ovulatietesten midstream..

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Muisje, 24 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Muisje

Muisje Lid

20 feb 2006
    95
    0
    0
    Hallo,

Wij zijn begonnen met de ovulatietesten.. Na mijn miskraam begin februari weet ik niet of alles weer op regel is..

Maar ben nu begonnen met de testen, gister had ik een klein streepje en vandaag helemaal niets.. Betekende dat kleine streepje dan dat je wel wat van dat hormoon in je plasje hebt?? Weet wel dat je twee gelijke strepen moet hebben of een hele donkere.. Vind het dan zo raar dat er vandaag niets was.. Je zou juist zeggen dat het streepje dan iedere dag donkerder zou moeten worden totdat je je eisprong hebt gehad..
    Heeft iemand hier ervaringen mee?? (Heb vandaag wel erg veel gedronken, kan er natuurlijk ook mee te maken hebben)

2. dorito

dorito Bekend lid

10 nov 2005
    868
    0
    0
    ik heb 1 keer ovulatietesten gebruikt en toen ging het inderdaad van geen testsstreep tot een lichte en toen een donkere. ten minste ik neem aan dat je het over de tweede streep hebt. als je nl helemaal geen streep hebt is de test ongeldig.

ik weet wel dat aangeraden wordt de 4 uur voor de test de vochtinname te matigen. anders werkt de test niet goed. dus misschien morgen nog een keer testen en dan wat minder drinken. wellicht dat de tweede streep dan al een stuk donkerder is.

succes!

3. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ikzelf heb geen ervaring met ovulatietesten, maar van wat ik hier wel eens lees, moet het 2e streepje net zo duidelijk zo niet duidelijker zijn dan het teststreepje, dus bij jou waarschijnlijk is waarschijnlijk nog niet je eisprong geweest, maar je zit nu wel in de periode dat je eisprong eraan zit te komen dus ik zou zeggen klus maar aan.... :) :) ;)

4. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Ze raden wel aan je ochtendurine te gebruiken (iedere dag ongeveer hetzelfde tijdstip), omdat die urine geconcentreert is. Dus als je zegt dat je veel gedronken hebt, dat heeft wel invloed....

5. Muisje

Muisje Lid

20 feb 2006
    95
    0
    0
    Inderdaad er moet flink geklust worden.. We wachten het maar rustig af.. Had met mezelf afgesproken er niet zo mee bezig te zijn deze ronde maar toch wel weer... Komt natuurlijk ook door de testen.. We willen het zo graag en iedereen om je heen raakt maar zwanger... We zijn gelukkig al trotse ouders van een meid van net twee maar de drang naar een tweede is net zo groot als wanneer je voor de eerste gaat..

6. Muisje

Muisje Lid

20 feb 2006
    95
    0
    0
    Nee, ze raden juist aan om geen ochtendurine te gebruiken.. Maar beter is ergens midden op de dag..

7. dorito

dorito Bekend lid

10 nov 2005
    868
    0
    0
    bij mij staat er als advies doe de test tussen 10 uur 's ochtends en 10 uur s avonds en dan rekenig houden met je drinken en iedere dag zelfde tijd. meteen als je opstaat is niet handig want dan is de urine te geconcentreerd en heb je kans op een verkeerde uitslag.

8. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    oh, sorry :oops:
    Komt omdat ik de persona gebruikt heb, hierbij raden ze wel aan te testen met (je eerste) ochtendurine

9. dorito

dorito Bekend lid

10 nov 2005
    868
    0
    0
    geeft niet. ligt aan de soort test. bij jou heeft het goed gewerkt zo te zien noralien ;)

10. san78

san78 Fanatiek lid

14 mrt 2006
    1.172
    0
    0
    assen
    ik gebruik ook ovulatietesten en ik zie elke keer wel een streep, maar bij mij is hij soms de ene dag donkerder en de dag erna weer wat lichter en waarschijnlijk heb ik dan teveel gedronken. en je moet elke dag rond hetzelfde tijdstip testen. ik heb zelf nog niet een hele donkere teststreep gehad en ik zit nu al op dag 16.

liefs san.

11. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Hihi, zou je wel zeggen hé.
    Toen ik begon met de persona (toen waren we ca. 9mnd bezig en had ik 1 miskraam gehad), was ik de tweede maand zwanger. Toen heeft het dus inderdaad goed gewerkt.
    Helaas werd dat ook een miskraam. Ben daarna meteen weer de persona gaan gebruiken.
    Maar om eerlijk te zijn...de winkel waar ik altijd de teststaafjes haalde is afgebrand en bij andere winkels waren ze uitverkocht, dus heb ik het de maand waarin ik zwanger ben geworden niet gebruikt.
    We wisten wel wanneer mijn vruchtbare periode ongeveer moest zijn door de testen van de maanden daarvoor, dus zijn we daar maar vanuit gegaan ;)

12. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    wij hopen dat er nog een 3e mag komen, maar ik moet zeggen bij de 1e was ik er totaal niet mee bezig, maar dat komt voornamelijk omdat ik gelijk in de 1e ronde al zwanger was, en er 2 mnd later pas achter kwam, ondanks dat ik dus gewoon mijn :evil: kreeg en ja ik was toen 25 dus we hadden zoiets van we zien wel hoelang het duurt.

bij de 2e waren we van plan om na de bouwvak te stoppen met de pil, maar omdat ik toen naar de gyn moest (niet van belang waarom) kwamen we erachter dat ik in verwachting was, blijkbaar is de pil tijdens ziekte niet zo heel betrouwbaar geweest maar ach maandje meer of minder maakte toen zeer zeker niet uit.

en nu met de 3e ben ik erdus wel mee bezig, maar dat komt voornamelijk door bovenstaande denk ik het idee altijd gedacht te hebben zo vruchtbaar als de *** te zijn en te denken dat het ook nu dit keer wel het geval zou zijn, we zijn nu met de 3e ronde bezig en ik merk dat ik nu zaterdag best wel telleurgesteld was omdat ik dacht dat het nu wel zover zou zijn alweer (kun je nagaan hoe snel je iets voor gewoon neemt eigenlijk) terwijl er meer dan genoeg zijn die al ik weet niet hoelang bezig zijn of sommige zelfs na zoveel jaar voor de 1e te gaan nog geen geluk hebben....(dan schaam ik wel weer ff) ;)

dus dat je er zo mee bezig bent meid, geeft helemaal niks zolang het je relatie verder niet zo heel veel (nadelig) beïnvloed (omdat het bij sommige echt een moeten is dat klussen)... ;)

13. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    hoi muisje,
    ik hadook vanaf dag 11 getest en dan geen streepje dan een licht streepje toen op dag 20 een wat dikker streepje en op dag 21 een hele dikke streep en dag 22 was hij weer weg
    groetjes chantal

14. Harley

Harley Fanatiek lid

16 feb 2006
    2.152
    0
    0
    assistent filiaalmanager parfumerie
    Hardinxveld-Giessendam
    Ik heb 2 maanden ovulatie testen gebruikt en nooit een positief resultaat gezien dus ik heb geen vertrouwen meer in die dingen.

Deel Deze Pagina