symptoombestrijding. Wat de KA van TS zegt ben ik niet volledig mee eens. Hormoonzalf verbetert namelijk altijd wel, al is het maar voor korte duur. Als de stelling zo simpel was: smeer maar 4 dagen en als het verbetert is, dan is het geen kma, waarom dan de kindjes die ellende van provoceren aan doen.
heey petra, heb even gereageerd op je prive berichtje!! maar 1 ding je moet doen wat je zelf denkt dat het beste is!!!! succes meis... groetjes rensje
twijfel twijfel twijfel....nog even met het CB gebeld. Die adviseerden ook: als de KMA al een hele tijd door je hoofd spookt, moet je het nu gaan uitsluiten. dus de eerste pot Pepti is gekocht, we gaan zaterdagochtend beginnen. (morgen kdv-dag) vandaag huilde hij in zijn slaap (middagdutje) en uitslag komt weer langzaamaan terug... volgende week donderdag gaan we nog naar een bioresonantietherapeut...zij adviseerde een week te wachten met Pepti maar dat doen we niet. ik neem wel vanalles mee naar haar: sjaaltje van fleece, neusspray, zalf, wasmiddel, voeding omneo / pepti / nutriton / de speen van de fles.... of t geloofwaardig is, is een 2e...ik zal me er niet compleet aan hangen....weet je, als dit HET 100% ZEKERE onderzoek was, dan zouden huisartsen en kinderartsen iedereen hier naar toe doorsturen...
Hopelijk gaat het wel goed met de Pepti en verdwijnt de eczeem. Je komt er ook alleen maar achter door uit te proberen (zo noem ik het ipv uitsluiten). Succes want kan soms erg vermoeiend zijn.