Ik heb eens ergens gehoord of gelezen dat de kwaliteit vd zaadcellen afneemt als je elke dag sex hebt, beter zou om de dag zijn.
Ja dat heb ik ook ooit gelezen, maar is het ook echt waar? Misschien dat ik daarom maar niet zwanger word.
He Guusje, jij ook hier Ik heb inderdaad ook vaak gehoord dat om de dag het beste voor het zaad is. Nou was ik pas zelf in het ziekenhuis, mijn ei zat eraan te komen. De dag ervoor hadden we seks gehad, arts gaf aan dat het belangrijk was om die avond (dag nadat we al seks hadden gehad) toch ook gemeenschap te hebben. Ik vroeg toen ook of het niet beter was om een dag te wachten. Maar omdat het zaad van vriendlief gewoon erg prima was, gaf ze aan dat een dag 'extra' niet uit zou maken. Wellicht is om de dag dus wel beter voor mannen die iets mindere kwaliteit hebben ofzo, maar anders maakt het volgens mij niet heel veel uit. Doen waar je zin in hebt, dat is denk ik nog wel het belangrijkste Liefs
Volgens mij was het zo dat je er minder zaadcellen door zou hebben per "lozing" alleen dat omdat deze verse cellen "levendiger" zouden zijn het per saldo niet veel zou uitmaken. Ieder vruchtbaar koppel heeft gemiddeld 20% kans op een zwangerschap geloof ik, dus iedere cyclus zou je bijvoorbeeld een 5 moeten gooien om zwanger te worden op een dobbelsteen van ook maar 5. Je kent die spelletjes wel waarbij je bijvoorbeeld 6 moet gooien om uit de gevangenis te komen...kan ook zomaar een hoop spel rondes duren. Hopelijk heb je snel een positieve test in handen! Succes! Hey Sanne gezellig om je ook hier tegen te komen, reageerden allebei tegelijkertijd
Je bent al eerder zwanger geweest toch? (Las ik in een reactie in een ander topic) Wat was de 'strategie' toen? edit: leeftijd, alcohol, lifestyle... speelt ook allemaal een rol
Ja 5x eerder. Ik was er toen totaal niet mee bezig. Buiten dat, is dat alweer 9.5 jaar geleden. Dus weet er nog weinig van eerlijk gezegd.
Dan speelt leeftijd wellicht ook een rol Heb je een gezonde leefstijl? En je partner? Verder klopt het wat de anderen al typten. Om de dag is beter voor de kwaliteit en kwantiteit van de zaadjes.
Even wat achtergrond informatie (geen wetenschappelijke site hoor) Ik-wil-zwanger-worden.nl - Het effect van leeftijd op vruchtbaarheid
Maar behalve dat: dat je na 8 rondes nog niet zwanger bent is niet abnormaal. Ik dacht dat 90% van de stellen binnen een jaar zwanger is... dus niet meteen zorgen maken. Ook al weet ik heel goed dat het enorm frustrerend kan zijn dat wachten
Wij maken het ook elke dag gezellig hoor, en dat heeft niks met de kinderwens te maken maar met het hoge libido van mijn partner Ik lees ook dat om de dag beter zou zijn, maar 'k hou er geen rekening mee. Ps: ik ben 33 en mijn partner 41
Om de dag is alleen nodig als de man slechte zwemmers heeft. Ons is aangeraden dat, als we zin hebben, dan gewoon lekker elke dag. Om de dag sowieso, dat is omdat sperma wel twee dagen blijft leven. Alles wat je extra meepakt vergroot alleen je kansen maar.
Hier ook elke dag gedaan en zwanger Alleen als de man mindere kwaliteit heeft is om de dag soms beter ... maar dit geld niet in alle gevallen
Bij mn dochter de 1e ronde elke dag en niet zwanger. 2e ronde om de dag en zwanger. Bij deze zwangerschap gelijk om de dag en zelfs in mn vruchtbare periode een dag ertussen (vrijdagavond en maandagochtend) en zwanger.