Regeldagen of toch te weinig?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door jetje7891, 10 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jetje7891

jetje7891 Actief lid

19 sep 2014
    151
    3
    18
    Hoi Heidy,

een vraagje; mijn zoontje is nu 11 weken oud en heeft vanaf afgelopen zondag niet genoeg zo lijkt het. Eerst dacht ik dat het regeldagen zijn, hij drinkt aan de borst, heeft niet genoeg en ik geef hem dan afgekolfde melk bij (dit kolf ik 's nachts af en geef het hem overdag). Maar dan drinkt hij afgekolfde melk zo 80 ml, en dat naast de borst! Nu ben ik bijna door mijn voorraad afgekolfde melk heen, ik kolf ernaast nog steeds 2x snachts maar de borstvoeding lijkt niet meer te worden. Wat is nu wijsheid? Krijgt hij echt niet genoeg? Zijn het de regeldagen en moet ik nog even doorzetten? Moet ik hem naast de borstvoeding een flesvoeding gaan geven? Wat raad je aan? Voor zondag gaf ik hem standaard elke dag 1x de fles en dronk hij ongeveer 80 a 90 ml. Maar nu naast de borst (2 kanten) ineens nog 80 ml! Hoor het graag want weet niet echt wat ik nu moet doen..
    Groetjes Jet

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,
    Hoe is het nu?
    Als het nog steeds het zelfde is zou ik gaan kolven volgens schema:
    masseer, kolf 7 min. masseer, kolf 5 min. masseer en kolf nog eens 3-5 min. Kolf na met de hand (laatste druppels masseren)
    Verder je kindje bij de les houden: voorkom dat het in slaap valt of stil valt aan de borst door te praten, aaien, borstcompressie.

Succes!

Deel Deze Pagina