Bij mijn eerste zoon ben ik meteen met flesvoeding begonnen.. Bij de tweede (paar jaren later) wilde ik graag BV geven maar werd het een keizersnede en zag ik hem pas uren na de geboorte voor het eerst. Hij had opstartproblemen. De BV wilde ondanks intensief kolven niet goed gaan lopen. Na een week was hij zelfs 16% (!) van zijn geboortegewicht afgevallen, hij was te koud en te geel en na 10 dagen ben ik in 1x overgegaan op flesvoeding omdat hij niet groeide en ik het aanmodderen zat was. Toen groeide hij overigens onmiddellijk als kool. Ben nu 28 weken zwanger.Sinds een paar dagen lek ik melk. Ik heb dit bij mijn andere zwangerschappen nooit gehad. Betekent dit een grotere kans dat BV zal lukken deze keer of is dat onzin? Ondanks dat dit weer een keizersnede zal worden, wil ik echt graag BV gaan geven. Heb je nog specifieke tips? Kan ik iets doen om het te laten slagen, waar moet ik op letten?
Hoi, Maak een afspraak met een lactatiekundige! Bespreek wat vorige keer aan de hand was en wat je doet als je weer een zelfde start hebt. Zo houd je de regie in eigen hand! Als je kindje geboren is, veel huid op huid, veel kennismaken met de borst en kan het nog niet drinken, dan nakolven met de hand op dag 1 en 2 (druppels op een theelepeltje opvangen en geven) en vanaf dag 3 kolven. Vraag om hulp of mail me even als het zover is!