Hallo allemaal, we zijn bijna 2 jaar bezg om zwanger te worden. nu eindelijk een goede regelmatige cyclus van 30 dagen.doormiddel van clomid gebruik nu zit ik te kijken om mn ovuluatie te berekenen maar iedere site geeft een andere datum.ZUCHT!! ik weet dat dit niet altijd betrouwbaar is en daarom vraag ik het aan jullie. wanneer zouden jullie klussen als je cyclus 30dagen is zodat je zeker wist dat het eindelijk raak zou zijn! ik hoor graag van jullie alvast bedankt! Liefs Moniek
Met temperaturen of uvluatietesten ben je nauwkeuriger, maar denk trond dag 16/17 ovulatie. Im zou geewoon om de dag klussen, dan kun je je ei haast niet misse !! Succes, hoop. Voor je Zxx
om de dag klussen zouden we wel willen maar manlief is vrachtwagenchauffeur intrnationaal dus gaat ons gewoon echt om de perfecte datum! ovuluatie testen heb ik nog liggen kan ik nog gaan gebuiken. tempen ben ik zelf niet zown fan van want leg ik de lat nog hoger voor mezelf. thanx voor je antwoord
Met temperaturen kun je wel je eisprong exacter berekenen..als jullie echt exacte datum nodig hebt zou dat ideaal zijn. Ik zou proberen zoveel mogelijk rond dag 16 /17 klussen Succes
dank je wel voor het meedenken. ga het komende maand nog zonder tempen proberen wie weet de maand erop het toch maar overwegen. jij van harte gefeliciteerd met jullie wondertje! zie het net pas in je banner staan liefss
Het ligt eraan hoe je cyclus in elkaar steekt. Als je daar geen inzicht in hebt, is er geen goed antwood op je vraag... kan alleen zeggen dat als je een "normale" LF hebt van 14 dagen, je ovulatie op dag 16/17 is, en dan voor de zekerheid ook op dag 14 proberen. Ik zou een maand of 3 tempen of ovulatietesten gebruiken zodat je een beter inzicht hebt en dus de juiste dag beter kunt berekenen. Op deze manier kan je nog wel 3 jaar bezig zijn zonder dat het lukt - als je 1 kans per maand hebt om te proberen, zou ik zoveel mogelijk doen om uit te vinden wanneer die dag dan is
haha klopt idd,maar uiteraard doen we het zoveel mogelijk als het toe laat alleen...nog geen resultaat en ik ken genoeg stellen die echt nit om de dag hebben hoeven klussen om resultaat te krijgen en das ook weer niet goed voor het sperma en helemaal niet als dat al niet zo super goed is in ons geval.maar we doen ons best meer kunnen we niet doen. en inmiddels weet ik eindelijk hoe mijn cyclus in elkaar steekt maar we kluste telkens op de verkeerde tijdstippen als het op dag 16/17 valt waar ik nu dan achter ben na 2x een cylus van 30 te hebben gehad. bedankt voor het mee denken!
Sperma is in optimale conditie als het 2-3 keer per week ahum "geloosd" wordt zodat het opnieuw aangemaakt kan worden. Juist te lang wachten zorgt ervoor dat de "oude" cellen afsterven terwijl nog geen nieuwe worden aangemaakt. In het ziekenhuis zouden ze aanraden om om de dag te proberen, zodat er altijd een basis-hoeveelheid sperma aanwezig is als je ei springt. Om dus de meeste kans op een zwangerschap te maken. En tja.. ik hoop dat het klopt dat je het nu weet. Het kan namelijk net zo goed dat je een LF hebt van 12 dagen en dan is je ovulatie pas dag 18/19.. ga je nog nat op dag 16... maar goed, Succes!
Een luteale fase is normaal als deze tussen de 10 en 18 dagen ligt en deze kan ook nog varieren. Dat wil zeggen: de ene maand kun je een keurig gemiddelde luteale fase hebben van 14 dagen, terwijl deze de volgende maand misschien 12 dagen is! Gerekend met een cyclus van 30 dagen zou je dus in elk geval vanaf dag 12 tot en met dag 20 (om de dag) moeten klussen wil je echt goede kans maken en je eisprong niet mislopen.
Tja, stond er maar een vaste dag/datum voor een eisprong...Dat zou alles een heel stuk gemakkelijker maken. Helaas is dat niet zo.